Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monen jouluateria sisältää alkoholipitoisia juomia?

Vierailija
13.11.2005 |

Millaisia; viiniä, olutta, väkeviä? Pystyttekö nauttimaan jouluaatosta ilman minkäänlaista alkoholia vai onko " pakko" saada jotain rentouttavaa?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää viiniä. Emme siis nauti sitä " rentoutumistarkoituksessa" vaan siksi, että hyvä viini kruunaa erinomaisen aterian. Joulumme ei mene ns. örveltämiseksi, kuten ei monella muullakaan, vaikka alkoholi ateriaan kuuluisikin...

Ja kyllä, pystymme olemaa pitkiäkin aikoja ilman alkoholia, joten se ei ole ongelma.

Vierailija
2/41 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekään ei ole mitekään pakollista, mutta soipii vain niin hyvin juhla-ateriaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei tarjoa niin tuskimpa meidän joulumieli siihen kaatuu :)

ja joo, tarkoitus ei ole " rentoutua" (siis juopua) vaan ihan normaalisti nauttia hyvä ja juhlava ateria.

Vierailija
4/41 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä punaviini kuuluu juhlahetkiin, ja siksi myös jouluna ruuan kanssa sitä nautitaan.

Vierailija
5/41 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis lasillinen tai kaksi viiniä,muuta ei.

Vierailija
6/41 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua että lasten tarvitsee katsoa yhtään humaltunutta aikuista silloin. Toki sitten muina pyhinä voipi ottaa lasillisen viiniä tms..

Vierailija
7/41 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jälkiruoan ja kahvin kanssa konjakki ja likööri. Viini kuuluu osana ruokaa ja korostaa ruoan makunautinoa. Juhlavieraat osaavat kyllä itse päättää ottavatko he viiniä vai jotain alkoholitonta. Itse imetän, joten tyydyn karpalomehulinjalle mutta varmasti " rentoudun" ihan ilman viiniäkin, joskin viini olisi piste iin päälle muuten niin hyvällä aterialla.

Vierailija
8/41 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tule humalaan parista lasillisesta viiniä (eikä kukaan mukaan meillä), joten lasten ei tarvitse katsella kännisiä aikuisia.

Muuta alkoholipitoista ei meillä jouluna tarjoilla. Äitini saa kyllä liköörikonvehteja, mutta ei niistä tule humalaan.

Vierailija
9/41 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kaksi hyvää viiniä. Näin siis myös jouluna, kuten aina - ihan arkenakin - kun on tehty ruoka ajatuksella.

Jos saisin kutsun jouluaterialle, jossa kaikki on sen perinteisen suomalaisen mallin mukaista, lasi kotikaljaa riittäisi ihan hyvin, sellaiseen ei edes viini niin sovi.

Mutta meillä on ollut yleensä jouluateria sellainen, että siinä on ollut vähän suomalaista ja paljon myös muuta. En esimerkisi itse voi sietää joulukinkkua enkä juuri pidä laatikoista. Meillä on siis ollut minulle kalapöydän jälkeen joulukalkkunaa ja salaatteja. Sellaiseen ateriaan sopii hyvä viini.

Tuosta humaltumisesta. En mielestäni ollenkaan humallu lasista viiniä, enkä edes kahdesta. Yhtään enempää viiniä ja minua nukuttaa enkä halua olla jouluna uninen.

Vierailija
10/41 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla kun lapset nukkuvat, otetaan usein joku sherrypaukku takan äärellä.

Ei mene humalaan saakka. Onneksi alkoholi ei ole kenellekään meistä ongelma, kukaan eri ryyppää, mutta ei katso myöskään nenänvartta pitkin on viiniä tms. lasissa.

Vierailija
11/41 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jurreja ei vedetä,eli tulee juotua 4-5 annosta alkoholia koko iltana.

Vierailija
12/41 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta VASTA kun lapset (7, 5 ja 3 v) ovat turvallisesti nukkumassa yläkerrassa. Eipä käytäntöämme kukaan ole koskaan tuominnut, meillä vain tämä tapa on kuulunut aina jouluun, ennen lapsiakin. Eikä kukaan tappele, vaan meillä on hauskaa! eli viinanjuonti ei meillä tarkoita samaa kuin tappelu. Ja lapset eivät näe meitä kännissä, huppelissa korkeintaan ;)

Vierailija
13/41 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkajaisiksi glögiä (jossa punaviiniä).

Vierailija
14/41 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukännit vedetään perinteisesti vasta toisena joulupäivänä.

Vierailija
15/41 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan suuresti sitä, ettei sinun tarvitse valehdella alkoholinkäytöstäsi nimettömänä. Koko loppuketju onkin sitten jotakin ihan muuta kuin rehellistä.

Vierailija:

Mutta VASTA kun lapset (7, 5 ja 3 v) ovat turvallisesti nukkumassa yläkerrassa. Eipä käytäntöämme kukaan ole koskaan tuominnut, meillä vain tämä tapa on kuulunut aina jouluun, ennen lapsiakin. Eikä kukaan tappele, vaan meillä on hauskaa! eli viinanjuonti ei meillä tarkoita samaa kuin tappelu. Ja lapset eivät näe meitä kännissä, huppelissa korkeintaan ;)

Vierailija
16/41 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu. Olen koko ikäni elänyt faijan dokaamisen varjossa, ja joka ikinen joulu on ollut ahdistava jo valmiiksi (mutsi pinnana kun faija dokaa). Ja vaikka toki kohtuudella voisi lasin pari punkkua ottaakin, niin muistot on liian raskaat vielä... Viettäköön meidän lapsi joulua ihan raittiissa seurassa ja iloisin mielin.

Vierailija
17/41 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aterian kanssa varmasti punaviiniä, sen jälkeen mies varmaankin juo perinteisesti konjakkia, minä jatkan sitä punkun lipittämistä. Illalla terästetty glögi lämmittää mukavasti!

Vierailija
18/41 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silti haittaa, vaikka joku joisikin viiniä tai olutta ruuan kanssa, tai kahvin konjakilla. Itse en pidä alkoholin mausta.

Vierailija
19/41 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma miehenikin taitaa enemmän kallistua joulupöydässä ihan maitolinjalle. Itsekään en kyllä mitään alkoholipitoista ottaisi....

Vierailija
20/41 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tänä vuonna emme ota mitään, kun on vauvanteko projekti Felicitaksen kanssa meneillään..

TOIVOTTAVASTI OLEN JOULUNA JO RASKAANA !!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme