Haluaisin rattaat, joita myydään vain USAssa. Miten saan ne itselleni?
Voisin ostaa ne netin kautta luottokortilla, mutta jotenkin se tuntuu äärimmäisen epäilyttävältä. En tunne sikäläisiä kauppoja, en tiedä niiden luotettavuudesta. Enkä tiedä missä kunnossa yksittäiset rattaat tulisivat rapakon takaa tänne Suomeen..
Voiko jonkun lastentarvikeliikkeen tai esim. Stockan kautta tilata jotain ulkomailta, niille tulee joka tapauksessa tuotteita juuri USAsta? Onko jollain kokemusta tällaisesta?
Kommentit (17)
No tilaat siitä kaupasta, mikä siinä on vaikeaa?
ap
jos kerran netistä voi ostaa niin mikä sun ongelma oli?
Luottokortti sulla on, eikö? Eli pelkäät, että jotenkin joku väärinkäyttää sitä hetijustiinsa?
Kerran ostin kortilla jotain tavallisuudesta poikkeavaa ja Visalta soitettiin heti onko maksu OK. Koska yleensä en ole moista ostanut. Ihan kiva varmistus...
ja juu, olen tilannut eri maista ja erittäin paljon tavaraa... viime joululahjatkin kaikki tilasin netistä (ulkomailta).
Mutta huomaa toki, että sulle tulee alv maksettavaksi jos tilaat EU:n ulkopuolelta.
ja tilaat luottokortilla, mitään riskiähän ei ole. Saat mitä haluat ja jos et saakaan, taloudellinen tappio menee luottokunnalle.
Jotain veroja voi tulla, mutta niihin osaat varmasti varautua.
Kyllä ne nettikaupassa osaa pakata tavarat niin, että ne tulee ehjänä perille.
paitsi jos heillä sattuu olemaan ko. merkin edustus. Helpottaisi toki jos kertoisit mistä rattaista on kyse... Useilla merkeillä on kyllä jonkinlainen edustus Suomessa.
toki jos ovat huonossa kunnossa tullessaan - palautat. Ihan normaalit postimyyntisäädökset ovat voimassa. Ja luottokortti on siitäkin hyvä, eli maksavat tavaran myöhemmin kuin HETI, eli jos tulee häikkää, soitto sinne jne...
...mutta mulla ei oo koskaan ollut ongelmaa lukemattomista tilauksistani huolimatta. Amerikan lisäksi olen tilanut paljon Venäjältä, Japanista, Englannista, Saksasta, Israelista... Jopa Venäjällä homma toimii, vaikka tuttuni (venäläisiä) skeptisesti suhtautuvatkin. =)
toki jos ovat huonossa kunnossa tullessaan - palautat. Ihan normaalit postimyyntisäädökset ovat voimassa.
että ulkomaisiin nettikauppoihin palauttaessa postimaksut täytyy uein maksaa itse.
joten varaudu huomattavaan lisälaskuun ja siihen et joudut noutamaan kärryt tullista.
Tuurin kyläkauppa toimii mainitsemallasi tavalla eli tilaa mitä vaan mistä vaan mut ei muut koska kauppais ei voi ottaa tulli ja veromaksuja kontolleen.
Mikä merkki?
Toiseksi en oikein ymmärrä mitä pelkäät. Kaikessa on riskinsä, mutta jos sinulla on varaa maksaa tullit jne. niin en näe syytä miksi USA:sta tilaaminen olisi sen riskaapelimpaa kuin Ellokseltakaan. Ei kannata mistään turkkilaisesta sekatavarakaupasta kärryjä tilata, mutta eiköhän isot liikkeet ja firmat ole ihan luotettavia.
EU:n ulkopuolelta ostetun tuotteen hintaan tulee 24% alvia päälle + tullimaksu, jonka suuruus riippuu tavararyhmästä.
Itse en näkisi tilauksessa mitään riskejä, jos hinta on ok.
Kyseessä ovat siis lapsen rattaat, joita käytetään noin pari vuotta? Miksi ihmeessä jotkut tavalliset Suomen kaupoista saatavat eivät käy? Kyseessä ei ole loppuelämän ostos.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 12:26"]
Kyseessä ovat siis lapsen rattaat, joita käytetään noin pari vuotta? Miksi ihmeessä jotkut tavalliset Suomen kaupoista saatavat eivät käy? Kyseessä ei ole loppuelämän ostos.
[/quote]
Miksi ostaa bemari, miksei fiat kelpaa?
Olikohan tämä viestiketju alunperin minun aloitukseni? En muista, mutta samoihin aikoihin pähkäilin samoja asioita.
Minä tilasin itselleni erikoisrattaat Yhdysvalloista viime vuonna. Itse rattaat maksoivat 400 dollaria, veroja ja tulleja tuli melkein toinen moinen Suomen päässä. Maksoin siis näistä rattaista 600-700 euroa, en nyt ihan tarkkaan muista.
Suomesta tällaisia ei olisi saanut, tarvitsin ne erityistilanteeseen. Brassailusta tai kalleudesta ei ollut kyse.
(ehkä) ap
[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 12:38"]
Olikohan tämä viestiketju alunperin minun aloitukseni? En muista, mutta samoihin aikoihin pähkäilin samoja asioita.
Minä tilasin itselleni erikoisrattaat Yhdysvalloista viime vuonna. Itse rattaat maksoivat 400 dollaria, veroja ja tulleja tuli melkein toinen moinen Suomen päässä. Maksoin siis näistä rattaista 600-700 euroa, en nyt ihan tarkkaan muista.
Suomesta tällaisia ei olisi saanut, tarvitsin ne erityistilanteeseen. Brassailusta tai kalleudesta ei ollut kyse.
(ehkä) ap
[/quote]
Niin ja ostin luottokortilla, tulivat parissa viikossa suoraan kotiovelle. Tullista soitettiin etukäteen, että haluanko maksaa tullimaksut etukäteen, niin voivat tuoda suoraan ovelle. Jos en olisi maksanut, olisi pitänyt mennä Vantaalle maksamaan tulli ja roudaamaan ne rattaat itse kotiin.
Edellinen
Emme ole vielä päättäneet. vaikuttaako tämä jotain veron määrään????????
olisin kiinnostunut tietämään tilasitko rattaita/vaunuja jenkeistä? Paljonko tulli oli?? Haluaisin itsekkin tilata rattaat sieltä, mutta en löytänyt tullin sivuilta että kuinka paljon niistä pitäisi sitten veroa maksaa. Mistään muistakaan keskusteluista ei tahdo löytyä tietoa että onko kukaan tilannut ja paljonko tulli niistä on rokottanut