Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ois pakko valita: anoreksia vai sairaalloinen lihavuus?

Vierailija
17.01.2012 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ovat ääripäissä tappavia. Joten sinänsä ihan sama.

Vierailija
2/24 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sais todennäköisemmin kuitenkin jotenkin nauttia elämästä, anorektikolla taitaa olla henkisestikin tosi raskasta.

... ja ehkä siksi on niin lihava.

Lihavuuteen ei liity psyykkistä sairautta yhtä yleisesti kuin sairaaloiseen laihuuteen. Siksi lihavana on mukavampaa ja todennäköisesti elää pitempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sitä sairastavia ymmärretään.

Mutta jos olet lihava, saat päällesi kaikkien halveksunnan ja syljeskelyn.

Vierailija
4/24 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä vaan pystyin mainiosti kävelemään ja pyöräilemään pitkiäkin matkoja ja pari kerrosta nousemaan portaitakin, vaikka painoindeksi olikin hiukan päälle 40.

Ihan siksi että anorektikko pystyy vielä liikkumaan itse.

Vierailija
5/24 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihuus on hyväksyttävämpää kuin läski.

Vierailija
6/24 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä vaan pystyin mainiosti kävelemään ja pyöräilemään pitkiäkin matkoja ja pari kerrosta nousemaan portaitakin, vaikka painoindeksi olikin hiukan päälle 40.

Ihan siksi että anorektikko pystyy vielä liikkumaan itse.

on sairraaloisen lihava. Hän joo kävelee, pyöräilee jne. mutta sen jälkeen valittaa kolme päivää vähintään sitä kun on selkä, jalat, kädet, niska, perse, kieli ja korvanlehdet kipeinä ja että ei pysty olemaan ilman särkylääkettä. Joo, on tosi hienoa liikkumista tuo. Samaisella ihmisellä on joka ikinen nivel rikki, hän on menossa lonkkaleikkaukseen että saisi tekolonkan, juurikin lihavuuden aiheutaman painon ja kulumien takia. Hän kävelee ehkä metrin tuntivauhtia, ja kilometrin päästä pitää levätä.

Friggin awesome.

Vierailija
7/24 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sais todennäköisemmin kuitenkin jotenkin nauttia elämästä, anorektikolla taitaa olla henkisestikin tosi raskasta.

Vierailija
8/24 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit oksettaa minua niin paljon.

Vierailija
9/24 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että jos on vain lihava, sille on mahdolllista tehdä jotain, jos kuitenkin mieli on ihan kunnossa, kun taas anoreksiassa oma mielikin on vihollinen.

Vierailija
10/24 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sairaalloisen lihava eikä se niin kamalaa ollut, mutta anoreksiassa on hengenlähtö lähellä.

Vierailija
11/24 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten olen sen näköjään valinnut. Anorektikot nyt näyttää vielä kamalammalta kuin lihavat, ja ovat todella sairaita. Lihava sentään voi olla ihan tervekin suurimman osan elämäänsä.

Mutta totuus on se että ei se lihavan mielikään ole ihan ok, kaikilla todella lihavilla on jotain mielenterveysongelmia, joku siinä mättää kun syö väärin ruokaa.

Vierailija
12/24 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman mielenterveysongelmia kuitenkin. Eli olisi voimia ja kykyä laihduttaa.

Itse olen sairaalloisen läski, bmi 41, mutta en vaan jaksa tehdä tämän eteen mitään isompaa.

En juo limuja, en ruokaile mäkkärissä tms. en syö levyllistä suklaata joka päivä enkä ahmi paketillisia keksejä eli jollain lailla koitan kuitenkin pitää itseni edes terveenä.

Anoreksiassahan herkästi tulee vaarallisia oireita puutosten takia ym.

Vierailija
13/24 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elääkin pidempään kuin anoreksikko.

Vierailija
14/24 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä BMI:n mukaan, ja olen täysin terve. Mutta kuten joku sanoi, toki päässä on jotain vikaa, kun ei onnistu syömään normaalisti.

Mutta mä siis elän ihan onnellista ja tervettä elämää, liikun paljon ja mulla on kolme tervettä ja ihanaa lasta. En usko että niitä olisin saavuttanut, jos olisin anorektikko. Se on kuitenkin tosi vakava sairaus, ja jättää usein elinikäiset jäljet ihmiseen.

Vierailija
15/24 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

järki sanoo sairaalloisen lihava, mieli sanoo anorektikko, mutta se oli (ja kamppailu sen kanssa kyllä edelleen) sellaista, että pakko on kuunnella järjen ääntä.

Anoreksiasta on tullut vähän sellainen muotijuttu myös, moni on muka anorektinen, ja laiha saattaakin olla, mutta se anoreksian muu osuus, joka liittyy mieleen ja mm. pakonomaiseen liikuntaan jne, puuttuu ja niillä ei kyllä ole mitään käsitystä siitä, mitä anoreksia on. Se on ihan kamala tauti.

Vierailija
16/24 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun itsekuri on sitä tasoa, ettei kyllä toivoakaan olla edes "ainoastaan" laiha :D

Vierailija
17/24 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumminkin lihavuus, anorektikot näyttää NIIN pahoilta... ei lihavatkaan hyviltä, mutta kävelevä luuranko kääntää katseet joka paikassa, läskejä taas on muitakin...

Vierailija
18/24 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalloinen lihavuus ilman muuta.

Vierailija
19/24 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä on helpompi parantua

Vierailija
20/24 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin mieluummin sairaalloisen lihava.

Haluaisin lapsenikin olevan mieluummin sairaalloisen lihava kuin pakkoruokinnassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi