Onko "outoa" jos lapsi viihtyy päiväkodissa?
Meidän molemmat lapset viihtyy. Kotona teemme lasten kanssa paljon yhdessä kaikkea, heillä on seuraa toisistaan ja kavereista. Silti menevät päiväkotiin mielellään ja kun itselläni on vapaapäivä viikolla, usein haluaisivat mennä silti päiväkotiin.
Kommentit (4)
vaikka olisin kotona ja ehdottaisin, että hänkin voisi olla. Luulen, että lapset jotka ovat saaneet olla tarpeeksi kotona, eli ei ain apienestä pitäen pitkää päivää hoidossa, tykkäävät mennä tarhaan leikkimään, kun siellä on paljon kavereita.
ovat aina tykänneet käydä päiväkodissa. Luulen että syitä on
a) aina tekemäni lyhennetty työviikko ts. lapset eivät ole joutuneet olemaan liian pitkään hoidossa ja väsymään siellä vaan pk-päivä on aina ollut kohtuullisen (n.7h) mittainen ja siten pääasiassa aina hauska kokemus
b) oman ikäiset kaverit. sisarukset eivät kuitenkaan voi tarjota kokemusta samanikäisistä samaa sukupuolta olevista kavereista.
c) päivähoidon laatu, ei liian iso ryhmä ja kivat hoitajat ja mielekäs ikätasoinen tekeminen
itse työskennellyt sijaisena kymmenissä päiväkodeissa, ja enemmistö lapsista viihtyy kyllä. Pienillä on eniten vaikeuksia, montakaan 3-vuotiasta ja sitä vanhempaa lasta ei tule mieleen, joka ei olisi viihtynyt.
Ja nuo isommat on aikanaan tykänneet myös.