Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskin itse mieheni firman alvit- helppo homma!

Vierailija
18.01.2012 |

Mihin kirjanpitäjiä kohta tarvitaan?

Miehen firman kirjanpitäjä "katosi" ja tulin ihan eri alan ammattilaisena hätätilanteessa apuun- ja verottajalta soitettujen ohjeiden mukaaan miehen firma säästi myös kirjanpitäjän palkan- 1000 e/ kk!

On myös minun etuni vaimona, että miehen firma menestyy!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onnea vaan valitsemallasi tiellä. Nim yrittäjän vaimo ja sihteeri myös =)

Vierailija
2/32 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin on

t. ap/ 15 v yrittäjän vaimon roolissa sihteerinä- halusi tai ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen kans mun yhden hengen free-yrityksen kirjanpidon ihan itse. Ei tarvii olla mikään Einstein pystyäkseen sen hoitamaan.

Vierailija
4/32 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kuitteja riittää...

t. ap

Vierailija
5/32 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo varmaan pikkupuljuissa onnistuu. Minulla taas yritys tuo kaiken varaston ulkomailta useammalta toimittajalta ja tileille tulee joka kuukausi useampi sata tili-, lasku- osamaksu- ja verkkopankkisuorituksta(puhumattakaan firman omista maksuista), niitä en ikimaailmassa antaisi minkään av-mamman laskettaviksi.

Vierailija
6/32 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei veisi oikealta kirjanpitäjltä juurikaan aikaa- t. ap/akateeminen

Vierailija
7/32 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskitko verollisesta vai verottomasta hinnasta?

Vierailija
8/32 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin alvin laskentaa.... vaikka osaisit itse tehdä teknisesti poistot ja tilinpäätöksenkin, niin verosuunnittelu on ammattilaisen hommaa. sun taidoilla se tonni voi kyllä mennä aika monta kertaa sivu suun......!

Vierailija
9/32 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kulut noin pieneen liikevaihtoon!

Etsikää kirjanpitäjä, suosittelen. Esim. mahdollinen verotarkastus on paljon helpompi kun on ammattilainen!

Meillä liikevaihto noin 500 000 vuodessa ja kirjanpitokulut on noin 150 - 200 euroa kk. Ei paha.

Vierailija
10/32 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jo Netvisor- laskutus ja kirjanpito-ohjelma maksaa 330 e/ kk...

t. ap

Vierailija
11/32 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta osaatkos tehdä tilinpäätöksen? Tunnetko yritysmuotoa koskevat lainpykälät? Kuinkas on veroilmoituksen teko?

Kuten jo joku mainitsikin, niin onnea vaan kun sattuu verotarkastus kohdalleen.

Enkä oikeasti tajua, että olette maksaneet 1000,-/kk kirjanpidosta.

T. 2 yritystä itsellä ja miehellä 1

Vierailija
12/32 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

useampikin yritys pk-seudulla. Teen itse kirjanpidon todella pitkälle, kirjanpitäjä hoitaa loput ja tekee kuukausi ja vuosi veroilmoitukset sekä tapaturmavakuutusvuosi-ilmoitukset. Laskutus ohjelmana meillä on passeli vuosi maksu 60 euroa. Palkkoihin olen kehittänyt ihan oman ohjelmani.

Vierailija
13/32 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukiolaisen logiikalla. Liikevaihto vähän yli 12 milj. e. Tilinpäätös ostetaan.

Ainakin kaksi edellistä verotusta menneet OK, vaikka pojalla ei koulutusta olekaan.

Vierailija
14/32 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukiolaisen logiikalla. Liikevaihto vähän yli 12 milj. e. Tilinpäätös ostetaan.

Ainakin kaksi edellistä verotusta menneet OK, vaikka pojalla ei koulutusta olekaan.

Vierailija
15/32 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siinä tapauksessa, että tilikauden aikaisen kirjanpidon on tehnyt joku muu.

Itse en koskisi kepilläkään.

Vierailija
16/32 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikki tapahtumat vaan on dokumentoitu, sillä pääsee jo aika pitkälle. Riippuu tietenkin toiminnan laadusta, mutta tilinpäätöskin on yksinkertainen jos yhtään tietää mitä vuoden aikana on tapahtunut. Eli kaikki tapahtumat on dokumentoitu.

Verosuunnittelu on eri asia, muttei sekään vaikeaa ole. Alvien laskeminen taas on maailman helpoin juttu! Kuka nykypäivänä enää kirjanpitäjiä käyttää?

Vierailija
17/32 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottajan ohjeilla varmaan vielä alvit pystyy laskemaan, mutta jos edes yhden kk sössii taitavasti kirjanpidossa, niin tilipäätös voikin sitten olla mielenkiintoista.

Tämä ketju vahvistaa mielipiteeni, että viimeinen asia, mista yrittäjän/yrityksen tulee säästää on ammattimainen kirjanpitäjä.

Vierailija
18/32 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki kuitit sekä meno- että tulopuolella ovat kunnossa, se on todella helppoa.

Kaikki meistä varmaan yhteenlaskun taitaa, vaikka prosenttien kanssa olisikin ongelmia. Niitähän ei enää kirjanpitovaiheessa tarvita, kun kaikki on merkitty valmiiksi kuitteihin.

Maatalousverotukseen olen tehnyt nuo jo vuosia. Pikkuisen hankalaksi homma meni siinä vaiheessa, kun verottaja teki uuden päätöksen arvonlisäverovelvollisuudesta, eli aiemmin ALveroton muuttuikin ALverolliseksi ja koko edellisen vuoden kirjanpito, tai siis muistiinpanot ja veroilmoitus piti tehdä uusiksi.

Vierailija
19/32 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon on arvonlisävero 200 eurosta (alvillinen hinta siis)?

Vierailija
20/32 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

e

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi