Apuuuva! Minkä kokoinen haalarin kannattaa ostaa vauvalle?
Meillä on 1,5 kk vauva ja 56cm haalari alkaa jo käymään pikku hiljaa pieneksi. Mietin, että kannataako ennemmin ostaa 62 vai 68 cm haalari loppu talveksi?
Kuukaudessa pituutta oli tullut 7cm. Joten kohisten vauva kyllä kasvaa. En osaa yhtään verrata vauvan kasvua esikoiseen, sillä esikoinen syntyi keskosena ja oli muutenkin pieni kokoinen, joten vertailu kohdetta ei pahemmin ole.
Kommentit (3)
ehkä jopa 74cm jos noin nopeesti kasvaa. Mun vauva on kasvanu aina 2cm kuussa vaan, mutta syntyki 55cm pitkänä, ehkä tasaa sitte näin... On käyttäny koko talven pakkauksen haalaria, mut käy varmaan keväällä kyl pieneks.
Ja noin 2 senttiä tullut kuussa pituutta, kaiken kaikkiaan 20 senttiä syntymästä. Ikää nyt 8kk. Ostin tänään uuden reissupuvun (siistimmän) ja ostin 68 koska näytti kuitenkin sen verran reilulta kokoon 62 verrattuna, joka nyt on käytössä.
Kannattaa mielestäni verrata pukua suoraan nykyiseen. Näin minä tein. Meillä tuo 62 menee kuitenkin vielä ihan hyvin vaikka pituutta on 65. Paljon on myös valmistajilla eroa koossa.
Muuten ulkoillessa käytetään pakkauksen pukua ja se on todella reilu.
Mä ottaisin ilman muuta koon 68 cm. Eihän se vauva paljon liikuskele joten reilu koko ei haittaa, ja on helpompi pukea.