Onko miehen yöherääminen sama asia kun naisen yöherääminen vauvan kanssa?
Eli siis onko sama asia jos mies herää siinä samalla kun minä herään vauvan kanssa? Sanoin miehelle, et alkaa vähän väsyttään nää yöheräilyt 4kk vauva herää monta kertaa yössä ja saattaa valvoa pidempäänkin yön tunneilla kun ei malta nukahtaa uudelleen. Ja mies sit sanoi, et hänkin on vähän väsynyt kun joutuu heräilemään... siis hä? Musta ei tosiaankaan ole sama asia huokasta ja kääntää kylkeä puoliksi hereillä... Esikoisen kohdalla, sit kun alkoi pulloa syömään niin heräilyjä vuoroteltiin ja jos oli miehen vuoro niin saatoin kyllä herätä, mutta käänsin kylkeä ja olin tyytyväinen, ettei tarvinnut tehdä mitään.
Kommentit (6)
Vähän toisesta syystä. Itse olin ainakin niin hormonien vallassa että heräilyt eivät tehneet tiukkaa. pöllävystynyt olo mutta kyllä sitä jaksoi. Monta kertaa mies heräsi ja oli kuin halolla päähän lyöty silloin ajattelin että hänellä herääminen on varmaan rankempaa.
kun sinä hoidat vauvaa! Mutta kyllä se lyhytkin unen katkaisu väsyttää, vaikkei totaalisväsyneeksi tee kuten vauvan kanssa pitkään hereilläolo... meillä tämä kolmas on pullo vauva ja tosiaan isän hoidellessa syöttöjä (esim viikonloppuna) kun saan itse jatkaa unia kylkeä kääntämällä, niin ei se tee yhtä väsyneeksi...
että rasittuu noin paljon heräämisestä niin ehkä hän voi mennä jonnekin muualle nukkumaan varjellakseen uniaan, sohvalle vaikka...
pitää ottaa huomioon että mies saattaa olla töissä väsyneempi heräilyjen vuoksi
ja stressi tulee helpommin töissä siten myös väsymys. Katsokaa että mies saa nukkua yöt kunnolla viikolla ja valvoa sitten vaikka viikonloppuna lapsen kanssa niin te mammat voitte nukkua univelkoja pois. tai sitten iltaisin kun mies on tullut töistä. Siitä ei tule pitemmän päälle mitään jos kumpikin valvoo.
tiedän miehen jolla oli paljon matkapäiviä niin vaimo teetätti matkojen jälkeen hänellä sitten yöt lastenhoitoa. Puolen vuoden jälkeen mies joutui hoitoon kun valvoi työstressin ja lapsen takia. Jossain vaiheessa olisi pitänyt hellittää ja antaa lapsi vaikka hoitoon mummolle mutta tämä äiti tai vaimo ei halunnut antaa lasta anopille hoitoon (joka oli vielä terveydenhoitaja) vaan hänellä oli periaate että hoidamme itse lapsemme.
Mies kun ei tosiaan joudu tekemään yhtään mitään, kuten sanoit niin kääntää vain kylkeä. Eri asia sitten tietysti jos on sellaista tyyppiä että ei saa nukahdettua pitkään aikaan kun kerran herää.