Perhepäivähoitajan talviloma ja hoitomaksu
Saako lapsen hoitomaksusta hyvitystä pphoitajan talviloman (5 päivää) ajalta? Olen itse samaan aikaan lomalla ja hoitaja sanoi, että jos molemmat on lomalla, ei hyvitystä saa. Tuntui jotenkin oudolta tämä systeemi.
Kommentit (10)
Riippuu ihan kunnan käytännöstä. Meillä saa maksuhyvityksen jos ei tarvitse varahoitoa, sillä ei ole merkitystä onko vanhempi yhtäaikaa lomalla hoitajan kanssa vai ei. Vain varahoidon tarve ratkaisee hyvityksen.
Yksityinen saa itse päättää miten hyvitystä antaa. Riippuu siis siitä mitä olette sopimukseen kirjanneet. Minulla (olen siis yksityinen pph)on sopimukseen kirjattu valmiiksi lomat joilta en anna hyvitystä. Muista mahdollisista vapaa/lomapäivistä annan. Mutta en tietenkää silloin jos vanhemmat pitävät oman loman takia lapsen joka tapauksessa pois hoidosta. Ethän saa päiväkodissakaan maksusta alennusta jos lapsi on vaikka viikon talvilomalla.
Meillä kunnallinen hoitaja ja saa hyvityksen.
maksettiin hoitomaksut ihan normaalisti lomien ajalta kunnallisella
ei ole mitään mainintaa asiasta.
-ap
maksetaan aina. Jos on koko kuukauden poissa niin siltikin pitää maksaa puolet kuun maksusta. Ainoat päivät joista saa rahat takaisin, jos hoitaa itse, on tarhan koulutuspäivä.
Kun tarha ei ole lomiesi aikaan kiinni. Mutta pph kun on lomalla, niin hoitopaikka on suljettu.
-ap
maksetaan aina. Jos on koko kuukauden poissa niin siltikin pitää maksaa puolet kuun maksusta. Ainoat päivät joista saa rahat takaisin, jos hoitaa itse, on tarhan koulutuspäivä.
Juu, ja huomenna soitan kyllä päivähoitotoimistoon ja kysyn sieltä :)
-ap
Kyllä mulle kuuluu palkallinen talviloma.