Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ihmisestä, jonka molemmat lapset erityispäivähoitolausunnolla? Ov

Vierailija
18.01.2012 |

Eli ns "kahden paikkalaisia" päiväkodissa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden tällaisen perheen, eikä kyseessä todellakaan ole mikään moniongelmainen perhe, vaan vanhemmat korkeasti koulutettuja ja mielestäni kaikin puolin "normaaleja" ja mukavia ihmisiä. Enkä puhu omasta perheestäni :)

Mitä mieltä ihmisestä, jonka molemmat lapset erityispäivähoitolausunnolla? Ov Eli ns "kahden paikkalaisia" päiväkodissa?

Vierailija
2/19 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aika kypsymätöntä tekstiä ap- entä jos omat lapsesi olisivat e-lapsia tai vammaisia

t. vammaisen lapsen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämässään ylipäätään.

Olen NIIN kokenut sen kaiken itse.

Vierailija
4/19 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:han saattaa itsekin olla ns. erikoislapsen/lasten äiti!

Vierailija
5/19 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

he ovat nöyriä ja hiljaa

t. vammaisen lapsen äiti

Vierailija
6/19 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika varmasti vihreä.

GO PEKKA GO! Nyt kaikki kannattamaan Pekkaa.

Vierailija
7/19 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä meille kuuluu, kysyä mikä lapsilla on, minkä ikäisenä noin pieni on saanut pyörätuolin jne. Tänään viimeksi ihan tuntematon nainen jäi juttelemaan ja kysymään lapsista tällaisia. Kertoi itse samalla omasta aikuisesta erityislapsestaan. Minusta se ei ole loukkaavaa, kun samaan hengenvetoon yleensä ihmisiltä saa hymyjä ja ihastelua aurinkoisista ja suloisista pikkulapsista. 4

Vierailija
8/19 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsitystä henkilöstä.

Vierailija
9/19 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkäänlaisista perheistä tai niihin liittyvistä _ennakkoluuluista_ tai käsityksistä?? Ap esimerkiksi ei kertonut yhtään mitään mistään tietystä perheestä.

Asiatonta olisi, jos täällä kirjoittaisi toisista ihmisistä ja perheistä niin, että heidät voi siitä tunnistaa. Yleisellä tasolla taas on ihan ok kirjoittaa, ja jokainen voi toki kertoa omista asioistaan mitä haluaa.

Vierailija
10/19 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän huolestuttaa ap, joka tällaista kyselee.

Onko sinulla kaikki ok?

Vierailija
11/19 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän ei todellakaan ole nöyrä ja hiljainen. Päinvastoin! Hän ajaa erityislasten asiaa monin tavoin ja korjaa mielellään virheellisiä käsityksiä.

Kaikki erityislapset eivät ole samanlaisia, eivätkä myöskään heidän vanhempansa. Jokainen on erityinen :-)

nro 5- erityislasten äidit ei tee tuollaisia aloituksia he ovat nöyriä ja hiljaa

t. vammaisen lapsen äiti

Vierailija
12/19 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla kaikki ok?

Esikoiseni oli kolme vuotta koulun aloitukseen asti tuolla lausunnolla ja tänään sain kuulla, että kuopuskin saa lausunnon puheen viivästymisen ja allergioiden vuoksi. Tuli jotenkin luuseri-olo kasvattajana tai huonon geeniperimän vuoksi, vaikkei niin olisikaan... Olen kiitollinen ylimääräisestä avusta, mitä lapseni saa, mutta en halua kertoa tätä kenellekään. Aika typerää. :(

Vierailija
13/19 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla kaikki ok?

Esikoiseni oli kolme vuotta koulun aloitukseen asti tuolla lausunnolla ja tänään sain kuulla, että kuopuskin saa lausunnon puheen viivästymisen ja allergioiden vuoksi. Tuli jotenkin luuseri-olo kasvattajana tai huonon geeniperimän vuoksi, vaikkei niin olisikaan... Olen kiitollinen ylimääräisestä avusta, mitä lapseni saa, mutta en halua kertoa tätä kenellekään. Aika typerää. :(

Ja unohtui mainita, että esikoinen sai lausunnon keskittymis- ja vilkkausongelmien vuoksi, jotka ovat siis ADHD-oireiden kaltaisia, mutta eivät täytä diagnoosia.

Ap

Vierailija
14/19 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös ihan kahdella lapsella samanlaista kuin sinun lapsillasi, tiedän täysin, miltä sinusta tuntuu! Me miehen kanssa olemme korkeastikoulutettuja, mutta lapsemme eivät ole oppineet edes puhumaan normaalisti kouluikään mennessä. Antaa tunnetta epäonnistumisesta, mutta pitää ajatella, ettei lasten ongelmat johdu kasvatuksesta, vaan tosiaan on nyt perimässä ongelmaa. Tärkeintä on tukea ja rakastaa lapsia.

Vierailija
15/19 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
16/19 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä pitäisi olla. Ehkä ajattelisin, että tällä äidillä ja isällä on kädet täynnä töitä, ei muuta.

Vierailija
17/19 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hölmö kysymys

Vierailija
18/19 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsi oli kahden paikalla,koska sairastaa diabetesta.

Vierailija
19/19 |
19.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsi oli kahden paikalla,koska sairastaa diabetesta.

Miten lapsesi on jotenkin hankalammin hoidettava kuin sellainen, jolla ei ole diabetestä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi