Ihanaa! 1v Yökyläily sujui hienosti!
Ihanaa kun meidän 1v 2kk vanhan yökyläily meni hyvin! Ei edes ollut kovasti perääni kun hain pois! Todella vapauttava tunne, voi oikeasti jättää lapsen myös muiden hoitoon ja se viihtyy siellä!
Kaiken lisäksi vielä imetänkin pari kertaa päivässä, silti ei ollut mitään ongelmia, söi, nukkui ja leikki kuten kotonakin :)
Onpas hyvä fiilis!
Kommentit (60)
En edes jaksa kommentoida noita älyvapaita tuomitsijoita, mistä helvetistä te tiedätte miten tarpeeseen tuo yö on tullut? Entä jos ap on yh, tai hänellä tai lapsella on jokin sairaus joka on aiheuttanut valvomisia? Käsi sydämellä tänne vaan ilmoittautumaan kaikki jotka on ikeasti valvoneet vuoden päivät eivätkä olisi laittaneet lasta kertaakaan yökylään jos se olisi mahdollista. Ap:lle tsemppiä, kiva että kyläily sujui hyvin. Se ei tee pahaa lapselle, mutta rikki kulutettu äiti joka ei oikeasti jaksa olla lapsen kanssa, tekee. Ja voin kertoa, että suurin osa lapsista kärsii enemmän esim. päivähoidon aloittamisesta kuin satunnaisesta yökyläilystä tutussa paikassa.
Sinustako lapset repivät äitinsä hajalle? Jos kokee lapsiperhe-elämän tuollaisena, ei satunnainen yökyläily lasta auta. Kannattaisiko miettiä tilapäistä huostaanottoa, jotta äitinsä tuhoava lapsi saataisiin ruotuun?
ME EMME TIEDÄ AP:N ELÄMÄSTÄ MITÄÄN. Jos ap on yh tai taustalla on sairautta, voi olla oikesti niin että hän ei ole nukkunut viimeiseen vuoteen yhtäkään yli 3h:n pätkää. Ja se rikkoo ihmisen, vaikka kuinka rakastaisi lastaan. Ihminen tarvitsee unta, piste. Sulla on merkillinen joko-tai -käsitys, jossa äiti joko vihaa lastaan ja haluaa hänestä ikuisiksi ajoiksi eroon, tai sitten rakastaa tätä eikä ole hetkeäkään erossa hänestä. Asiat. Eivät. Ole. Mustavalkoisia. Toivottavasti sulla ei ole lapsia, sä taidat olla niitä jotka päästää kädestä irti ekan kerran ekalla luokalla. Siinä suurimmat ongelmat onkin äidillä.
Itselläni on hyvin nukkuva taapero, mutta hänellä on niin läheinen täti, että en kyllä epäröisi jättää yöksi hoitoon, jos tarvetta olisi.
Käsittämätön ketju taas tämä.
hoidat miestäsi? Syötät, vaihdat vaipan, leikität, nukutat, heräilet öisinkin jne.? No ilmankos olet noin kateellinen ja katkera, kun oma parisuhteesi on tuolla tolalla...
Usko tai älä, miehellekin yökyläily on ihanaa vaihtelua Etsikää vaikka yhdessä joku kiva täti, jolle voit miehen antaa vaikka kerran kuussa.
meidän 2-vuotiaamme on ollut 11 kuukauden iästä asti isovanhemmilla yökylässä säännöllisen epäsäännöllisesti noin 1 kerran kuussa. Nykyään monesti itse pyytää päästä mummille yöksi, kun isovanhemmat ovat kylässä ja tekevät lähtöä :)
Toivottavasti sulla ei ole lapsia, sä taidat olla niitä jotka päästää kädestä irti ekan kerran ekalla luokalla.
Heh, opettajakavereiltani olen kuullut juttuja äideistä, jotka käyvät monta kertaa päivässä välitunnilla tuomassa "tärkeitä" asioita lapselle kouluun, tyyräytyvät mukaan kaikille koulun reissuille, uimahalleihin jne., jotta pystyvät kontrolloimaan lastensa vointia.
Olen itse lapsentahtisen kasvattamisen kannalla, mutta raja menee vauhkossa höösäämisessä. Yksivuotias ei pilalle mene, jos on yhden yön turvallisen, tutun aikuisen seurassa, vaikka tämä ei olisikaan äiti tai isä. Asiantuntijathan sanovat, että lapsi voi olla erossa vanhemmistaan yhtä monta yötä kuin ikävuosia on.
