Jos helinkiläiset sen Guggensa haluaa, niin maksakoon itse!
Se on kuitenkin ennen kaikkea Helsingin matkailuvaltti, ja koska päätöksen tekee Helsingin päättäjät niin olkoon sitten kaupunkilaiset myös maksumiehinä, ei koko Suomi.
Kommentit (12)
Ei me kaikki helinkiläiset sitä Guggea haluta.
Ei me kaikki helinkiläiset sitä Guggea haluta.
Sitäpaitsi voisin sanoa sinulle, että jos haluat palveluita, niin maksa itse. Helsinkiläiset ja muut isojen kaupunkien asukkaat maksavat käytännössä ne teille böndeille. Viime viikolla julkaistiin juuri kuntien valtionosuudet, ja mukavaahan se on, että joku heinolalainen saa neljä kertaa enemmän per lärvi kuin helsinkiläinen, siis peruspalvelujen järjestämiseen. Saati sitten todelliset böndet.
tuovat sitä rahaa maakuntiin, joten ole huoleti. Moni keskieurooppalainenkin käy sekä Lapissa että Helsingissä, jälkimmäisessä nykyään lentokentän takia.
ja teistä tulee muuttotappiokunta ja eläkeläisille ei riitä rahaa, muistakaa, että iteppähän valitsitte asuinpaikaksi elinkelvottoman takahikiän, jossa ei ole edes kuntamuseota, ettekä sitten soittele meidän rahojen perään vaan elätätte ihan itte ittenne!
Ja sen on niin hauska tuo kuvio kun koskaan ei lasketa esim. juuri noita isoja VALTION kustantamia matkailuvaltteja esim. Kiasma, Ateneum, Kansallismuseo maaseudun tueksi Helsingille. Vaikka sitä ne juuri on.
Sitäpaitsi voisin sanoa sinulle, että jos haluat palveluita, niin maksa itse. Helsinkiläiset ja muut isojen kaupunkien asukkaat maksavat käytännössä ne teille böndeille. Viime viikolla julkaistiin juuri kuntien valtionosuudet, ja mukavaahan se on, että joku heinolalainen saa neljä kertaa enemmän per lärvi kuin helsinkiläinen, siis peruspalvelujen järjestämiseen. Saati sitten todelliset böndet.
eli taustalla on ajatus, että Gugge ilahduttaisi suuressa määrin myös ei-helsinkiläisiä
Itse olen helsinkiläinen enkä halua Guggea, en omilla enkä muidenkaan verorahoilla. Yksityiset tahot saavat sen halutessaan rakentaa.
Böndeläiset jaksaa just käydä ateneumissa kattomasa metsot ja sen irstaan vanhuksen, sit voikin kipasta stokkan kautta äkkiä takaisin asemalle.
eli taustalla on ajatus, että Gugge ilahduttaisi suuressa määrin myös ei-helsinkiläisiä
Itse olen helsinkiläinen enkä halua Guggea, en omilla enkä muidenkaan verorahoilla. Yksityiset tahot saavat sen halutessaan rakentaa.
Tuo G kiinnostaisi heitä vaan maamerkkinä, ei itse museona.
Tuo G kiinnostaisi heitä vaan maamerkkinä, ei itse museona.
Ihan niin kuin meitä muita, jotka käymme näyttelyissä niin Suomessa kuin ulkomailla.
Ateneumin Picasso-näyttelyssä kävi 300 000 ihmistä 3 kuukauden aikana. Taisi käydä jokunen Helsingin ulkopuoleltakin...
Turha ruveta kerjäämään valtion rahoja. Se, joka tilaa, myös maksaa.