Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perusteita miksi lapsen pitäisi/ei pitäisi nukua omassa huoneessaan? ov

Vierailija
18.01.2012 |

Meillä miehen (ja anopin, sieltä tämä lähtöisin...) toive ollut, että lapsi nukkuisi omassa huoneesaan. Ihan vauvasta asti on toivonut sitä, mutta lapsi kuitenkin nukkuu edelleen meidän makuuhuoneessamme omassa sängyssään. Nyt on ikää 2,5 vuotta.

Nyt mies ilmoitti, että haluaa, että lapsi muuttaa omaan huoneeseensa nukkumaan, perustelee tätä lapsen parhaalla.

Minulle asia on periaatteessa ihan sama, itse ajattelin, että lapsi voi mennä omaan huoneeseensa sitten kun itse haluaa. Jos nyt kaipaa turvaa ja haluaa nukkua meidän kanssa, niin ok. Nukutaan kaikki ihan hyvin, lapsi ei herää öisin, aamulla herää aikaisin, mutta niin varmaan tekisi omassa huoneessaankin.

Haluaisin nyt teiltä kommentteja, mitä haittaa lapselle siitä on, että nukuu vanhempiensa kanssa? Tai mitä etua, että nukkuu yksin?

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on itse nukkunut synnytyslaitokselta asti omassa huoneessaan, juonut pullomaitoa, syönyt tuttia ainakin 4-vuotiaaksi, tarvinnut unileluja jne. Minä taas nukunut vanhempien ja sisarusten (ja koiran ja kissan) kanssa samassa huoneessa ianakin 5-vuotiaaksi, unileluista en muista jne.

Ihan ok aikuisia tuli meistä molemmista...

ap

Vierailija
2/8 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkittu juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä syystä että jo vauva-aikana minä heräsin joka ähinään jos vauva oli lähellä. Isompana taas lapset joskus halunneet viereen nukkumaan mutta eihän siinä kukaan saanut kunnolla nukuttua, ei vanhemmat eikä lapsi.

Siis meille sopii omat huoneet ja sängyt parhaiten. Vain jos lapset sairastaa, voidaan tehdä poikkeus.

En myöskään ole opettanut lapsiani nukutukseen tai siihen että kaikki menee yhtäaikaa nukkumaan. Lapsilla nyt vaan on eri säännöt kuin meillä aikuisilla

Vierailija
4/8 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 2 vanhinta muutti yhteiseen huoneeseen yhdessä nukkumaan kun olivat 5 ja 3, 1v nukkuu vielä vanhempien välissä. Seksiä harrastetaan mm. vierashuoneessa.

Meidän lapset ovat olleet huonoja nukkujia, alle 3v kaikki heräilevät/heräilivät öisin. Ei tarvi mennä muualle rauhoittelemaan ja itse nukahtaa uudelleen paremmin.

Esikoinen ei halua omaa huonetta koska ei halua nukkua yksin. Lapsistakin on kiva nukkua samassa huoneessa, nukkuvathan aikuisetkin yhdessä.

Vierailija
5/8 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapsi siirtyi omaan huoneeseen nukkumaan alle vuoden iässä yöheräilyjen takia: heräsi joskus 2-3 aikoihin ja valvoi pari tuntia useampana yönä viikossa ja minä heräsin joka yö kun jouduin sellaiseen "kohta se herää"-kierteeseen. Kokeeksi siirrettiin omaan huoneeseen, ja heräilyt jäivät pois. Tiedän myös ettei valvonut, koska itse tosiaan heräsin aluksi joka yö samaan aikaan valvomaan ja kävin välillä kurkkimassa lasta. Kun menemme nukkumaan, avaamme lapsen huoneen oven (jotta ilma vaihtuisi), ja nukumme myös oman huoneen ovi auki (jotta kuulisi jos lapsella on joku hätänä). Lapsi nukkuu tosi hyvin ja sikeästi, eikä ole koskaan tullut yöllä meidän viereen nukkumaan.

En tiedä onko erillään nukkumisesta jotain haittaa, mutta se mikä on minusta mukavaa on se, että makuuhuone on ihan vaan aikuisten käytössä. Ei tarvitse esim. miettiä herättääkö valojen sytyttäminen lapsen tjsp.

Vierailija
6/8 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuneet meidän huoneessa omassa sängyssä niin kauan kuin on ollut yösyöttöjä, sen jälkeen siirtyneet omaan huoneeseen.

En nyt osaa sanoa mitä hyötyä tai haittaa kummastakaan vaihtoehdosta on.

Vierailija
7/8 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haittaako kehitystä jotenkin omassa huoneessa nukkuminen... vai ei.

Vierailija
8/8 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien huoneessa, sitä hankalampi hänet on siirtää omaan huoneeseen. Meillä nuorin siirtyi jo 1 vuotiaana, mutta hän meni sisarusten kanssa samaan huoneeseen eli ei joutunut olemaan yksin.

Meillä lapset ovat siirtyneet ihan vanhempien takia omaan huoneeseen. Voihan sitä seksiä harrastaa vierashuoneessa tai vaikka saunassa, mutta on sitä kiva joskus tehdä mukavasti omassa sängyssäkin enkä mä ainakaa pystynyt siihen, jos lapsi nukkui vieressä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan