Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saisinko arvioitanne tästä talopohjasta?

Vierailija
18.01.2012 |

http://www.omatalo.com/index.php?mID=102&kieli=FIN&mallisto_ID=142&mall…

Tontti on, yhden rakentamisen verran kokemusta talonrakentamisesta, tämä pohja tuntuu toimivalta, ilmansuunnat ja valoisuus osuisi juuri kohdilleen. Toivoisin kuitenkin täysin ulkopuolisten arvioita talon toivivuudesta.

Meillä on kaksi juuri teini-iän kynnyksellä olevat lasta, joten mitään vaatmuksia rattaille tai kuraisten lasten sisäänsaamiselle ei ole, eikä meillä ole lemmikkejä.

Jonkin verran on muutoksia pohjaan hahmoteltu, ruokailutila on meille liian pieni. Yläkerran olkkari olisi kai lähinnä mun lukutila ja vieraiden aikana sitten aktiivisemmassa käytössä. Kellarin "olkkarissa" sitten katsotaan telkkaria, pelataan pleikkareita, vietetään iltaa, teinit hilluvat kavereineen siellä.

Alakertaan saa hyvin ulkoistettua saunan, pesuhuoneen, khh:n, kaiken sen, mille toivon suurta kokoa, mutta jos yhteen tasoon rakentaa, pohjan ala kasvaa valtavaksi. Olen siis muutellut alakerran pohjaa paljon, mutta perustoiminnot säilyisi siellä noin kuin on linkissä.

Kellari on koko lailla ikkunaton, se tökkii ajatuksena, mutta toisaalta meillä on lapset kotona vielä 5-7 vuotta, joten järjettömän suurta asuntoa emme enää tarvitse.

Päätoiminnot tässä pohjassa, ruokailutilan kokoa huomioimatta, toimivat. Mutta tämä on viimeinen taloprojekti johon lähden, niin toivoisin välttäväni suuret erheet.

Toivoisin siksi näkemyksiänne tästä pohjasta, kiitos.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tossa kellarissakin ikkunat tuossa ns kotiteatterihuoneessa. Ja jos lasinen ovi niin ihan vastaa melkein täysikkunaa. Voihan tehtaalta kysästä, et mitä maksais jos laitais tonne terassinpuolelle ikkunan.

Vierailija
2/4 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että alooa on aika vähän. Olohuoneessa on vain kaksi ikkunaa mutta jos ikkunoita lisää niin kokonaista seinäpintaa ei jää, kuistin päällä oleva katos pimentää myös. Miettisin voisiko huomejärjestystä yläkerrassa muuttaa ja lisätä ikkunoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota pohjaa ideoimassa oman 3. talomme suunnittelua.

Se mitä itse tekisin: työntäisin oh/mh osaa 2 m eteenpäin jolloin vanhempien makuuhuoneeseen saisi hulppean oman kylpyhuonee. Neliöitä tulisi lisää 18 joka ei olisi kohtuuttoman kallista. Ei tarvitsisi jakaa kph lasten kanssa eikä juosta kellariin pesulle. Ja nostaisi talon hintaa enemmän kuin kustannusten verran!

Lastenhuoneiden sijainti sisääntulon yhteydessä on erittäin hyvä, meillä vastaava ratkaisu 1 talossamme ja toimi hienosti teinien kanssa.

Kellarin ikkunattomuuskaan ei haittaa, nykyisessä talossammekin on saunaosasto "maan sisällä", eipä sitä paljoa ehdi peseytyessä maisemia katselemaan.

Vierailija
4/4 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle mielipide mutta tuo mainos kyllä häiritsee tätä kirjoittamista. En kylläkään edes vilkase sitä joten turhaan on mun puolesta. Hiirulainenkin osui siihen vahingossa.

Itse laittaisin yläkerrabn vaatehuoneeseen suihkun ja vessan ja ovensuuhun vain ihan pienen vessan, jotta jäisi tilaa parille vaatekomerolle.

Keittiöstä kulku olohuoneeseen on liian ahdas lapsiperheelle ja tietty myyntiäkin ajatellen.

Alakertaan tekisin lisää nitä amerikkalaistyylisiä kellarin ikkunoita. Eli kaivaisin maata la laittaisin ristikon eteen.

Valitettavasti en voi lukea tätä tekstiä kun en halua katsoa tuota pakkomainosta jotenanteeksi kirjoitusvirheen.

Tsemppiä talonrakentamiselle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän