Tarvittaisiinko lapsettomia ravintoloita?
Siis sellaisia, joihin ei saisi tulla esim. alle 13-vuotiaita?
Ja nyt ei siis ole kysymys mistään lasten vihaamisesta vaan siitä, että olisi mahdollisuus ruokailla ilman meluisaa lasten leikkitilaa ja ympäriinsä juoksevia pikkuisia. Vanhemmat saisivat olla keskenään, kerrankin. Voisi olla myös yleisesti rauhallisempi paikka, eli ei musiikkia (joka itseäni häiritsee tosi paljon, kun pitää huutaa).
Ja siis kyse vain ruokaravintolasta, ei yökerhosta tms. menopaikasta.
Kommentit (22)
Mielestäni tarvitaan. Kyllä vanhemmatkin haluaisivat joskus mennä ravintolaan iltapäivällä eikä aina yömyöhään kun lapsia ei ole paikalla.
Sellaista, jossa ei tarvi edes kuulla ärsyttävien kanssaihmisten pihahduksia, jossa ei haise naisten pahat parfyymit ja miesten epäonnistuneet partavesivaihtoehdot, jossa tarjoilijoilla on korkeakoulututkinnot ja ruoka valmistetaan tuoreista, kotimaisista luomuraaka-aineista, myös talvella. Lisäksi ravintolassa pitää itse pystyä valitsemaan pöydän muoto, näköala, lämpötila ja seinien väritys.
Liian usein käy niin, että omat lapset on viety hoitoon ja mennään syömään jonnekin (eikä siis minnekään Rosso, Chicos jne bulkkimestoihin) ja koko ruokailun saa kuunnella naapuripöydän Nico-Petterin ja Janica-Yasminen kiukuttelua/meuhkaamista/juoksemista jne jne jne.
Suomessa on todella vähän ns. tasokkaita ruokapaikkoja missä ei ole vaaraa törmätä lapsiin ja niihin on aina ikuisuus jonot (ei siis lauantai-ilatana saa pöytää viikon varoitusajalla).
Saisi syödä rauhassa ilman kiljumisen kuuntelua ja lasten juoksentelua.
Yritänkin kiertää kauka ns. perheravintolat.
viedä lapsia hoitoon ja lähteä kahdestaan ruokailemaan.
Suomessa ei ole perinnettä, että perheet syövät ravintolassa. Jossain Etelä-Europassa on tavallista, että lapset, vanhemmat ja isovanhemmat syövät yhdessä ulkona.
tuohonkin pitää mennä. Valtavan lapsivastainen kulttuuri vireillä suomessakin :(
käydään muutaman kerran vuodessa ravintoloissa, keskihintaisissa, eikä niissä ole lapsia, ollenkaan. JOskus harvoin kyllä, ja yksittäisiä, jotka eivät juokse tai meuhkaa.
Kyllä niitä lapsia voisi kieltää juoksentelemasta ja meluamasta.
Tuntuu että useimmat vanhemmat vaan eivät välitä hyvistä käytöstavoista.
Jos esim helsingissä on sata ravintolaa ja YKSI lapsilta kielletty niin mitä se haittaa?? En tajua keneltä se on pois.. Eihän kaikissa ravintoloissa tarjota esim kasvisruokaakaan, eikä vegaanit nosta siitä meteliä vaan menevät johkin toiseen. Erilaisille ravintoloille on aina tilausta. Ei lasten vaan tertte päästä kaikkialle. Ei ne pääse baariinkaan
Jos ei lasketa ketjuravintoloita, niin saa oikein hakemalla hakea ravintolaa, jossa on lapsia.
Ja näyttäkää se suomalainen lapsiperhe, joka menee ravintolaan syömään esim. pe-ilta klo 19.
Turisteja voi löytyäkin, kun iltaseiska on normaali ruoka-aika muualla maailmassa.
Syön usein lounasaikaan ns. paremmissa ravintoloissa, ja on iso poikkeus, jos siellä on lapsia. Myös alkuillasta olen ravintoloissa käynyt ja kun menee riittävän tasokkaaseen paikkaan, voi olla varma ettei törmää häiritseviin kakaroihin. Lapsiasiakkaita voi olla, mutta osaavat käyttäytyä.
Häiritseviin lapsiasiakkaisiin olen törmännyt aniharvoin, yleensä ns. ketjuravintoloissa. Sen sijaan häiritsevästi käyttäytyviin aikuisiin olen törmännyt huomattavasti useammin, myös ns. paremmissa paikoissa.
Syön usein lounasaikaan ns. paremmissa ravintoloissa, ja on iso poikkeus, jos siellä on lapsia. Myös alkuillasta olen ravintoloissa käynyt ja kun menee riittävän tasokkaaseen paikkaan, voi olla varma ettei törmää häiritseviin kakaroihin. Lapsiasiakkaita voi olla, mutta osaavat käyttäytyä.
Häiritseviin lapsiasiakkaisiin olen törmännyt aniharvoin, yleensä ns. ketjuravintoloissa. Sen sijaan häiritsevästi käyttäytyviin aikuisiin olen törmännyt huomattavasti useammin, myös ns. paremmissa paikoissa.
Nimittäin itse olen törmännyt lapsiin 100% Helsinkiläisistä ravintoloista!
En ymmärrä miksi pitäisi olla täysin lapsivapaa, eikö riitä etteivät mahdollisesti paikalle satunnaisesti eksyvät lapset aiheuta häiriötä. Lisäksi voi pyytää pöydän, joka ei ole tämän satunnaisen lapsiperheen vieressä.
Itse haluaisin känniääliöistä vapaan ravintolan.
En ymmärrä miksi pitäisi olla täysin lapsivapaa, eikö riitä etteivät mahdollisesti paikalle satunnaisesti eksyvät lapset aiheuta häiriötä. Lisäksi voi pyytää pöydän, joka ei ole tämän satunnaisen lapsiperheen vieressä.
Itse haluaisin känniääliöistä vapaan ravintolan.
Jos joku sellaista haluaa, niin miten se lapsettomuus sinua häiritsee?
En ymmärrä miten se olisi lapsiperheiltä pois millään tavalla.
La Table
Sundmans
Havis
Sasso
Salutorget
Postres
Lounasaikaan itse noissa yleensä käyn, enkä muista lapsiin törmänneeni.
en vain ymmärrä, mihin sitä tarvitaan. Omilla valinnoilla voi jo nyt vaikuttaa ja viettää laatuaikaa aikuisten kesken ilman _häiritseviä_ lapsia.
Jos tuo on liiketaloudellisesti kannattavaa, niin varmaan joku sen jossakin vaiheessa toteuttaa. Oma mutu-tuntumani on kuitenkin, ettei useimmissa ravintoloissa koeta lapsia millään tavalla häiritsevinä, koska 1. niissä käy niin vähän lapsia ja 2. niissä käy sen tyylisiä perheitä, että osaavat pitää jälkikasvunsa kurissa. Ei siis ravintoloitsijan kannalta syytä rajoittaa maksavaa asiakaskuntaa.
Jos haluaa tasokasta ruokailua, ei kannata mennä Rossoon.