Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä voisi ryhtyä opiskelemaan kun

Vierailija
16.01.2012 |

peruskoulun todistuksssa matematiikka on 10 ja fysiikka/kemia 9, mutta kielet on 6?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensin lukioon, ei ylimääräistä kieltä. Englannista selviää kyllä, ruotsista pääsestään kaikki läpi, koska opettajatkin tajuavat, että se on vain poliittinen pakkoaine.

Sitten esim. TKK:lle.

Vierailija
2/8 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla saa kurssit täyteen eikä tarvitse pilipaliaineita täytteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n omana lukioaikana ruotsista jätettiin luokalleen monia, joista sitten iso osa keskeytti.

Myös se ongelma, että nuo kielet vetävät keskiarvoa aikalailla alaspäin.

Vierailija
4/8 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alalla kuin alalla tenttikirjoista suuri vähemmistö tuppaa oleman suomeksi. Eli sitä englantia on osattava. Jos ihan akateemiselle uralle aikoo luonnontieteissä, niin sitten sitä englantia varsinkin täytyy osata. Teknillisten korkeakoulujen tenttikirjoista mulla ei ole hajuakaan, mutta veikkaisin että kyllä sielläkin englantia tarvitsee.

Mikä lasta itseään muuten kiinnostaa ? :)

Vierailija
5/8 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietokonepelit. Perusnörtti siis. Ohjlmoinissa ei kuitenkaan ole hyvä.

Niin ja maanviljelys, mutta maata meillä ei ole, eikä sitä mistään saa, joten se ei liene kovin reaalinen vaihtoehto.

Kielissä hänellä itse asiassa on kohtuullinen ymmärryskyky, mutta ei kykyä tuottaa mitään itse, eikä minkäänlaista hajua kieliopista. Aktiivinen sanastokin on aika vähäinen, mutta passiivista löytyy jonkun verran.

Vierailija
6/8 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukikurssit. Mielestäni asiat tulee kerrattuna useaan otteeseen lukiossa. Vielä saa itsensä kiinni jos on motivaatiota.

Vierailija
7/8 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppimaan ainakin englantia. Se on työelämän elinehto ja vähimmäisvaatimus, tulevaisuudessa vieläkin selkeämmin kuin nykyään.

Mutta noin muuten, lupaa hyvää että lapsesi on matematiikasta kiinnostunut.

Vierailija
8/8 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppimaan ainakin englantia. Se on työelämän elinehto ja vähimmäisvaatimus, tulevaisuudessa vieläkin selkeämmin kuin nykyään.

Mutta noin muuten, lupaa hyvää että lapsesi on matematiikasta kiinnostunut.

sitä on tässä kuule "pistetty" kohta kuusi vuotta. On ollut pienryhmässäkin ja olen palkannut oman opettajan kotiin, mutta ei auta. Sillä on lukihäiriö, se ei vaan pysty, vaikka tekisin mitä. Ja vaikka itsekin yrittää ihan tosissaan.

LUkuaineet menee jo lukihäiriöstä huolimatta, mutta kielet ei.