Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Vuokraturva Oystä (Helsinki)?

Vierailija
19.04.2012 |

Asuuko kukaan Vuokraturvan asunnossa/ onko asunut? Minkälaisia kokemuksia kys. firmasta ja erityisesti Helsingissä? Tarjottiin suht. edullista kämppää sieltä, olin onnellinen kunnes eksyin netin keskustelupalstoille ja rupesin epäluuloiseksi...kiitos jos joku osaa antaa omakohtaisia kokemuksia lisää!

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kyllä vuokravakuus erillisellä vuokravakuustilillä eikä vuokraturvan tilillä, ja vuokranantaja sen vakuuden meille maksoi takaisin kun muutettiin pois asunnosta. Ei me siinä vaiheessa enää vuokraturvan kanssa asioitu. En ole tiennyt, että vuokraturvalla on omiakin asuntoja.

22/47 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän ne vuokraajat pysyy anonyymeinä pitkään. Meidän vuokralaisten on heti reviteltävä IHAN KAIKKI tiedot itsestämme heti kättelyssä. Tämä systeemi pistää kaikki mielikuvitukselliset rupeamat liikkeelle jollekin rikolliselle ja sairaan kieroutuneelle vuokranantajalle!  Olin kerran haastattelussa jossa nuori neito oli joutunut seksuaalisen häirinnän urhiksi. Hän antoi minulle "vihiä päydän alta" kuiskas : älä tuu tähän asuntoon!  Sitten näytti mulle sormimerkeillä "nussija".  Lähdin siltä istuimelta ja sanoin vaan että : zori tuli vähän kiire!

Vuokranantajan nimistä ei uskalla kysyä koska sitä ei anneta!

"jos haluat asunnon niin älä kuule kysele" tyyliin

tämä ei tapahtunut vuokraturvan nimissä mutta noin niinku esimerkiksi että miksi ME emme saa kysyä että KUKA ON VUOKRANANTAJA?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

zembbaaja kirjoitti:

Hyvinhän ne vuokraajat pysyy anonyymeinä pitkään. Meidän vuokralaisten on heti reviteltävä IHAN KAIKKI tiedot itsestämme heti kättelyssä. Tämä systeemi pistää kaikki mielikuvitukselliset rupeamat liikkeelle jollekin rikolliselle ja sairaan kieroutuneelle vuokranantajalle!  Olin kerran haastattelussa jossa nuori neito oli joutunut seksuaalisen häirinnän urhiksi. Hän antoi minulle "vihiä päydän alta" kuiskas : älä tuu tähän asuntoon!  Sitten näytti mulle sormimerkeillä "nussija".  Lähdin siltä istuimelta ja sanoin vaan että : zori tuli vähän kiire!

Vuokranantajan nimistä ei uskalla kysyä koska sitä ei anneta!

"jos haluat asunnon niin älä kuule kysele" tyyliin

tämä ei tapahtunut vuokraturvan nimissä mutta noin niinku esimerkiksi että miksi ME emme saa kysyä että KUKA ON VUOKRANANTAJA?

Vuokranantajana Vuokraturva kuulusteli minua ja sitten antoi henkilökohtaiset tietoni vuokralaiselle ilman lupaa. Lisäksi välityssopimuksen teon jälkeen vaati vielä erillismaksuja asiakirjoista, jotka eivät perustu mihinkään. Kun vuokralainen muutti asumaan, hän ryhtyi esittämään vaatimuksia, jolla asunnon ominaisuuksia pitäisi parantaa. Vuokraturva sanoi minulle, että vuokralaisen vaatimukset tulee täyttää, vaikka asunto oli juuri sellainen, millainen se oli näytössä ja mistä sopimus tehtiin.

Ei enää koskaan Vuokraturmaa (Vuokraturhaa).

Vierailija
24/47 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin erikoista millä perusteella vuokralaiset valikoituu tämän firman välittömiin vuokrakämppiin. Harmittaa, kun täytin henkilökohtaisia tietoja ( sos.turvatunnukset ym. ) sisältävän hakemuksen heille. Älkää käyttäkö tätä firmaa !

Vierailija
25/47 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikaystävä laittoi oman kämppänsä vuokralle tätä kautta. Nimenomaan sen takia, kun ollaan kuultu liikaa juttuja viime aikona vuokralaisista, joiden kanssa tulee vuokranmaksujen kanssa ongelmia. Hänen kämppä on erinomaisessa kunnossa.

Kaikki on sujunut hyvin vuokraturvan puolelta. Vuokralaiset eivät (luultavasti) ymmärtäneet että takuuvuokran lisäksi heidän piti maksaa ensimmäisen kuukauden vuokra pian muuton jälkeen. Joten py otti yhteyttä heti firmaan, jotka olivat yhteydessä vuokralaisiin ja rahat olivatkin tilillä pian. Toisen kerran vuokralainen soitti py:lle ja pyysi lisäaikaa vuokranmaksuun... ei suostunut siihen, onneksi rahat kuitenkin tulivat tilille ajoissa. Tämä vuokralainen varmasti tiesi, että vuokraturvasta oltaisiin oltu jälleen yhteydessä jos olisi jättänyt maksamatta. Joten kyllä tämä meillä on toiminut paremmin kuin hyvin. 

Mitäköhän olisitte tehneet, jos raha ei olis tullut tilille ajoissa? Muutaman päivän myöhästymisestä ei vielä häätöjä anneta eikä poliiseja soiteta.

Vierailija
26/47 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jooseppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikaystävä laittoi oman kämppänsä vuokralle tätä kautta. Nimenomaan sen takia, kun ollaan kuultu liikaa juttuja viime aikona vuokralaisista, joiden kanssa tulee vuokranmaksujen kanssa ongelmia. Hänen kämppä on erinomaisessa kunnossa.

Kaikki on sujunut hyvin vuokraturvan puolelta. Vuokralaiset eivät (luultavasti) ymmärtäneet että takuuvuokran lisäksi heidän piti maksaa ensimmäisen kuukauden vuokra pian muuton jälkeen. Joten py otti yhteyttä heti firmaan, jotka olivat yhteydessä vuokralaisiin ja rahat olivatkin tilillä pian. Toisen kerran vuokralainen soitti py:lle ja pyysi lisäaikaa vuokranmaksuun... ei suostunut siihen, onneksi rahat kuitenkin tulivat tilille ajoissa. Tämä vuokralainen varmasti tiesi, että vuokraturvasta oltaisiin oltu jälleen yhteydessä jos olisi jättänyt maksamatta. Joten kyllä tämä meillä on toiminut paremmin kuin hyvin. 

tämä siis oli vuokraturvan oma mainos

Niin eli aina kun joku kehuu toimintaa eikä hauku, niin se on automaattisesti mainos ko. yritykseltä?

Vierailija
27/47 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla erittäin huonoja kokemuksia. Heidän lupaukset ja mainokset vuokralaisen taustojen selvittämisestä ovat täysin tuulesta temmattuja. Sain heidän toimestaan erittäin epäasiallisen, argressiivisen, häiriköivän ja aineita käyttävän vuokralaisen.

Vierailija
28/47 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mine kävi näytöllä äsken Kontulassa se vuokra turha. Todella törkeä epäkohtia röyhkeä välittäjä ajoi bemari. Tuli mieleen Aku Ankka. Minä Ankka Aku. Sinutteli ja oli todella räikeän ylimielisesti suhtautuva. Ei kiitos sanonut.

Vierailija
29/47 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on pelkkää hyvää sanottavaa Vuokraturvasta. Heidän kauttaan olen muistaakseni kaikki kämppäni vuokrannut. Vuokranantajat ovat olleet loistotyyppejä ja homma toimii just niinkuin pitääkin. Kokemusta on siis molemmista rooleista, vuokralaisena ja vuokranantajana. 

Vuokraturva toimii siis välittäjänä vuokranantajien ja vuokralaisten välillä. Eivät itse omista asuntoja . 

Vierailija
30/47 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaimia eivät antaneet vaikka Kela soitti ja lupasi maksaa takuuvuokran. Piti kuulema näkyä tilillä ja sopimuksen päivämäärä oli laitatettu jo 2 viikkoa sitten josta tietenki halusivat jo vuokran minkä maksoin ku uhkasivat vuokranpurulla.

Vierailija
31/47 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pokspiks kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla kokemuksia nimenomaan vuokranantajana? pikku kaksion pistäisin vuokralle.

Mä laitoin vuosi taaksepäin, oli kyllä komellusta alusta lähtien. Sit ku vuokralainen saatiin, niin vuokraa ei näkyny ensimmäisee kahteen kk. Kun kyselin vuokralaiselta rahan uupumista, vuokralainen ilmoitti, ja lähetteli tilitapahtumasta kuvia, että ajoissa lähetetty. Vuokraturva oli sutannu mun vuokratilin ja laittanut omansa tilalleen !!!!! Ilmoitin, että jatkosssa mun tilille on saavuttava tai ovi käy hänen kohdallaan. Vuokraturva lähetti 2/3 yhden kk vuokran ja väitti, että palkkio otetaan aina heille ensin. Eli maksoin 1,5 kk palkkion heille ja vei vielä vuokravakuudenki. Ei kiva palvelu, köyhdyin kovasti heidän bisneksellään.

Tämä juttu haisee! JOS on SUN tilinumero,niin KUINKA Vuokraturva on sen sutannut yli? Haloo! SUN tilille se raha on mennyt silloin!

