Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö puolisoiden vanhempien tavata?

Vierailija
19.01.2012 |

Ollaan oltu miehen kanssa vuosikausia yhdessä, asutaan miehen vanhempien kanssa samalla paikkakunnalla. Omat vanhempani asuvat 400 kilsan päässä ja vierailut kohdistuvat sinne päin. Äitini on käynyt kerran kylässä meillä.

Tuntuu että tosi monien pariskuntien vanhemmat tuntevat toisensa. Näin kyllä on sisarusteni kohdalla kun puoliso on löytynyt kotipitäjän lähistöltä, mutta vaikea kuvitella miten onnistuu näin välimatkojen päästä.

No, ehkä häissä sitten ensi kertaa.. Pitääkö tuollaisesta edes välittää? Luulen että perheemme eivät tulisi juttuun ollenkaan, mutta kun en juuri tule itsekään vanhempieni kanssa niin onko sillä niin väliä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes kerran.

Kutsukaa vanhempasi teille, ja sitten miehen vanhemmat käymään. Vaikka ihan vaan kahville (siis miehen vanhemmat). Tarjoutukaa hakemaan vanhempasi, jos on tarvis.

Vierailija
2/11 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi hyvä tavata ennen häitä.

Nimenomaan perusteluja kaipaisin. Eli miksi se on niin tärkeää? Jos tekemisissä ollaan vähän muutenkin (minun puolen sukuuni) niin mitä merkitystä voi olla sillä että minun sukuni olisi missään tekemisissä mieheni suvun kanssa.

Just asking. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voisi valaista, jos on sitä mieltä, että pitää tavata, minkä takia?

Minun ja mieheni isät ovat kuolleet nuorina jo kauan sitten. Äitimme ovat hyvinkin erilaisia ihmisiä keskenään, tapasivat ekan kerran meidän häissä, sittemmin lastemme ristiäisissä, eikä kumpikaan ole valittanut/moittinut asiaintilaa.

Heillä on elämänsä, sisaruksensa, työkaverinsa, ystävänsä...

Vierailija
4/11 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavampi tavata lapsen tulevan puolison vanhemmat etukäteen ja vaihtaa muutama sana. Eikä sitten häissä kätellä täysin tuntemattomia ihmisiä.

Riippuu toki häiden koostakin. Jos on ihan vaan molempien vanhemmat ja lapsuuden perhe, niin sittenhän tuo toimii tutustumistilaisuutena. Jos taas isommat häät, niin olisi tosiaan hyvä vaikka edes edellisenä iltana tms tavata.

Näin siis itse haluaisin :), jos olisi lapsen puolison vanhemmat tavattavana. Esikoisen (avoliitossa) ja toiseksi vanhimman (seurusteli) kumppaneiden vanhemmat olen molemmat tavannut.

Vierailija
5/11 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aika sama tilanne alkuaikoina (sitten muutimme aika puoliväliin), mutta kyllä vanhempani kävivät appivanhempien mökillä, kun muuten olivat liikkellä sielläpäin. Me olismme siis mökillä lomailemassa samaan aikaan. Olisiko pari vuotta oltu seurusteltu siinä vaiheessa.

Nykyisin käyvät satunnaisesti vierailemassa muutenkin, siis ilman meitä.

En tiedä sitten, jos välit olisivat jotenkin viileät tai huonot. Ei se muutenkaan välttämätöntä ole, mutta onhan se kiva tuntea läheiselle tärkeitä ihmisiä.

Vierailija
6/11 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni ollaan oltu yhdessä yli 12 vuotta, eivätkä vanhempamme ole tavanneet toisiaan.

Miehen vanhemmat jo iäkkäitä ja välimatka heihin on yli 400 kilometriä. Omat vanhempani, jotka ovat eronneet, asuvat molemmat yli yli 600 kilometrin päässä ja eri suunnissa.

Avioiduimme maistraatissa ilman todistajia. Osasyynä tällaiseen ratkaisuun varmaan omat vanhempani ja heidän riitansa.

Vierailija
7/11 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aika sama tilanne alkuaikoina (sitten muutimme aika puoliväliin), mutta kyllä vanhempani kävivät appivanhempien mökillä, kun muuten olivat liikkellä sielläpäin. Me olismme siis mökillä lomailemassa samaan aikaan. Olisiko pari vuotta oltu seurusteltu siinä vaiheessa.

Nykyisin käyvät satunnaisesti vierailemassa muutenkin, siis ilman meitä.

En tiedä sitten, jos välit olisivat jotenkin viileät tai huonot. Ei se muutenkaan välttämätöntä ole, mutta onhan se kiva tuntea läheiselle tärkeitä ihmisiä.

Mutta tässä olikin kyse siitä, että ne vanhemmat ei ole kovin tärkeitä ihmisiä tälle kysyjälle.

Vierailija
8/11 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioiduimme maistraatissa ilman todistajia. Osasyynä tällaiseen ratkaisuun varmaan omat vanhempani ja heidän riitansa.

Kun miehen suku on nykyään paljon läheisempi kuin omani. En tiedä oman suvun asioista mitään, siksi myös tuo perustelu ontuu että on kiva tavata "toiselle tärkeitä" ihmisiä, mun ei ne minulle niin kovin tärkeitä ole.

Pointti nyt ei myöskään ollut se, että pitäisikö tavata juuri häiden merkeissä, tokaisin vain että jos ei sitä ennen niin ehkä silloin viimeistään. Minulle tuntuisi riittävän että mieheni on vanhempani muutaman kerran tavannut.

ap

Vierailija
9/11 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäistä kertaa häissä. Välimatkaa heillä on 450km. Häiden jälkeen isäni on kerran tässä kymmenen vuoden aikana käynyt siellä kahvilla, kun sattui olemaan työasioissa paikkakunnalla.

Vierailija
10/11 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voisi valaista, jos on sitä mieltä, että pitää tavata, minkä takia?

esimerkiksi siksi, että useimmille se lapsen puoliso on perheen jäsen ja on mukava tutustua hänen lähipiiriinsä. Lisäksi, jos oma "lapsi" viettää aikaa appivanhempien luona ja on osa näiden elämää, on kiva tavata nämä joskus.

Ei sen kummempaa. Ihminen van on laumaeläin ja useimmat pitävät positiivisena asiana luontevaa uusiin ihmisiin tutustumista.

Vierailija
11/11 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä yhteisissä suvun menoissamme (teatteri, äitienpäivälounas...). Ihan on hyvät ja kohteliaat välit, mutta ei mielestäni olisi mikään ongelma, vaikka eivät tuntisi toisiaan lainkaan. Nykyään sillä ei enää ole niin väliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän