Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit, kun opettaja valehtelee ja vääristelee asioita,

Vierailija
23.01.2012 |

eikä asiaa voi viedä eteenpäin, koska hänellä on tapana ottaa silmatikkuja? Kyseessä ei ole nyt lapsen sana vastaan oppilaan sana, vaan tieto on tullut luotettavammalla tavalla. Miten tukisit lasta, jotta hän ei menettäisi luottamustaan aikuisiin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika vaikea uskoa että opettaja käyttäytyisi noin.

Vierailija
2/5 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä taholta? Toiselta äidiltä? Keneltä?

On aika vaikea uskoa että opettaja käyttäytyisi noin.

Opettajathan ovat todella asiallisia ja kunnollisia ihmisiä, aivan kaikki. Ei heistä kukaan voisi ikinä käyttäytyä epäasiallisesti, eihän?

Joo-o... opettajat ovat samanlaista porukkaa kuin aivan kaikki muutkin. Joukkoon mahtuu monenlaista.

(en ole ap)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jos on kuullut tämän asian esim. toiselta äidiltä, se taho, ei nyt niin luotettava ole.

Kunnon opettajaa sitoo moraalinen velvollisuus, jos näin ei ole, hänet voidaan käytöksen perusteella myös irtisanoa.

Mutta aika paljon lapset keksii juttuja, kun koulussa on säännöt... vaikka siellä kotona ei olisikaan eikä kukaan rankaise tai laita vastuuseen teoistaan..

Vierailija
4/5 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut lapselle, että tekee työnsä hyvin ja käyttäytyy hyvin niin se kantaa ennemmin tai myöhemmin tulosta. Ei kannata anta kenenkään suhtautumisen lannistaa tai provosoida. Keskittyy vaan omaan juttuunsa, pitää sopivan henkisen välimatkan.

Missään nimessä en kehoita lasta luottamaan kaikkiin aikuisiin tai auktoriteetteihin, koska kaikki eivät välttämättä toimi hyvin tai oikein. Luottamus on muutenkin sellainen asia, että se tulee luonnostaan oikein jos sen ansaitsee. Sokeasti ei kannata luottaa, koska silloin todennäköisesti sahaa omaa oksaansa.

Kaikkihan eivät välttämättä edes pidä lapsestasi ja kohtelevat häntä sen mukaisesti. Ihmisiä täällä kaikki ollaan, eivätkä kaikki osaa tai pysty häivyttämään henkkoht mielipiteitään töissä taka-alalle. Silmätikkuja ottavat opettajat ovat aika tavanomainen ilmiö, olihan niitä jo silloin kun itsekin oli lapsi.

Olen myös sanonut lapselle, että hän voi aina tulla kertomaan jos joku asia mietityttää. Kuuntelen häntä, kommenoin omalla elämänkokemuksella ja pyrin antamaan eväitä siihen, miten pärjäisi erilaisissa tilanteissa.

Olen katsonut tärkeimmäksi, että vaikka maailmassa mitä tapahtuisi niin itse haluan olla siinä roolissa, että lapsella on edes yksi ihminen johon hän voi aidosti luottaa. Minä itse - koska oman toimintani ja motiivit voin taata, mutta en koskaan kenenkään toisen.

Vierailija
5/5 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa jo sen vuoksi, että olemme mahdollisesti vastaavanlaisessa tilanteessa?