Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vastaan äidilleni?

Vierailija
12.11.2005 |

Olemme täysin erilaisia huushollin pitäjiä. Äitini tekee iha tosta noin vaan huomaamatta kaikki kotihommat ja siivoukset. Esim. 2 minuuttia siitä, kun ruokapöydästä on noustu, on astiat jo koneessa, kattilat pesty ja pöydät pyyhitty, lattiakin jo varmaan murusista imuroitu.

Minä taas teen mutta eri tempolla. Kiukuttelen, etten pieniltä lapsilta saa edes tiskikonetta täytettyä ilman että sekin keskytyy. Voi olla, että seuraavana päivänä ehdin jatkaa...Siivoukset suunnitellaan, eli miehen yritän aina tunkea ulos lasten kanssa siksi aikaa tms. Olen kuitenkin tyytyväinen päivän päätteksi, jos olen voinut tarjota lapsille rakkautta, läsnäoloa, ruokaa, puhdasta vaatetta ja unirauhan.

Äitini käy meilölä n. kerran viikossa ja taas tämän viikon visittillä sain kuulla päivittelyä, etten kykene pitämään kodistani huolta. Sätti minua kaikesta ja oikein yritti ilkeillä. " onko tää peti nyt muka pedattu?" " et kyllä voi luottaa siihen, että me isän kanssa aina tehtäisiin teidäön hommat" jäkäjäk. En todellakaan oleta, että äitini tekisi kotityöt puolestani, mutta huomaan hänen selvästi ymmärtävän huonosti, millaista arkeni on. Lisäksi mieheni saa moitteita, kun ei tee heidän antamiaan tehtäviä remontin edistymiseksi. Ärsyttää niin ja kyllä loukkaannuinkin viimeksi. Äiti sen huomasi kyllä ja nyt on soittanut liirumlaarum-puheluja iloisesti viserrellen.

Miten saisin hänelle luun kurkkuun ja puheet seis? Siis vaikka yksi vedet seisauttava lause. EN kaipaa hänen saarnaansa, vaikka ehkä laiska vähän olenkin, mutta olemme niin erilaisia tyyliltämme. Niin, siskoni on äidin tapaan siivousfriikki.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sano myös, että äitisi saa vapaasti vaikka imuroida asuntosi jos siltä tuntuu. :)

Meillä on toisinpäin, minä olen se siivoaja ja äiti on se sotkuinen. Äiti ei välitä pätkääkään kun joskus napisen sotkuista, vaan elää tavallaan. Olen varma, että äiti kauhistelee tip top -puhdasta wc:tämme ja pitää minua siivoushysteerikkona...

Vierailija
2/2 |
13.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoustarvikkeet on tuolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla