Lue keskustelun säännöt.
Suurin osa niistä, jotka ovat jättäneet imetyksen lyhyeen, ovat ihan suoraan
21.01.2012 |
sanoneet syyksi imetyksen lopettamiseen/korvikkeisiin siirtymiseen sen, että eivät jaksa imetyksen sitovuutta. On kuulemma paljon helpompaa jättää korvikevauva isälle/mummulle/muulle hoitajalle hoitoon siksi aikaa, että pääsee itse pidemmäksi ajaksi harrastuksiin/shoppailemaan/baariin/tms.
Tottahan se on, mutta ihmetyttää miten itsekkäitä nämä tällä tavoin ajattelevat ovat. Eikö niistä harrastuksista ja shoppailuista voi todellakaan, oman lapsen hyväksi, luopua edes puoleksi vuodeksi? :O
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tää imetysjuttu on niin henkilökohtainen asia. Itse odotan vasta esikoistani ja nyt jo tunnen sen painostuksen imetykseen ainoana oikeana tapana. Itse en halua imettää, joku siinä asiassa ahdistaa. Ainakin sen sitovuus ja epätasa-arvoisuus isää kohtaan on perusteita itselleni. Itse koen, että haluan olla ns. yhtä vapaa menemään omiin harrastuksiini ja jatkamaan elämääni kuin isäkin on. Aion pumpata ja syötetään pullosta sen mitä tulee ja loput korvikkeena. Voihan se mieli toki muuttua syntymän jälkeen, mutta tämmösellä suunnitelmalla mennään eteenpäin. Koen sen itselleni paljon paremmaksi vaihtoehdoksi kuin pakkoimetyksen. Olkoonkin jonkun mielestä itsekästä, ei paljoa hetkauta.