G: Kuinka usein leivot pullaa?
Kommentit (13)
ei kiinnosta...
ostan pullavaa sillon ku meil pullaa syödään.
Pullava on hyvää:)
Muutaman kerran vuodessa leivon, kun se on niin suuritöistä (leivon tavallisia ja gluteenittomia, kohotan 3 kertaa: juuri, taikina ja pyöritellyt pullat). Mun tekemät pullat on kyllä ehkä maailman parhaita. Vähän nolottaa kehua, mutta saan niistä aivan ihanan pehmosia, namimaiskis! Jos on aikaa tehdä, niin on ne sen vaivannäön väärtejä.
viime kesänä tein taikinan, kun lapset leipoivat. Siitä, kun ihan itse viimeksi leivoin taitaa olla nelisen vuotta.
Pullaa meillä syödään todella vähän, tuoreena menee muutama. Äitini on ahkerampi leipuri, niin sieltä saadaan pakkaseen aina aika ajoin, riittävät meille.
Olen joka kerta leiponut sinne myös pullaa, ihan silloin samana aamuna. Ja ne on aina olleet ensimmäisinä myyt y loppuun:-). Ja tuoreen pullan hajussa on jotain kotoista ja miellyttävää. Ulkomaalainen mieheni, jolle siis pulla oli vieras aiemmin totesi myös aikoinaan että pullan tuoksu on todella kodikas ( vaikkei sillä siis ne voi liittyä lapsuuden mieleikuviinja muistoihin)
en juurikaan välitä pullasta (dallaspulla on hyvää ja korvapuusti tms. ok, muista en tykkää) ja vielä vähemmän niiden leipomisesta. Muu leipominen on kyllä kivaa, tykkään tehdä piirakoita ja torttuja, pannareita ja vohveleita, kakkuja, keksejä, skonsseja, muffineja jne. Leivon yleensä kerran viikossa, mutta en pullaa :)
eli 2-3 kertaa. Laskiaispullien lisäksi pari muuta kertaa korvapuusteja :)
kerran kuussa. Oon kova leipomaan, leivon itse vaalean leivän (sämpylän tai rieskaa), joten tulee ylipäätään leivottua vähintään kaksi kertaa viikossa.
Varmaan ensi viikolla uudestaan. Olen nyt saikulla, ja voin leikkiä pullantuoksuista kotiäitiä. Lapsi on iloinen, kun äiti on kotona kun hän tulee koulusta:-)