Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonikierukka laitettu reilu 3 viikkoa sitten. Gynen

Vierailija
20.01.2012 |

mukaan sivuvaikutuksia ei juurikaan pitäisi olla. Tähän mennessä mulle on tullut jokapäiväinen vuoto (ensin oli tiputtelua, nyt ihan kunnon vuotoa joka päivä), hiukset ja iho rasvoittuu tosi nopeasti, finnejä, pääkipua, mahakramppeja. Milloinkohan tasoittuu vai tasoittuuko? Rohkaisevia esimerkkejä kaipailisin, kiitos!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin oli tuommoista tiputtelua / vuotoa kuukausi pari, sen jälkeen se jatkui niin että tiputteli kuukautisten ja oviksen aikaan. Sitten joka toinen kuukausi ihan veristä tiputtelua, joka toinen pientä tuhrua. Noin vuoden kuluttua vuotoja ei ollut enää ollenkaan.

Mahakrampit meni mulla noin kuukaudessa. Ihon kanssa taistelin pidempään, ehkä semmonen puoli vuotta. Tuntui ajatuksena alkuvaiheessa tosi pitkältä ajalta, että voi niinkin kauan mennä (mua ainakin varoitettiin ja netistä olin etsiskellyt kokemuksia jo etukäteen), mutta nyt jälkikäteen ajateltuna äkkiähän se meni. Todella tyytyväinen olen ollut jo reilun vuoden verran :)

Vierailija
2/7 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

gynekologin mukaan suurimmalle osalle ei tule mitään ikäviä sivuoireita. Vuosi tätä... Huh, pitkältä kyllä tuntuu tässä vaiheessa. Kiva, että olet nyt tyytyväinen ja toivottavasti noin kävisi mullekin! T: ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lääkärini mukaan keholta menee ½-1 vuotta kierukan tottumiseen. Ekat ½ vuotta minulla oli lähes koko ajan tiputteluvuotoa, sitten ne muuttuivat ns. kuukautismaiseksi vuodoksi = kerran kuussa. Vuodon määrät niukentui ajan kanssa. Nyt kierukka on ollut 2 vuotta eikä vuotoja enää ole ollut noin 8 kuukauteen. Iho on kasvoista minullakin entistä rasvaisempi, se ei ole helpottanut. Lisäksi mulla on ollut tässä 2 vuoden aikana ainakin 3 munasarjakystaa.

Vierailija
4/7 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kramppeja taisi minullakin olla pari ensimmäistä viikkoa.

Plussana siis kuukautisten loppuminen - mutta negatiivisena se seikka, että vatsa on todella turvoksissa ja kipeä sekä ovulaation että olemattomien kuukautisten ajan eli kaksi kertaa kuussa on kipuja ja turvotusta useampia päiviä.

Tämä ei ole rohkaisevaa, tiedän, mutta painoni on noussut kierukan asentamisen jälkeen huimaan nousuun, vaikka elämä muutoin on samanlaista kuin ennen kierukkaa :(

Vierailija
5/7 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin olen 4 lapsen äiti ja nyt olisi aika hoitaa ehkäisy kuntoon. Mietinnässä kirukka vai pillerit, joita olen ennen käyttänyt ja jotka sopii loistavasti. Finnejä ei koskaan. aina tiesin kellon tarkkaan milloin menkat alkaa ja pillereillä niitä sai siirrettyä esim. matkan takia. Eli ottaisin vieläkin pillerit mutta kun kaikki hokee sitä kierukkaa.

Kertokaa + ja - kierukasta

Vierailija
6/7 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja gyne sanoi, että hormooni kierukka ei lisää migreeniä. Ja paskan marjat. Viikottain kärsin kamalasta migreenistä joka loppui kun härveli poistettiin.

Kupari kierukan kanssa migreenit eivät lisääntyneet.

Muutenkin olin tyytyväisempi kupari kierukkaan.

Vierailija
7/7 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tosi tyytyväinen.

Kärsin normaalisti migreenistä, nyt ei ole ollut ainuttakaan kohtausta. Ei mitään huonoa sanottavaa.

Parasta se, että seksihalut ovat lisääntyneet entisestään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän