Lapsettomat! Saako teiltä kysyä miksi ei ole lapsia?
Mulla on nääs lapseton opiskeluaikojen tuttavapariskunta jota tapaan tosi harvoin, mutta meilaillaan silloin tällöin. Nyt kun on oma lapsi, on ikävää kun ei tiedä kuinka paljon siitä voi puhua. Mieli tekisi tietysti laittaa silloin tällöin asiaa lapsestakin - hän kun on nykyään niin tärkeä osa elämää. Mutta kun ei ole hajuakaan miksi ko. nelikymppinen pari on lapseton enkä myöskään tiedä miten muuten suhtautuvat lapsiin. Eli voinko suoraan kysyä miten asia on?
Kommentit (5)
joita tenava on tehnyt meileihin? Vai kierränköhän vaan veistä haavassa? Tosi ison osan elämää joudun sensuroimaan, jos lasta ei voi mainita kuin sivulauseessa. Mutta toisaalta en tietysti halua satuttaa kavereita.
Älä kuitenkaan tee lapsestasi viestin pääasiaa. Jos ystäväpariskuntasi kerran tietää sinulla olevan lapsen, on heistä varmaankin outoa, jos et ikinä viesteissäsi kerro lapsestasi.
oon ite vasta parikymppinen, mutta lasta on yritetty yli vuosi, ja joskus tekee kipeetä kun ihmiset kyselee, että koskas niitä lapsia alatte tekeen? tai oikeestaan vielä enemmän satuttaa, kun kaverit sanoo, että älkää nyt vielä lapsia... toisaalta, eihän ne tahallaan, kun eivät tiedä... mutta ei mua haittaa, jos lapselliset ystävät kertoo, mitä niiden muksut on tehny, sitä on vaan hauskaa kuulla:) voithan kertoilla,niitä juttuja, ja vaikka laittaa siihen mailiin:varoitus, tylsää lapsi-aiheista juttua, tai loppuun jotain tyyliin sori kun puhua pälpätän vaan muksustani, mutta tällä hetkellä ei oikein oo mielenkiintosempaakaan kerrottavaa...:) tai jotain sinnepäin, siis että " annat mahdollisuuden" sanoo jos ei jaksa kuunnella lapsi-juttuja;) ei varmaan suoraan sano jos ei halua niitä lukee, mutta minä jättäisin kommentoimatta tai kommentoisin tyyliin;kiva juttu, jos ei kiinnosta... aika vaikeetahan se on, mutta en mä ainakaan ajattele, että ihmisten pitäis varoo mitä voi elämästään kertoo mun seurassa.. eri juttu on se että mitä multa kyselevät:)
Olisivat varmaan kertoneet, jos haluaisivat. Kysy ennemmin (ehkei nelikymppisiltä enää, mutta nuoremmilta), että oletteko ajatelleet lapsia tms, johon voi vastata mitä vaan.