Se on sitten toinen kysymys että alle vuoden ikäinen jätetään viikon etelänmatkan ajaksi hoitoon. Itse en uskaltaisi.
lapseni oli ekan kerran yökylässä 6 kk:n iässä...on nyt 1,5 ja ollut yhteensä 5 yötä pois kotoa.Ja voin kertoa että lapsen vieminen yökylään on äidille kovempi paikka kun lapselle :D itkee tuherran joka kerta :D lapsi iloisesti heiluttaa kun jää mummille,eli ei tosiaan mitään hätää jättää häntä sinne.Joskus vaan yksinkertaisesti on sellaísia menoja esim.juhlia,häitä yms. mihin noin pientä ei lasta voi ottaa mukaan.Tästäkin ollaan taas varmaan eri mieltä mutta mutta....
Oon kans kuullu ton saman että ikä/yökylän kesto :) enkä kans vois jättää viikoks....
eli voisikohan ne opettajat organisoida bussikuljetuksen, jos vanhempien apu ei kelpaa?
Meille tehdään remppa ja en halua lapsen olevan pölyssä ja ilman vessaa rempan alkupäivinä kun vanhat puretaan. Lapsella on ikää 1v8kk. Ei ole edes eka kerta ja hyvin on aikaisemminkin sujunut.
Itse olen onnellinen, että meillä mahdollisuus saada lapsi yökylään tarvittaessa.
hoidat miestäsi? Syötät, vaihdat vaipan, leikität, nukutat, heräilet öisinkin jne.? No ilmankos olet noin kateellinen ja katkera, kun oma parisuhteesi on tuolla tolalla...
Usko tai älä, miehellekin yökyläily on ihanaa vaihtelua Etsikää vaikka yhdessä joku kiva täti, jolle voit miehen antaa vaikka kerran kuussa.
mutta sen verran vaativaa, että parisuhteelle tekee hyvää, kun joku muu ottaa välillä miehen luokseen. Kokeile sinäkin, et olisi noin kitkerä.
En edes jaksa kommentoida noita älyvapaita tuomitsijoita, mistä helvetistä te tiedätte miten tarpeeseen tuo yö on tullut? Entä jos ap on yh, tai hänellä tai lapsella on jokin sairaus joka on aiheuttanut valvomisia? Käsi sydämellä tänne vaan ilmoittautumaan kaikki jotka on ikeasti valvoneet vuoden päivät eivätkä olisi laittaneet lasta kertaakaan yökylään jos se olisi mahdollista. Ap:lle tsemppiä, kiva että kyläily sujui hyvin. Se ei tee pahaa lapselle, mutta rikki kulutettu äiti joka ei oikeasti jaksa olla lapsen kanssa, tekee. Ja voin kertoa, että suurin osa lapsista kärsii enemmän esim. päivähoidon aloittamisesta kuin satunnaisesta yökyläilystä tutussa paikassa.
Sinustako lapset repivät äitinsä hajalle? Jos kokee lapsiperhe-elämän tuollaisena, ei satunnainen yökyläily lasta auta. Kannattaisiko miettiä tilapäistä huostaanottoa, jotta äitinsä tuhoava lapsi saataisiin ruotuun?
ME EMME TIEDÄ AP:N ELÄMÄSTÄ MITÄÄN. Jos ap on yh tai taustalla on sairautta, voi olla oikesti niin että hän ei ole nukkunut viimeiseen vuoteen yhtäkään yli 3h:n pätkää. Ja se rikkoo ihmisen, vaikka kuinka rakastaisi lastaan. Ihminen tarvitsee unta, piste. Sulla on merkillinen joko-tai -käsitys, jossa äiti joko vihaa lastaan ja haluaa hänestä ikuisiksi ajoiksi eroon, tai sitten rakastaa tätä eikä ole hetkeäkään erossa hänestä. Asiat. Eivät. Ole. Mustavalkoisia. Toivottavasti sulla ei ole lapsia, sä taidat olla niitä jotka päästää kädestä irti ekan kerran ekalla luokalla. Siinä suurimmat ongelmat onkin äidillä.
Kun ero lapsesta on ihanaa, niin miksi sitä ihanuutta ei olisi oikein paljon? Lapsihan siinä kärsii, kun äiti ei lasta jaksa.
mutta itse en jättäisi. Minulla on 1-vuotias ja ottajia yökylään olisi, mutten raaski vielä noin pientä laittaa. Ehkä sitten kun osaa itse pyyrää.
Aika menee niin nopeasti. Lapset ovat vsin kerran näin pieniä ja maailma kyllä odottaa. Mutta en tuomitse toisin kokevia.
Mutta meillä minä hoidan kyllä aviolliset tarpeet.
Teillä moinen on varmasti miehellesi tarpeen, vaikkakin aika yllättävää, että uskallat antaa miehesi olla yön pois kotoa!
Minäkin annan puolestani vinkin sinulle: joskus voisi viedä lapset vaikka yöhoitoon mummolaan niin voisivat vanhemmat keskittyä hetkeksi parisuhteeseensa niin ei mieskään tarvitsisi ulkopuolisia "hoitotätejä".
mutta sen verran vaativaa, että parisuhteelle tekee hyvää, kun joku muu ottaa välillä miehen luokseen. Kokeile sinäkin, et olisi noin kitkerä.
laittaa VAUVAN yökylään? Huhhuh!
1 v ei ole vauva vaan taapero.
Mutta meillä minä hoidan kyllä aviolliset tarpeet. Teillä moinen on varmasti miehellesi tarpeen, vaikkakin aika yllättävää, että uskallat antaa miehesi olla yön pois kotoa! Minäkin annan puolestani vinkin sinulle: joskus voisi viedä lapset vaikka yöhoitoon mummolaan niin voisivat vanhemmat keskittyä hetkeksi parisuhteeseensa niin ei mieskään tarvitsisi ulkopuolisia "hoitotätejä".
lähellä on muitakin tärkeitä aikuisia kuin puoliso. Jos sinulle sattuu jotain, kuka pitää miehesi arpeista huolta, jos hän ei ole tottunut vierasta käyttämään? Aviollisissa tarpeissa pätee ihan sama kuin lapsen turvallisuudentarpeessa: jos vain yksi ainoa eli nainen on niistä vastuussa, ei lopputulos koskaan ole hyvä. Äiti ei osaa päästää irti lapsesta eikä vaimo miehestä.
Mies nauttii suunnattomasti, kun aina välillä pääsee vieraisiin. Kotiin palatessa hän saattaa hetken olla ärtyisä, mutta leppyy nopeasti ja saataa jopa innostua esittämään, mitä uusia temppuja on vieraissa oppinut. Kokeile vaikka!
kärrätä vaippaikäiset yökylään. Perustellaan sillä että vauva tarvitsee elämyksiä. Kyllä tuon ikäisten paikka on kotona äidin kanssa..
Niin tyypillistä av:tä kuin olla ja voi :D
Ap, kiva että kaikki oli mennyt hyvin. Antaa noiden kateellisten louskuttajien tukehtua omaan kitkeryyteensä :)
kärrätä vaippaikäiset yökylään. Perustellaan sillä että vauva tarvitsee elämyksiä. Kyllä tuon ikäisten paikka on kotona äidin kanssa..
en mä ainakaan perustele yökylään vientiä sillä että lapsi tarvitsee elämyksiä. Ihan rehellisesti sanon että lapsi menee yökylään koska minä ja mieheni menemme leffaan/baariin/ystävien luo iltaa istumaan tms. Eihän lapsi yökyläilyä välttämättä tarvitse, mutta ei siitä ole myöskään mitään haittaa jos on tutut hoitajat ja yökyläilyjä on silloin tällöin. esim. kerran kuussa tai kahdessa. Voin sanoa suoraan että meidän 2-vuotias lapsi menee rakkaille isovanhemmilleen hoitoon, koska me haluamme omaa aikaa. Jos joku ei halua viedä lastaan ikinä hoitoon kenellekään niin ei siinä mitään, se on ihan fine, mutta ei siinäkään ole mitään väärää tai pahaa tai järkyttävää jos yli 1-vuotias on joskus yhden yön kerrallaan hoidossa.
Olen tätä ennenkin kysynyt vastaavanlaisissa ketjuissa.
Lapseni on ollut puolivuotiaasta saakka jokatoinen viikonloppu isällään yhden yön ja vajaa vuoden iästä alkaen kaksi yötä. Onko nyt niin, että lapseni menee täysin pilalle siitä, että on erossa äidistään ja kodistaan nuo ajat? Onko tulevaisuudessa odotettavissa yökyläilytraumojen aiheuttamia ongelmia?
1-vuotiaan yhden yön kestävässä kyläilyssä esim. tuttujen isovanhemoien luona on niin kamalaa? Voisitteko selittää mulle? Ymmärrän sen että jos 1-vuotias tai pienempi on jatkuvasti yökylässä niin ei kovin hyvä juttu välttämättä, mutta jos on yhden yön poikkeuksellisesti hoidossa niin mikä siinä oikeasti on niin kauheaa ja tuomittavaa? Eikös sitä muutenkin sanota että lapsi voi olla vanhemmista erossa 1 yö/per ikävuosi siitä kärsimättä. Ja jos ap:n lapsen kyläily oli mennyt hyvin niin mitä hirveää tuossa on?