Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö poskiontelotulehdus itsestään ohi vai tarviseeko antibiootit?

Vierailija
17.01.2012 |

Tuntuu kuin saattaisi olla poskiontelotulehdus, mutta ei millään viitsisi lähteä lääkäriin. Pitäisikö kuitenkin lähteä vai voisiko mennä itsestään ohi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsestäänkin ohi, tai sitten se voi levitä korviin ja silmiin. Jos susta vielä tuntuu siltä, että lääkäriin ei ole pakko mennä, niin eihän mikään estä odottelemasta.

Vierailija
2/9 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vaikka buranaa tai jotain rinnakkaisvalmistetta. Ne tehoavat siihen tulehdukseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vaikka buranaa tai jotain rinnakkaisvalmistetta. Ne tehoavat siihen tulehdukseen...

Tosiaan, joskus saattaa mennä itsestään ohi, joskus ei. Itse saan aika useinkin poskiontelotulehduksen ja yleensä otan aina ensimmäisenä buranaa. Jos ei auta, niin sitten lääkäriin. Useimmiten minulla on mennyt ohi ihan itsestään.

Vierailija
4/9 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheni vain. Ääni pois kaksi viikkoa jonka jälkeen kuulo toisesta korvasta pois kaksi viikkoa. Nämä tukkoisuuden ja poskikivun lisäksi.

Ja tulehdus tarkistettiin röntgenkuvilla.

Vasta mykoplasmaan tehoava antibiootti on hiljalleen auttanut.

Ei nenäkannu yms.riittänyt tällä kertaa hoitona.

Mutta tapauskohtaistahan se on.

Vierailija
5/9 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos helpottaa itsestään. Ei ole edes kovin kipeä, joten pärjäilen. Viimeksikin kun oli kunnon tulehdus, ei tuntunut kuin paineen tunnetta ei varsinaista kipua. Silloinkin menin lääkäriin muusta syystä.

t. ap

Vierailija
6/9 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/tunnus/khp00…

Täältä löytyvät ne järkevät ohjeet hoitaa sairauksia.

Vierailija
7/9 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin allergialääkkeitä (laajentaa poskionteloita) ja käytin nenäsumutetta monta kertaa päivässä. Nämä oli siis lääkärin ohjeet diagnoosin tehtyään, hän ei halunnut turhaan ab kuuria vaan halusi kokeilla, meneekö kevyemmillä toimilla ohi. Lääkäri oli sitä mieltä, että ei juuri koskaan pitäisi suoraan kirjoittaa ab kuuria.

Vierailija
8/9 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite sinnittelin kanssa ja nyt sain ab kuurin ja olo on aivan kamala... siis olen syönyt jo abta 4 päivää ja silti tulehdusarvot 63... jos olisin tän tiennyt olisin mennyt aikaisemmin lääkäriin....

Vierailija
9/9 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nenäsumutetta ja Duactia. Ei kuulemma nykyisin suositella antibiootteja, vaan menee ohi näin hoitamalla. nenäkannua voi käyttää. Mun lääkäri ei enää määrää antibiootteja kuulemma, korkeintaan voi järjestää punkteerauksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme