Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huu, meillä kai kummittelee!

Vierailija
19.01.2012 |

Muutimme vuosi sitten uuteen kotiin, talo on noin sata vuotta sitten rakennettu. Heti alussa lapsemme heräsi yhtenä yönä kiljuen, että täti seisoo nurkassa. Vakuuttelin, että näki vaan pahaa unta ja uusi koti tuntuu vähän vaan vieraalta viellä. Lapsi väitti vielä myöhemminkin, ettei ollut unta ja on mennyt hieman pelokkaana nukkumaan.

No nyt olen nähnyt pari kertaa ihan kuin vilahduksen silmäkulmassani ollessani yksin kotosalla ja jostakin päähäni on tullut ajatus, että:"Hän on Elli, meidän keittäjämme" tai "Elli siivoaa meillä." Minulla on ikään kuin selkeä mielikuva Elli-nimisestä, vanhemmasta naisesta, joka on ollut tuossa huoneistossa hoitamassa aikoinaan kotiapulaisen töitä. Tiedostan, missä tuossa huoneessa on ollut mitäkin huonekaluja silloin ennen (Elli asui siinä huoneessa). Ja missä taas on nukkunut herrasväki. Hullua, vai mitä?

Olen jotenkin jättänyt hupsimisen asteelle koko ajattelut. Mutta joku tässä nyt kiehtoo vielä vaan. Eräänä päivänä kuulin kolinaa ja kun menin paikalle, oli ikkuna pamahtanut auki. Ihan hirvitti ja olen vaan koittanut järkeillä.... mutta noita vanhoja ikkunoita on hieman hankala avata, joten -??

Huu, onko muilla vastaavaa kotihenkeä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väitetty kummittelu nostaa talon arvoa jopa :)

Mulla ei valitettavasti ole kotihenkeä mutta uskon kyllä tuollaisiin asioihin ja minusta olisi mukavaa jos tuntuisi että asunnossa asuu hyväntahtoinen kodinhenki tai henkiä.

Vierailija
2/10 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aikoinaan jotakin vastaavan tyylistä kokenut, enkä tosin yhtään kaipaa takaisin. Toivottavasti "Elli" on mukava tyyppi :) Tiedätkö siis jotain todellista talon historiasta ja asukkaista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen tunne mielssä kun asuin vanhassa talossa. Jotenkin näin mielessäni miltä kyseinen henkilö näyttää. Siis vaikea selittää. mutta se vain tuli ajatuksiin se mielikuva aivan itsestään. Sellainen harmaat polkkahiukset hapsollaan ja hame josta näkyy polvet sillain koholla. Ihan hirveän selvä kuva ja PELOTTAVA. Siellä oli pelottavaa asua. Tapahtui kaikenlaista.

Vierailija
4/10 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

historiasta, mutta onneksi tämä kotiapulainen vaikuttaa kiltiltä. Siis olen aistinut (tai jotain), että hän vaan on viihtynyt hyvin ja haluaa olla häiritsemättä meitä, vaikka jatkaa asumistaan. Toivottavasti ei ala ilmestyä jatkuvasti ja lapselleni, koska asia olisi vaikea selittää.

ap

Onko muita, joilla vastaavantyyppisiä kokemuksia?

Vierailija
5/10 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin älä kiellä sitä asiaa. Jos hän puhuu siitä, niin kysy tarkemmin kuka se on, mitä tekee, pelottaako se häntä jne. Mutta älä mitätöi lapsen tuntemusta. Hänelle "Elli" on todellinen.

Ellin pitäisi nyt päästä rauhaan, parempi hänelle itselleen. Kysy häneltä että painaako joku asia ja miksi hän on luonanne. Sitten voit ystävällisesti kehottaa häntä lähtemään, koska se on nyt teidän kotinne.

Vierailija
6/10 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen muiden silmissä hörhelö, mutta vastaanpa kuitenkin. Itsekin tunnen energiat tuntoaistimuksina ja ajoittain näköaistimuksina, ja viestin niiden kanssa ns. ajatuksen voimalla (esim, oman suojelusenkelini). Niin teet sinäkin, koska Elli on kertonut jo sinulle olevansa Elli. Tällöin viesti on ikäänkuin "ajatuksena" pulpahtanut sinulle.

Sinun tulisi puhua Ellille, joko ajatuksen tasolla tai ääneen, ja kertoa hänen tilanteensa. Eli sen että talo on nyt teidän, on vuosi 2012 ja Elli on jäänyt kuoleman jälkeen väärälle tasolle pyörimään. Sinun pitäisi pyytää Elliä hakeutumaan valoon ja voit pyytää omaa suojelusenkeliäsi saattamaan Elliä. Joskus sielu jää kuoleman jälkeen välitilaan kun ei halua eteenpäin tuonpuoleiseen, usein on hoitamattomia asioita tai selvittämättömiä ongelmia, tai jää jälkeen vaikka pieni lapsi. Aika ei merkitse mitään, joku sata vuotta kummitellut luulee siis yhä että aika ei ole kulunut vaan kaikki on niinkuin ennenkin.

Ellistä ei ole mitään haittaa eikä hän voi tehdä sinulle pahaa, mutta hänen itsensä vuoksi olisi syytä rukoilla apua hänelle ja kehottaa häntä itseään siirtymään oikeaan kotiin. Hän kyllä tietää miten se tehdään, ovi on hänelle avoinna mutta ei vain jostain syystä ymmärrä siirtyä sinne.

Henkiolento ei voi satuttaa sinua, riivata sinua tai muuttaa käytöstäsi (ainoastaan sillä tavalla ehkä että säikähdät sitä ja hämmennyksissä vaikka itse loukkaat itsesi kun kaadut) joten sinällään siitä ei ole haittaa. Lapset näkevät enkelit ja muut vielä lapsensilmillään n. 5-6 ikävuoteen asti. Sen jälkeen aikuiset opettavat että nuo ovat höpöhöpöjuttuja. Lapset usein näkevät myös aurat, eli energiakehot, ja saattavat vaikka värityskirjaankin piirellä oranssi-violetteja ihmisiä. He kun näkevät asian siten.

Voit myös siunata kotisi itse, sanomalla joka huoneessa että valolla ja rakkaudella siunaan kotini ja otan vastaan vain puhtaat jumalallisen rakkauden energiat. Siunaamiseen ei tarvita aina pappia, koska sinussakin on "jumaluus" itsessäsi koska olet jumalan lapsi.

Voit myös halutessasi keskustella Ellin kanssa meditoimalla, sillä yksi mahdollisuus on että Elli on sinun henkioppaasi. Hän on sinulle esittäytynyt jo, joten olet silloin siinä vaiheessa henkisen kehityksen tiellä että voit kommunikoida. Tätä on vaikea opettaa, mutta voit tehdä niin että menet ellin huoneeseen ja sanot ääneen että kerro minulle jotain mitä haluat kertoa. Ja sitten vain kuuntelet. Kuuntelet siis niin että tyhjennät ajatuksesi ja odotat, ilmestyykö mieleen selkeitä lauseita, ajatuksia, näkyjä tai mielikuvia. Kysy ihan suoraan onko tämä henkioppaasi, saat kyllä vastauksen.

Tsemiä, mukava että et suhtaudu asiaan mitenkään peloissasi tai hysteerisesti. :)

Vierailija
7/10 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka käymään kaupassa kun on kiire. Kotiapulaista kyllä tarvittaisiin :)

ap

Vierailija
8/10 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt viidettä vuotta ja alussa oli kaikenlaista. Nuorin lapsista ei uskaltanut nukkua ja huusi vähän väliä yöllä hysteerisesti. Kun oppi puhumaan niin sanoi että "kummitus" puhuu kaikenlaista ja ihmeteltiin miten niin pieni tiesi mikä on kummitus. Ilmestyi kaikenlaisia tavaroita tyhjästä: suomen armeijan vanha nappi, puinen vanha kävelykeppi, vanha avaamaton hunajapurkki missä ei mitään päivämäärämerkintöjä! yms outoa. Meitä vanhempia myös huudeltiin nimellä ja kaikenlaisia muitakin ääniä kuultiin ja kerran kauhee piipun löyhkä. Meillä vanhemmilla ei kummallakaan aikaisemmin mitään tämmöistä sattunut mutta suhtauduttiin rauhallisesti. Nyt ollut vähän aikaa hiljaisempaa. Täytyy myöntää, että jossain vaiheessa todella pelotti. Meidän talossa ollut aikoinaan kolme kauppaa alakerrassa ja viimeinen kauppa lopetettu n. 40 v sitten. Kävi jo mielessä pois muuttokin mutta nyt on mennyt suht hyvin.

Vierailija
9/10 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa kuulla just tuuosta kommunikoinnista, sillä mietinkin, että miten voi "tietää" päässään niin varmasti tällaisia juttuja. Ensin luulin, että minulla on vilkas mielikuvitus, mutta kun nämä jutut ovat jotenkin niin selkeitä, jopa keskustelunomaisesti sanottuja. "Tässä meillä oli puuliesi." "Halkoja tuotiin keittiönoven kautta". Ja tunne on varma, että esim. levitettävä sohva oli tuossa. (Näen sieluni silmin.) Ja eikä nämä minua pelota, kun ei ole mitenkään ahdistava tai pelottava ilmapiiri. Ikkunasta vähän mietin, että olisiko mies illalla tuulettaessaan unohtanut lukita kunnolla tms.

Ja oli kiinnostavaa kuulla, että vanhoja tavaroita on ilmestynyt jollekin, sillä mekin löydettiin mm. vanha hiuskampa, mustepullo ja kerran jostakin oli leijaillut pieni paperinpala, joka tarkemmin katsottuna oli sanomalehdestä repäisty vanha hetekamainos. Miten ne Elliin liittyvät, niin enpä tiedä. Toki vanhassa talossa on kaikkea edellisten asukkaiden vanhaa kamaa ties missä.

ap

Vierailija
10/10 |
20.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyi lattialta vanha hakaristillä varustettu sormus. Sekä sakset katosivat aina jollekin ylähyllylle tai työtasolle seinän viereen, vaikka olin käyttänyt niitä juuri jossakin toisaalla. Mitä lie, voi olla vain pelkkää sattumaa:) uskon puoliksi ja puoliksi epäilen.