2-vuotias viikoksi mummolaan
Miehellä tulee olemaan työmatka kaksi viikkoa ennen mun laskettua aikaa. Me asutaan uudella paikakkunnalla ja en oikeastaan vielä tunne ketään. Mua on alkanut pelottaa, että jos vauva lähtee syntymään miehen ollessa ulkomailla. Lähimmät sukulaiset, miehen vanhemmat, asuu neljän tunnin ajomatkan päässä. Viimeksi vauva oli ulkona kaksi tuntia vesien menon jälkeen. Todella nopeasti siis. Me ollaan mietitty, jos vietäisiin taapero mummolaan tuoksi viikoksi. Lapsi on jo yöpynyt heillä muutaman kerran pari päivää putkeen.
Tässä mietin, että stressaanko turhasta. Mitä tapahtuu, jos pamahdan sairaalaan taaperon kanssa valmiina synnyttämään?
Kommentit (12)
mutta mummolla on koira, jonka pitäisi pistää kenneliin. Mutta voisihan tuota miettiä ja kysästä. Lapsi kyllä tykkää olla mummolassa, koska siellä on se koira.
Olisi monin tavoin helpompaa.
siis sinä ja lapsi? Synnyttämään kai pääsee sieltäkin?
Entäs se vaihtoehto, että menet mummolaan kahdestaan lapsen kanssa? Jos lapsi alkaa syntymään siellä olon aikana, niin lähinpään sairaalaan. Ei ne käynnissä olevaa synnyttävää naista käännytä ovelta.
JOs menet synnyttämään taaperon kanssa, eikä sinulla lapselle paikkaan, niin sairaala ottaa yhteyttä lastensuojeluun. Lapsi hätäsijoitetaan sikis aikaan kun hoito järjestyy.
kaikki lähitalojen asukkaat on vanhoja. Ne ovat itse asiassa tarjonneet apua, mutta kun olen katsellut heidän hidasta kävelyään epäilyttää jaksaako ne juosta vilkkaan taaperon kanssa.
jolle voi rahaa vastaan jättää lapsen äkillisesti.
Jos menet taaperon kanssa sairaalaan, sosiaalitoimi vie valitettavasti. Ei sairaalassa voi olla lasta keskellä hässäkkää ja äidin tuskan irvistyksiä.
Suosittelen mummolaan vientiä, jos et tutustu kehenkään äkkiä.
matolle ja ähkyä supistuksissa. Mutta muuten ihan hyvä vaihtoehto.
Eikö koirakin voi tulla teille????
Eikö koirakin voi tulla teille????
matolle ja ähkyä supistuksissa. Mutta muuten ihan hyvä vaihtoehto.
Tuon ikäiselle se voi olla nimittäin tosi kova paikka. Ja lisää vettä myllyyn tulee jos kotiin tullessa 2v huomaakin, että teille on tullut uusi vauva ja yhdistää sen siihen, että hänen piti mennä viikoksi mummolaan. Voi olla sen jälkeen mustasukkainen.
Jos mies ei pysty perumaan työmatkaansa, kysykää tulisiko mummo teille. Jos sekään ei käy, menkää sinne ja synnytät sen paikkakunnan lähimmässä sairaalassa niin kuin joku jo ehdotti.
pienestä asiasta ison ongelman. Ensinnäkin työmatka on KAKSI VIIKKOA ennen laskettua aikaa eli ei vauva edes synny välttämättä silloin. Miksi ihmeessä ei voi mennä vaikka yökyläilemään sinne anopille lapsen kanssa tai tosiaan anoppi (ja koira) teille kylään??
oli 3viikkoa mummolassa ennen laskettua aikaa. Syy:mies työmatkoilla koko ajan, mulla ongelmallinen loppuraskaus ja sairaalaan pitkä matka (130km), meillä koko talo ja piha remontissa ja täynnä työmiehiä ja koneita. Lapsi vietti laatuaikaa mummun ja papan kanssa ja oli iloinen vauvasta kun palasi kotiin, itse itkeskelin lapsen perään koko ajan ja kävin mummulassa muutaman kerran tuona aikana. Meillä on todella läheiset suhteet isovanhemmilla lapsiin, en suosittele 2-vuotiaalle pitkää oloa mummolassa jos ovat puolivieraita toisilleen.
jolle voi rahaa vastaan jättää lapsen äkillisesti.
Jos menet taaperon kanssa sairaalaan, sosiaalitoimi vie valitettavasti. Ei sairaalassa voi olla lasta keskellä hässäkkää ja äidin tuskan irvistyksiä.
Suosittelen mummolaan vientiä, jos et tutustu kehenkään äkkiä.