Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pitkäksi aikaa jätätte 8-vuotiastanne yksin kotiin?

Vierailija
24.01.2012 |

Meillä pisimmillään kolme tuntia. Noin kyllä ollut vain harvoin. Tunnin - puolentoista ajaksi yleensä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksin kotona max 1/2 tuntia. Me vanhemmat järjestelemme työkuvioita sen minkä voimme,ja tarvittaessa meillä on koulun jälkeen jompikumpi isovanhemmista tai perhetuttava (perhetuttavalle maksamme korvausta) joka on näiden eka- ja tokaluokkalaisten kanssa kotona kunnes toinen vanhemmista tulee. Tiedämme olevamme onnekkaita kun saamme järjestettyä asiat näin. Niin ja ennen kuin joku taas älähtää, tulevaisuudessa lapsillamme on kyllä runsaasti aikaa oppia olemaan yksin kotona, sitten kun he ovat siihen valmiita.

Vierailija
2/12 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 tuntia. Ei käy ip-kerhossa ja todella harvoin joutuu olemaan yksin koska isommat sisarukset pääsevät aikaisin koulusta myös/minulla on arkivapaa. Omasta halustaan on yksin myös kauppareissujen tms aikoja parisen tuntia joskus. Ja täyttää muutaman viikon päästä 8.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä tunnin joskus, silloinkin sitten on ollut nuorempi sisko yleensä paikalla.

Vierailija
4/12 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan ollut koskaan kauempaa kuin puolituntia yksin. Mä olen pienempien kanssa kotona, niin ei tarvitse hänen yksin olla.

Vierailija
5/12 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-v isoveljensä kanssa satunnaisesti, ehkä maks tunnin kerrallaan.

Vierailija
6/12 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi soittaa, jos tulee asiaa. Nauttii yksinolosta ja rauhassa olemisesta.

Vierailija
7/12 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotias on pakon sanelemana yksin aamuisin n. 2-3 tuntia. Tosin aamut ja tämä yksin oleminen sujuneet vallan mainiosti, poika pärjää hienosti. Äiti se taisi sitä enemmän jännittää.

Iltaisin on harvoin yksin, maksimissaan n. puoli tuntia jos käyn kaupassa tai pikaisesti lenkillä tms.

Koulun jälkeen jää iltapäiväkerhoon.

Vierailija
8/12 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut lasta 1. luokalla iltapäiväkerhoon joten oppi olemaan iltapäivät yksin ja lähtemään aamulla kouluun puhelinsoiton perusteella. Tosin vuosi sitten olin osa-aikatyössä.

Nyt teen 4-päivästä viikkoa ja mies on hyvänä apuna kun tekee pelkkää yövuoroa, mutta me emme asu samassa osoitteessa, joten meillä ei siis isi ole nukkumassa.

Nyt 8 vuotias on aamut itsekseen ja lähtee itsekseen kouluun ja samoin iltapäivät, kunnes tulen töistä kotiin. Paitsi jos isillä vapaata ja on lasten kanssa. En pysty järjestelemään muuten kun en voi töistäkään itseäni irtisanoa. Pitkä työmatka myös haittaa. Haku lähemmäs töitä on, mutta se ei ihan onnistunutkaan noin vaan, että kun laittaa asuntohakemuksia, niin se sopiva ja kiva järjstelyisi tms.

Eli nyt vaan odotellaan ja toivotaan, että kaikki kääntyisi hyväksi.

Vierailija
9/12 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä aikana soittaa minulle vähintään kerran ja lähettää n. 2-5 tekstaria :)

Näin on mennyt jo puolitoista vuotta.

Vierailija
10/12 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kouluun lähtöä.

Iltapäivällä koulun jälkeen 2-4 tuntia riippuen päivästä, joskus isosisko tulee aikaisemmin.

Yleensä meillä on kyllä aina kaveri tai kaksi klo 16 asti tai sitten on itse jollain kaverilla.

Tokaluokkalaisille meillä ei ole iltistä.

Vierailija
11/12 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran kahdeksi viikoksi. Olivat sossuämmät hakeneet sillä aikaa. No omatoiminen lapsi kun oli mennyt naapureilta ruokaa pyytään :)

Vierailija
12/12 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähden aamuyöstä töihin ja tulen illalla takaisin. Isoveljensä kanssa tai yksin on sekä ennen koulua että jälkeen. Tai kavereiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme