Haavisto ei halua sulkea vankilaan loppuikäkseen edes pedofiileja
Haavisto suvaitsisi varmaan Breivikinkin. Sillä kyllähän ihmiset muuttuvat, näin sanoi ehdokas Haavisto.
Haavisto varmaan päästäisi vapauteen kaikki väkivaltarikolliset kunhan nämä keksivät anoa armahdusta. Perustelut: kyllähän ihmiset muuttuvat
Ei tosiaan tee mieli äänestää tuollaista henkilöä kun Suomessa muutenkin on ollut turhan kevyitä tuomioita väkivaltarikoksista.
Kommentit (15)
Armahdus ja pakkohoito mielenterveyslaitoksessa ovat ihan eri asioita...
joka pistäisi rikolliset vankilaan ja heittäisi avaimen menemään? Ei kiitos. Amerikassa tätä on kokeiltu, eikä toimi.
tekemistä Suomen laista? Minusta ei mitenkään.
Ainahan näitä islamin sharialakia vaativia on, mutta mielenvikaisille on muut hoitopaikat kuin vankilat. Ei se Jammukaan vapaaksi päässyt, vaikka ei vankilassa joutunut olemaan.
Ja jos tuomion kärsii niin sitten vapautuu. Se kai on Suomen lainsäädännössä yhä normaalia?
Ei hän sanonut että totta kai tuollainenkin paranee, vaan että jokaisen kohdalla paraneminen on mahdollista. Ei kovin todennäköistä, mutta Pekan elämänkatsomuksella jokaiselle on annettava siihen mahdollisuus.
näköjään, AV-raadin mielestä.
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1545075/kakkonen_kak…
"Tässä suhteessa itse asiassa ei siis tapahtuisi kovin paljon muutosta nykytilanteeseen, mutta eräs olennainen muutos tapahtuu ja se on se, että anteeksi antamisen mahdollisuus häviäisi.
–Luulen, että me jokainen olemme joskus jollain tavalla tulleet kolhituiksi ja huomanneet yllättäen muutaman päivän päästä, että ei se ihan niin pahaa ollutkaan, haluan antaa anteeksi sen pahan, joka minuun kohdistui."
Sanoja oli vaan Niinistö joka vesitti lain, jossa olisi perheensisäinen raiskaus tehty rangaistavaksi.
Laki meni myöhemmin läpi.
Sairaalle ihmiselle pakkohoito on aina parempi kuin vankila. Tämä on fakta, Suomen resurssit eivät kauaa riittäisi jos jokainen murhaaja/raiskaaja/pedofiili työnnettäisiin vankilaan koko loppuelämäkseen veronmaksajien varoin.
Onhan se kauhea ajatella, että presidenttinä olisi henkilö, jonka ihmiskuvan pohjana on ihmisten perimmäinen hyvyys ja kyky muutokseen. Ja jonka oikeuskäsityksen mukaan jokainen inhimillinen olento saisi toisen mahdollisuuden tekemiensä vääryyksien jälkeen.
Jos ap pitää itseään jotenkin parempana ihmisenä ajatellessaan, että oikeuden jakaminen on noin yksioikoista ja ehdotonta niin sori, mun on kerrottava, että on väärässä.
se, että vangilla on edes teoreettinen mahdollisuus saada armahdus on erittäin tärkeä ihmisoikeudellinen juttu. Siksi ymmärrän Haaviston kannan. On aivan turha säätää lakia, joka veisi sen viimeisenkin toivonkipinän vangeilta, joita ei kuitenkaan todellisuudessa tulla koskaan vapauttamaan. Eihän Haavisto sanonut, että hän armahtaisi pedofiiliraiskaajamurhaajaa, hän otti kantaa vain siihen tuleeko heidän armahtaminen kieltää lailla.
"Tässä suhteessa itse asiassa ei siis tapahtuisi kovin paljon muutosta nykytilanteeseen, mutta eräs olennainen muutos tapahtuu ja se on se, että anteeksi antamisen mahdollisuus häviäisi.
–Luulen, että me jokainen olemme joskus jollain tavalla tulleet kolhituiksi ja huomanneet yllättäen muutaman päivän päästä, että ei se ihan niin pahaa ollutkaan, haluan antaa anteeksi sen pahan, joka minuun kohdistui."
Sanoja oli vaan Niinistö joka vesitti lain, jossa olisi perheensisäinen raiskaus tehty rangaistavaksi.
perheen sisäiset raiskaukset??
normi perse-raiskarit ovat sitten ok? Vähemmän pahoja kuin "tavalliset" raiskarit?
Lääkkeet otettu milloin viimeksi?
Uusiseelantilaisen psykologin Gaylord H. Phobiuksen teorian mukaan homoseksuaalisuus saa alkunsa alentuneesta päätöksentekokyvystä.
Sanoi siis, että ei pidä sitä kriminaalisena, koska hänen mielestään asia on perheen sisäinen asia ja jotkut asiat pitäisi antaa anteeksi puolisoiden välillä.
Sanoi siis, että ei pidä sitä kriminaalisena, koska hänen mielestään asia on perheen sisäinen asia ja jotkut asiat pitäisi antaa anteeksi puolisoiden välillä.
Luin saman ja olin hyvin hyvin pettynyt.
Haaviston mielestä Breivikin kaltaisetkin tulisi armahtaa?
Ei se niin kauan haittaa, mutta kun osuu omalle kohdalle niin tekee mieli pitää linnassa vähän pitempäänkin. Ne on nähty etteivät muutu.