Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan ollut lomautettuna? Omavastuuajasta...

Vierailija
23.01.2012 |

Jos olen lomautettuna nyt yhden viikon ja kolmen viikon päästä taas yhden viikon, saanko nyt tältä ensimmäiseltä lomautusviikolta mitään korvausta liitolta/kelalta? Vai vasta siltä tulevalta jaksolta? Kun on se omavastuuaika. Miten tämä toimii? Jos taas olen yhteen putkeen kaksi viikkoa lomautettuna, saako siis toiselta viikolta korvausta, ekalta en?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli missään tapauksessa et saa ensimmäiseltä viikolta rahaa. Jos olet yhteen soittoon kaksi viikkoa lomautettuna saat muutamalta päivältä palkan. Jos taas viikko kerrallaan niin myös seuraavassa lomautusviikossa palkattomia päiviä.

Mutta kannattaa varmistaa kassan sivuilta. Olin lomautettuna jokunen vuosi sitten joten ei enää niin muistissa.

Vierailija
2/3 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän arkipäivän omavastuu tulee aina eli kyllä se eka viikko menee siinä ja vielä pari päivää toisestakin.

Ei ole merkitystä onko lomautus putkeen vai ei, omavastuu on sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin niinkuin edellinen jo kertoikin. Omavastuuaika on 7 päivää, eli jos olet lomautettu viikon pätkissä, ekasta viikosta ei mitään, seuraavalta sitten kolmen päivän rahat. Jos olet putkeen nyt kaks viikkoa, saat samaten kolmen päivän rahat. Eli sillä ei ole sinällään merkitystä onko pätkissä vai ei, ainut vaan että sitten kun saat ekat rahat niin sen jälkeen se alkaa rullata, eli kun sen päivärahapäätös on tehty. Siihen ekaan päätökseen voi mennä 8 viikkoakin.