Onko kellään käytössä Fairy Platinum -konetiskitabletteja, oletteko huomanneet...
... jääkö muoviastioihin hajua? Mun mielestä meillä jää, ja jos pestyssä muoviastiassa esim. lämmittää mikrossa ruokaa, tuntuu että ruokakin maistuu siltä hajusteelta. Posliini- tai lasiastioihin ei tunnu jäävän samanlaista hajua, tiskikone kyllä itsessään tuoksahtaa siltä hajusteelta ainakin pesun jälkeen. Se tuoksu oli minusta kyllä ihan hyvä, kunnes huomasin että ruokakin saattaa maistua siltä...
Onkohan meidän koneessa jotenkin huono huuhtelu, vai oletteko muut huomanneet samaa?
Entä onko kaupoissa hajusteettomia konetiskitabletteja?
Kommentit (82)
Jää hajua ja maku tuntuu esim vesipullossa jos pesty koneessa. Vaihoin hajusteettomaan ni ei oo ongelmaa. LV on ainakin ja tokmannilta saa hajusteetonta en vaan muista merkkiä. Pesutulos ollu ohan yhtähyvä.
Fairy Platinium astianpesuaine konepesutabletti haisee ja haju jääastioihin. Niitä ei voi käyttää ennenkuin pesee jollakin tuoksuttomalla pesuaineella. Olen kokeillut useilla erilaisilla pesukoneilla ja samalla tuloksella.
Jää meilläkin. Eikä tahdo lähteä millään pois. Eikä voi olla koneen puhtaudesta kiinni, kun ongelma toistui myös uudella tiskikoneella...
Nostan vanhan ketjun.
Tässä puhutaan ilmeisesti pesuaineen hajusta. Onko kukaan huomannut että jäisi muuten paha haju?
Itse huomasin että meillä haisee monet kattilat, paistinpannut (ostin uuden enkä sitä aio enää pestä koneessa) ja astiakaapit tosi pahalle. Joskus myös koneesta tuli paha haju.
Nyt kokeilein tuota Finishiä yhden eikä ainakaan ollut huomattavissa pahaa hajua.
Ihmettelin aiemmin eri ketjussa kotona pahaa hajua ja mietin voisiko johtua peräti noista Platinumeista koska voimakkain haju minkä löysin oli astialaatikossa.
Mä en ole huomannut lainkaan mitään asiaankuulumatonta hajua Fairy Platinum-tabletteja käyttäessä. Siinä nyt pesuaine tuoksahtaa kun koneen luukun tuoreeltaan avaa. Päin vastoin kuulun siihen sakkiin, joka ei muita tabletteja huolikkaan koska pesevät puhtaimmaksi, kone on puhdas, eikä rasvaisuutta missään astioissa. Myös eko-ohjelmalla tulos yhtä lailla hyvä. Finishin tabletit ei mun mielestä olleet yhtä hyviä varsinkaan eko-ohjelmalla. Meijän tiskarikin toki on ihan hyvä, kolmisen vuotta vanha.
Muoviastioissa myöskään en ole hajua todennut. Eiväthän muoviastiat ole vanhoja /kuluneita jolloin haju ja lika ottaa herkemmin? Myös jo mainittu koneen puhdistus voinee olla aiheellinen. Meillä saattoi erimerkkisellä aineella jäädä jotain kyrsää muovikippoihin, sitten tarttui herkemmin likaa ja hajuakin. Meillä ei myöskään ole lähtenyt kultareunukset astioista, vaikka kuitenkin eräätkin lautaset olen tietoisesti uhrannut kultareunojen osalta niiden ollessa joka päiväisessä käytössä ja näin usein myös tiskarissa.
Nuo platinium-tabletit haisee jopa sen avaamattoman pussin läpi ja vaikka töissä käytän maskia, ni kassalla ollessa ottaa henkeen koko haju. Oppinu jo olemaan hengittämättä ku vetää kyseisen tuotteen kassan läpi.
Onkos kukaa löytänyt fairyn (P&G) asiakaspalvelun yhteystietoja mistään?
Fairy Platinium Plus on paras.
https://www.testfakta.com/fi/test/hohtavan-kirkas-voittaja-astianpesuai…
Minusta Fairy Platinum on hyvä. Joskus käytin halpiksia, koneen pohjalta löytyi pesun jälkeen vain jotain rasvalillua, yök.
Muoviin jää haju, kannattaa pestä käsin silloin niihin ei tule pesuaine jäämiä.
Kyllä, jää voimakas haju JA maku.
Fairy Platinumista jää selvä kemikaalin tuoksu (ei varsinaisesti hajuste) tiskeihin. Etenkin muovisiin juomapulloihin niin voimakas että maku tarttuu veteenkin.
Huuhtelusta ei kyse koska tulos sama myös lisähuuhtelulla ja korkeammassa lämpötilassa eikä Sun tai Finish jätä tässä koneessa mitään hajuja yhdessäkään ohjelmassa. Näiden parhaat tabletit pesevät yhtä hyvin kuin Fairy Platinum.
Ei jää kun käyttää huuhtelukirkastetta.
Erehdyin ostamaan Sun sitruunahajustettuja konetiskitabletteja. Ne haisee todella voimakkaasti, muoveihin jää haju ja maku. Joudun pitämään pussin suljettuna kannellisessa ämpärissä parvekkeella, kun en kestä hajua. Niitä on vielä lähes 90kpl, oli säästöpakkaus, johon haksahdin. Jotta.
Kuningaskuluttaja kysyi tätä.
" Fairy Platinum konetiskiaineen voimakas tuoksu ärsytti Kuningaskuluttajan katsojaa. Hänestä jopa tuntui, että pesuaineen tuoksu jäi astioihin ja maistui, kun niiltä syötiin. Miksi Fairy Platinum tuoksuu niin voimakkaalle ja onko se turvallista käyttää?
Ebba Wallmén P&G Nordicista vastasi näin:
- Käsityksemme mukaan Fairy Platinumin tuoksu miellyttää suurinta osaa kuluttajista ja se on täysin turvallinen. Kaikki käyttämämme valmistusaineet, myös parfyymit ovat huolella testattuja ennen käyttöön ottoa. Normaalisti astioihin ei pitäisi jäädä tuoksujälkiä, mutta olemme tietoisia, että pesuaineen tuoksu voi tarttua pintakuluneisiin muoviastioihin. Se voi ärsyttää asiakkaita, jotka ovat hajuherkkiä."
On jäänyt hajua ja makua muoviastioihin ja muihinkin astioihin, siksi käytän Finish-tiskikonetabletteja. Ja yhdelle vastaajalle sanon ettei se johdu koneen likaisuudesta (koska pesen tiskikoneen kerran kuussa), vaan siitä että Fairyn tiskikonetabletit vaan ovat liian voimakkaan tuoksuisia. Miksiköhän niissä pitää ollakkin niin voimakas tuoksu?
Vierailija kirjoitti:
Ei jää kun käyttää huuhtelukirkastetta.
No tämä se vasta järkevää onkin.
Ostetaan kalleimmat "all in one"-tabletit joissa on huuhtelukirkaste mukana ja sotketaan sitten vielä koneeseen erillinenkin huuhtelukirkaste päälle.
Nam! Tiskit maistuvat kemikaalille!
Siivouskaupasta saa hajusteetonta hyvää tavaraa. Saa itse määritellä annostuksen eikä ole vakiannostusta koneen koosta ja astioiden likaisuudesta riippumatta ja mikä parasta, todella edullisesti.
En ole huomanntút. Käytän tosin aika pitkää pesuohjelmaa. Oon jostain lukenut, että noiden tablettien kanssa kannattaisi nimenomaan käyttää sitä pidempää.
Jos haisee sille pesuaineelle itselleen, niin en olisi huolissani. Kunhan ei haise lialle.
Kiilto Airi on mielestäni paras hajusteeton konetiskitabletti. Sitä myydään ainakin City-Marketissa. Pyytämällä sain myös lähimpään sittariin. Lisäksi käytän koneen puhdistukseen tarkoitetun tabletin noin kerran kuukaudessa. (Sun tai dr Beckman tai sitruunahappo tyhjään koneeseen 60° normaali ohjelma tyhjänä) Kone on puhdas ja raikas, samoin tiskit.