Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholista vielä.

Vierailija
13.01.2012 |

Onko liikaa jos ottaa joka viikonloppu molempina päivinä (pe&la) 1-3 annosta alkoholia?

Olen ajatellut itseäni kohtuukäyttäjänä. En juo viikolla, ei käydä miehen kanssa baareissa ja kumpikaan ei tule juomistaan määristä känniin, korkeintaan mietoon hilpeään olotilaan.

Pitäisikö olla kokonaan tipattomia viikkoja/kuukausia? Onko haitaksi jos alkoholi on osa "viikonloppurutiinia"?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksen kysymykseesi. Älä viitsi olla lapsellinen.

Vierailija
2/3 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Suomessa on tämä mentaliteetti että on ihan ok juoda joka viikko, mutta onko se oikeasti sitä? Eikö alkoholi ole kuitenkin potentiaalisesti riskialtis aine, joten miksi sille jokaviikkoinen altistuminen olisi "turvallista".

Näkyykö jokaviikkoinen käyttö elimistössä tai terveydessä? Onko siitä fyysistä/henkistä haittaa, esim. serotoniinitason liiallista laskua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko liikaa jos ottaa joka viikonloppu molempina päivinä (pe&la) 1-3 annosta alkoholia?

Olen ajatellut itseäni kohtuukäyttäjänä. En juo viikolla, ei käydä miehen kanssa baareissa ja kumpikaan ei tule juomistaan määristä känniin, korkeintaan mietoon hilpeään olotilaan.

Pitäisikö olla kokonaan tipattomia viikkoja/kuukausia? Onko haitaksi jos alkoholi on osa "viikonloppurutiinia"?

No ei toki ole liikaa keskivertoihmiselle. pysyy vielä kaukana ns. suurkulutusrajoista jotka on määritelty sen mukaan milloin haittojen riski kohoaa merkittävästi. Kuitenkin jokainen on yksilö ja joillekin ei sovi alkoholi ollenkaan. Esim. joillekin alkoholin pienikin käyttö aiheuttaa mielialan laskua moneksi päiväksi, ja sitten täytyy vaan itse punnita onko viinasta saatu ilo sen arvoinen vai ei. Joidenkin mielialalääkkeiden tehoon alkoholi voi myös vaikuttaa vahvasti alentavasti, joten jos on ongelmia kannattaa kokeilla alkoholittomuutta.