Vierailija
32/47 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vuokralaisena Vuokraturvan kautta Helsingin kantakaupungissa (asunnon omisti yksityinen, Vuokraturva oli vain välittäjä). Ei mulla ollut mitään ongelmia, hyvin meni vuokraaminen, paperityöt toimi ok ja kämppä oli hyvä.

Joo,mun nuoreni asui kolmessa eri kämpässä,kaikissa oli sattumalta määräaikainen sopimus (opiskelujen työharjoittelut muualla,ulkomailla olo,putkiremppa tms) ja hyvissä ajoin sai aina uuden. Viimeisestä kun muutti omaan niin tyyppi sanoi että sääli menettää hyvä vuokralainen!

Kyllöä se niin on,että kun asiansa hoitaa niin ei tule sanomista. Vuokrat ajallaan ja elää ihmisittäin niin ei tule valituksia.

Vierailija
33/47 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa olen ollut vuokranantajana yhteydessä. Molemmilla kerroilla välittäjä on juuri jäämässä lomalle, mutta sitten voisi myöhemmin ottaa yhteyttä. Ovat kyllä sitten käyneet katsomassa asuntoa. Vuokra painetaan huomattavasti alueen tasoa alemmas, ei kuulemma ole tarpeeksi tasokas asunto. Toinen välittäjä arvioi korkeammaksi. No

Ei ole tullut luotettava vaikutelma.

Muuta kautta on sitten vuokrattu ja vuokralainen on pitänyt vuokraa jopa edullisena.

Vierailija
34/47 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kopkop2 kirjoitti:

Pokspiks kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla kokemuksia nimenomaan vuokranantajana? pikku kaksion pistäisin vuokralle.

Mä laitoin vuosi taaksepäin, oli kyllä komellusta alusta lähtien. Sit ku vuokralainen saatiin, niin vuokraa ei näkyny ensimmäisee kahteen kk. Kun kyselin vuokralaiselta rahan uupumista, vuokralainen ilmoitti, ja lähetteli tilitapahtumasta kuvia, että ajoissa lähetetty. Vuokraturva oli sutannu mun vuokratilin ja laittanut omansa tilalleen !!!!! Ilmoitin, että jatkosssa mun tilille on saavuttava tai ovi käy hänen kohdallaan. Vuokraturva lähetti 2/3 yhden kk vuokran ja väitti, että palkkio otetaan aina heille ensin. Eli maksoin 1,5 kk palkkion heille ja vei vielä vuokravakuudenki. Ei kiva palvelu, köyhdyin kovasti heidän bisneksellään.

Tämä juttu haisee! JOS on SUN tilinumero,niin KUINKA Vuokraturva on sen sutannut yli? Haloo! SUN tilille se raha on mennyt silloin!

En ota kantaa että onko edellä kerrottu tarina totta, mutta en ymmärrä mitä et ole ymmärtävinäsi. Jos laskusta on sutattu vokrantajan tilinumero yli ja vaihdettu siihen vuokraturvan tilinumero, niin kenen tilille maksu menee? Eiköhän se silloin mene sinne vuokraturvan tilille, jonka tilinumero siihen on kirjoitettu?!?

35/47 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ASUNNON VUOKRAAJAT HUOM! 

En suosittele kenellekään tätä palvelua. Eivät toimi moraalisesti vaan haluavat ainoastaan rahat ja turvata oman selustan. Ovat vuokranantajan puolella, hänhän heille maksaa vuokranvälityspalkkion. En enää koskaan muuta Vuokraturvan välittämään asuntoon. Tämän lisäksi he alkoivat reagoimaan asiallisesti yhteydenottoihimme vasta asianajajan oltua heihin yhteydessä. Sitä ennen oli alentuvaa ja huonoa "palvelua".

Vierailija
36/47 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin pientä kaksiota,jos stadissa,niin järjestä näyttö,tulen!

Vierailija
37/47 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet tämän puljun kanssa sopimuksen, vuokratakuuta et koskaan enää näe.

Vierailija
38/47 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraturvalla on kyllä omiakin asuntoja. 

Asuntosalkku oy on Vuokraturvan tytäryhtiö joka omistaa myös asuntoja, joita vuokraavat Vuokraturvan kautta. Olisi mielenkiintoista kuulla, millaisia kokemuksia teillä on, jotka ovat olleet vuokralla Asuntosalkun omistamassa asunnossa.

Vierailija
39/47 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tulikin hyvää tietoa eli ei tänne.

Vierailija
40/47 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut noin viisi asunnosta heistä. En sain asunnon esittely kutsua, vain hylkäämistä.

Minulla on hyvää töitä, ei mikään rahaa ongelmia.

Vain yksi juttu, en ole suomalainen ja minulla ei ole suomalainen nimi.

Jonku rasismi... 🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi