Vielä 70-luvulla alkoholistien lapset elivät kurjuudessa eikä kukaan välittänyt. Sitten
80-luvulla alettiin ottaa vakavimmat tapaukset tosissaan ja lapsia otettiin huostaan.90-luvulla tehtiin turhia huostaanottoja ja 2000-luku näyttänee lopussa uuden suunnan kun uudella lailla puututaan turhiin huostaanottoihin.
Kommentit (26)
Kyllähän ihminen tietysti voi olla porsas eli aina on joku ketku (joka on ehkä jonkun vanhempi) joka pyrkii löytämään oikotien omaan onneen toisten kustannuksella (vaikka niiden omien lastensa).
Olen kuullut sanan ennakkotapaus monenkin poliitikon suusta, mutta ehkä kuulin aina väärin. Ehkä myöskin on niin, ettei meillä ole niin valistuneita kansanedustajia, että he seuraisivat toisten maiden lainsäädäntöä.
mutta lukuisia aivan liian myöhään toteutettuja
t. alkkariperheen lapsi jonka veli teki itsarin
Viranomaisetkin huomas erehtyneensä.
mutta noin yleisesti ottaen heidän työnsä on korjata vanhempien tekemiä virheitä. Huostaanotto voi olla myös tilapäinen ja peruspyrkimyksenä on, että lapsi voisi palata biologiseen perheeseensä lastenkodista tai sijaisperheestä.
ja asunut lapsuuteni alkoholisti vanhempieni kanssa. olen myös joutunut ambulanssilla sairaalaan itsemurhan yrityksen takia ja ei kyllä sossun mammoja tai ketään muutakaanole näkynyt meillä :(.
aikuisena sitten tuhlasin yhteiskumnan varoja käymällä 3 vuotta terapiassa, jotta minusta tuli ns yhteiskuntakelpoinen. Tosin edelleenkään en töissä pysty käymään paniikihäiriön takia.
ja asunut lapsuuteni alkoholisti vanhempieni kanssa. olen myös joutunut ambulanssilla sairaalaan itsemurhan yrityksen takia ja ei kyllä sossun mammoja tai ketään muutakaanole näkynyt meillä :(. aikuisena sitten tuhlasin yhteiskumnan varoja käymällä 3 vuotta terapiassa, jotta minusta tuli ns yhteiskuntakelpoinen. Tosin edelleenkään en töissä pysty käymään paniikihäiriön takia.
saako tuolla diagnoosilla pitempää sairauslomaa?
tälläisissä tapauksissa olisi toimiva systeemi ei ennakoivia lakeja lähdettäisiin tekemään. Miksi ihmeessä kun systeemi toimii ilmankin??
Ei lakeja tehdä ihan vaan lakien vuoksi lakikirjoja paksuntamaan.
Minkälaisia ennakoivasti tehtyjä lakeja sulle tulee mieleen?