Alla olevasta palkkakyselystä vrt. hoitoalan palkat
Alkoi kiinnostaa, kun siellä näyttää lähihoitajille olevan aika mielettömän tuntuinen palkkahaitari. Miten se on mahdollista kun suurin osa heistähän on kunnan/valtion/kuntayhtymän viroissa ja toimissa ja palkkaus kutakuinkin sama. Eikä lisätkään päätä huimaa, näin ymmärsin.
Mitä lisiä jos mukaan ei lasketa vuorolisiä, voi siis lähihoitaja saada? Kielilisän mutta mitä muuta?
Voiko se selittää peruspalkan eron?
Toi olis nimittäin varmaan alan ihmisillekin hyvä tietää koska kyllähän heidän kuuluisi saada tietää mitä heidän pitää tehdä, jotta saisivat palkkansa nousemaan.
Kommentit (8)
tässä on ihmetelty, palkan pienuutta siis...
Itse olen tuo, joka sanoi saavansa kaikki ikälisät eli tarkoittaa 5 vuoden ja 10 vuoden työnteon jälkeen saatua lisää.
Peruspalkka 1980e
5v lisä 99e
10v lisä 99e
Viikonlopun työt la+su n. 120e
Eli jos teen kuukaudessa jokaisen viikonlopun töitä voin maksimissaan saada 2658e.
Tämä tekisi vuodessa reilu 30 tonnia, joten ihmettelen suuresti näitä älyttömän korkeita palkkoja muilla lähihoitajilla!
kuka on kuitenkaan valmis tekemään 150% vähintää töitä-.
Mun peruspalkka on 1989,32 euroa. Olen ollut kuusi vuotta kunnallisella, joten saan yhden "ikälisän" 99,47 euroa, lisäksi mulla on yksi "nuoleskelulisä", siis pomon suosituksesta maksettava lisä 92,16. Eli kuukausittainen peruspalkka on 2180,95. Ja siihen lisätään sitten mahdolliset vuorolisät.
ei ainakaan saa tehdä ylitöitä! Kaikki otetaan aikana pois.
Mitään muita lisiä ei myöskään saa kuin tuo 5v ja 10v lisä.
Joskus jos joutuu tekemään pitkän päivän klo 7-21.30 voi saada hälytysrahan 50e. (jippii...)
T: kolmonen
tässä on ihmetelty, palkan pienuutta siis...
Itse olen tuo, joka sanoi saavansa kaikki ikälisät eli tarkoittaa 5 vuoden ja 10 vuoden työnteon jälkeen saatua lisää.
Peruspalkka 1980e
5v lisä 99e
10v lisä 99eViikonlopun työt la+su n. 120e
Eli jos teen kuukaudessa jokaisen viikonlopun töitä voin maksimissaan saada 2658e.
Tämä tekisi vuodessa reilu 30 tonnia, joten ihmettelen suuresti näitä älyttömän korkeita palkkoja muilla lähihoitajilla!
mulla vuositulot vähän vaille 30 tonnia ja ihan tuolla kuukausipalkalla+ ilta-, viikonloppu- ja yölisät ja muut pyhälisät eikä ole vielä ikälisiä! Ja yövuoroja on kolmen viikon listassa 3-4.
ei ole yövuoroja.
Tein kyllä aikoinaan niitäkin runsaasti, olin välillä jopa 7 yötä töissä putkeen jne.
Silloinkaan ei palkka kovin kummoinen ollut. Tällä hetkellä on parempi.
T: Kolmonen
ei ole yövuoroja.
Tein kyllä aikoinaan niitäkin runsaasti, olin välillä jopa 7 yötä töissä putkeen jne.
Silloinkaan ei palkka kovin kummoinen ollut. Tällä hetkellä on parempi.
T: Kolmonen
Meillä ei sairaanhoitajat tee ollenkaan yövuoroja, joten heidän vuostulot jäänee samalle tasolle kuin yövuoroja tekevän lh:n.
sekoittaneet netto/ bruttopalkan.