otatteko kaikki lapset kotiin heti äitiysloman alettua?
Mulla alkaa äitiysloma maanantaina ja vielä en ole irtisanonut hoitopaikkoja (2v+5v, ip ekaluokkalaisella). En oikein uskalla lopettaa hoitotosuhdetta, jos synnytyksessä/loppuraskaudessa tuleekin jotain, esim. joudun vaikka sairaalaan tai olemaan synnytyksen jälkeen lepäämään pidempään tms. Silti on huono omatunto pitää lapsia hoidossa ja itse lepäillä kotona. Olen ainoastaan muuttanut että koululainen tulee ip-kerhosta klo 16.
töissäkin on ollut haipakkaa opettaa sijaiselle kaikki työtehtävät jne.. en ole oikein ehtinyt edes ajatella koko asiaa. Miten te muut olette tehneet? Ajattelin kyllä ottaa lapset pois hoidosta, kun/jos kaikki on mennyt hyvin ja vointini on hyvä. Kuinka paljon olette pitäneet lapsia kotona ennen vauvan syntymää? Entäs miten olette hoitaneet sairaalassaoloajan?
Kommentit (5)
ilmoittaa lasten päiväkotiin jo hyvissä ajoin ennen äitiysloman alkua, että lapset jäävät sillon kotihoitoon kun äippäloma alkaa. Ja oikeastaan aistin, että päiväkodissa tätä tietoa odottivatkin. Turhaa sitä murehtii mahdollisia hoito-ongelmia mahdollisten raskausongelmien takia, sellaiset kyllä järjestyvät tarvittaessa.
Niin, kyllä, minä kuulun siihen koulukuntaan, jonka mielestä lapset kuuluu hoitaa itse, jos hoidontarvetta ei ole töiden takia. Tiedän, että moni lapsi jonottaa jatkuvasti hoitopaikkaa enkä halua omien lasteni "vievän" sitä heiltä, kun voin vallan hyvin hoitaa lapseni itse kotona ollessani.
mä taas en irtisanonut hoitopaikkoja ja olivatkin tarpeet kun jouduinkin loppuraskauden käymään liki joka päivä äitipolilla. Mä siis en irtisanoisi, vaan käyttäisin sen verran kun on tarvis.
Irtisanot sitten kun vauva on syntynyt ja olette kaikki kotona.
Ihmisillä on tietty erilaiset tukiverkot, mutta meillä olisi kyllä ollut merkittäviä vaikeuksia löytää hoitopaikat noiden äitipolikäyntien ajaksi.
Ikäeroa lapsilla 4,5v. Alussa hoitosuhde oli alle 5 tuntinen, seuraavalla kaudella alle 7 tuntinen.
Mies vei aamulla aamupalalle ja minä hain päiväruuan jälkeen. Myöhemmin lapsi lepäsi hetken ja kerkesi sen jälkeen vielä olla mukana vapaassa leikissä ennen kotiin lähtöä.
Liikuin paljon ja pidin esikoista usein vapaalla ja mukana.
Lastenhoitaja päiväkodista
ilmoittaa lasten päiväkotiin jo hyvissä ajoin ennen äitiysloman alkua, että lapset jäävät sillon kotihoitoon kun äippäloma alkaa. Ja oikeastaan aistin, että päiväkodissa tätä tietoa odottivatkin. Turhaa sitä murehtii mahdollisia hoito-ongelmia mahdollisten raskausongelmien takia, sellaiset kyllä järjestyvät tarvittaessa.
Niin, kyllä, minä kuulun siihen koulukuntaan, jonka mielestä lapset kuuluu hoitaa itse, jos hoidontarvetta ei ole töiden takia. Tiedän, että moni lapsi jonottaa jatkuvasti hoitopaikkaa enkä halua omien lasteni "vievän" sitä heiltä, kun voin vallan hyvin hoitaa lapseni itse kotona ollessani.
Itsekin ajattelin ennen näin. Nyt jostain syystä murehdin näitä komplikaatioita enkä aikaisemmissa raskauksissa ole ollut näin väsynyt. Ehkä sitten vaan teen miten tuntuu.. otan lapset kotiin, jos olen pirteä ja jos käy liian raskaaksi mies voi viedä hoitoon vähäksi aikaa.
tästä on monta ketjua ja aina ne menee tappeluksi siitä että pitääkö lapset olla kotona vai hoidossa jne