Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako opiskella KTM:ksi enää yli

Vierailija
17.01.2012 |

kolmekymppisenä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse alunperin sairaanhoitaja, mutta kyllästyin työn raskauteen, pieneen palkkaan ja epäsäännölliseen vuorotyöhön. Hain yliopistoon, pääsin ja valmistuin neljässä vuodessa KTM:ksi. Nyt olen säännöllisessä hyväpalkkaisessa päivätyössä, ja suunnittelen jatko-opintoja työnantajan tukemana.

Itsestäni tuntui siltä, että yli kolmekymppisenä opiskelu oli paljon helpompaa, vaikka opittavaa olikin paljon. Osasin jäsennellä asiat ja priorisoida luettavat. Myös opintoihin käytettävän ajan käytin todella tehokkaasti, sen takasivat lapset. Oli pakko todella oikeasti opiskella se 2-3 tuntia, joka minulla saattoi olla opintoihin aikaa päivän mittaan.

Alunperin pelkäsin, etten pärjää yliopistossa enkä varsinkaan kauppatieteissä, sillä olen lukenut vain lyhyen matematiikan lukiossa. Pelko oli täysin turha.

Vierailija
2/2 |
18.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei kannattaisi, kun eläkeikä on yli 60 v. Siten vielä yli nelikymppisenä valmistuvalla on enemmän työuraa edessä kuin takana.

Niin työhön kuin palkkaan sillä voi olla paljonkin merkitystä, jos pystyy hyödyntämään myös aikaisempaa koulutusta ja työkokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme