Olen 158,5cm ja 59,3kg. Kuinka
ihmeessä saan hoikistuttua 55kiloon? Älyttömällä liikkumisella vai riittääkö maltti syömisessä?
Kommentit (10)
Olet normaalipainoinen (BMI 23,6)
Keskimmäinen tyttäreni on 157cm/58kg ja olen vakuuttamut hänen olevan normaalipainoinen (BMI 23,5) eikä tarvitse pudottaa painoa.
Heilun 58,8-61 välillä. Olen yrittänyt aloittaa laihista, mutta millään ei onnistu. Aina tulee jotain juhlia tai matkoja. Mulla tarvitaan melkein molemmat, että paino tippuu. Ruokavaliolla vaikuttaa aika paljon enemmän, mutta sitten kun laihtuu, niin näyttää paremmalta, kun on myös liikkunut. Mä haaveilen 50 kilosta, mutta taitaa jäädä vaan haaveeksi.
samanpituinen. Riippuu hyvin paljon ruumiinrakenteesta millaisilla kiloilla näyttää sopivammalta. Itse olen todella siroluinen ja sen vuoksi ideaalipainoni on siellä 49-50kg. Olen painanut normaalitilassa enimmillään 54kg ja se oli sen verran liikaa ettei työhousut mahtuneet enää päälle.
Kun kyse on vain muutamien kilojen pudottamisesta niin itselläni parhaiten on toiminut herkkujen syömisen lopettaminen (normaalisti tykkään syödä esim. pullan kahvitauolla) sekä ruokamäärän vähentäminen. Syö vain juuri sen verran että nälkä lähtee eikä enempää vaikka ruoka hyvää olisikin. Siihen rinnalle olen yrittänyt lisätä liikuntaa esim pari kertaa viikossa sauvakävelyä.
No mä vaan vähensin pikkuhiljaa ruoan määrää. Syödessä sitä ei edes huomaa, että ruokaa olikin lautasella vähemmän kuin tavallisesti. Sehän on vain tapa ottaa ruokaa enemmän kuin oikeasti tarvii.
Tykkään makeasta, joten syön herkkujakin joka päivä. Jos alan kieltäytymään herkuista ja seuraamaan joka suupalaa, paino lähtee taatusti nousuun, sillä kieltäytymisten jälkeen repsahdan moneksi päiväksi syömään hirveästi ja etenkin makeaa ja rasvaista.
Olen alipainon puolella, mutta terve ja hyvin tyytyväinen nyt kroppaani. Jumppa kiintetyttäisi, mutta nyt siihen ei ole mahdollisuutta joten pidän kuntoa yllä satunnaisilla lenkeillä ja hyötyliikunnalla (esim. tunnin lumityöt juuri äsken)
imettäessäni 57,9kg ja se paino tuntui tosi hyvältä. Minusta 158,5cm voi hyvinki olla 52kg mut en kyllä käsitä miten tuollaseen painoon voi päästä terveellisesti syömällä.
AP
Kasviksia ja hedelmiä saa ja pitääkin syödä. Ihan yhtä hyvin voi syödä ja terveellisesti, kuin pidempikin joka on laihduttanut samaan painoon.
Itse olen 163cm ja olen laihduttanut kalorilaskurin avulla. Hyvin olen saanut syödä ja enkä ole terveellisyydestä tinkinyt yhtään.
niinkuin joku jo viisaasti totesi.
Mutta jos on normaalipainoinen, ei kannata laihduttaa. Suurin osa anorektikoistakin halusi aluksi laihduttaa kaksi kiloa.
Oletko koskaan käynyt kehonkoostumusmittauksessa? Siitä saa vähän vinkkiä siitä, paljonko kropassa on läskiä ja paljonko lihasta. Pelkän vaakalukeman tuijottaminen ei välttis ole järkevää.
etkä todellakaan tarvitse mitään laihdutusta. Ymmärtäisin jos sinulla olisi 10-15 kg Lisäät liikuuntaa, vähennät syömistä.. Sillä et juurikaan kyllä saa painoa putoamaan, lihasmassa lisääntyy joka painaa enemmän.
2-5 kg laihduttaminen on enemmän epäterveellistä kuin terveellistä..
Kuukausi ekan lapsen syntymän jälkeen olen neuvolakortin mukaan painanut 54 kg. Nyt painoa n 60 ja vyötörönympärys + 20 cm
Olen samanpituinen, painoin joskus 62kg. Laihduin siitä takaisin 54 kiloon ihan vain olemalla ja syömällä kohtuullisesti.