Onko kokemusta:munanjohdinten poisto ja IVF:ssä onnistuminen???
Eli siis minulta poistetaan munanjohtimet sillä ne keräävät nestettä ja neste tihkuu pikkuhiljaa pois joka kuulemma vaikeuttaa alkion kiinnittymistä. Onko siis kenelläkään kokemusta johdinten poistosta ja sen jälkeen onnistuneesta IVF:stä??? Tukea tarvitsisin kun on jotenkin kauhea olo kun yksi osa naisellisuutta viedään kokonaan pois :( Olisi kiva kuulla onnistumistarinoita tällaisessa tilanteessa!!!
Kommentit (5)
Mulla on ollut kaksi kohdunulkoista, toisessa poistettiin munatorvi, toisessa selvittiin piikeillä ja kivuilla.
Tuo jäljelle jäänyt munatorvi on mullakin huono ja punktiossa ekaan ivf:ään jo lääkäri sanoi, että munanjohdin näytti nestetäytteiseltä, eli se kannattaa jossain vaiheessa poistaa, jos ei onnistuta siirroista huolimatta.
Nyt takana 1 tuoresiirto ja 2 x pas. Ilman tulosta, vielä ainakin 1 siirto parin viikon päästä, mutta ensi vuonna varmaan poistetaan se. Kyllä se siis parantaa mahdollisuuksia.
Tuo neste liikkuessaan huuhtoo mennessään muutkin matkan varrelta ja se kuulemma voi huuhtoutua niin, että siirretty alkio lähtee mukaan, toiseksi nestetäytteinen munanjohdin vetää puoleensa alkiota ja se tietää suurentunutta kohdunulkoisen riskiä. Uskon että poisto on järkevää tässä tapauksessa ja tuossa Ivf:ssä niitä torvia ei kuitenkaan tarvita =) Tsemppiä!
täällä yksi, jolla on IVF onnistunut munanjohdinten poistosta huolimatta. Mulla molemmat munanjohtimet poistettu endon takia, lisäksi munasarjojakin jouduttu osittain poistamaan. Eli lähtökohdat eivät siis ole olleet parhaat mahdolliset, mutta 2. IVF toi silti toivotun tuloksen. Tällä hetkellä tuo toivottu tulos konttaa ympärilläni ja " terririsoi" äidin kirjoittelua =)
Onhan tuo munanjohdinten poisto varmasti kaikille enemmän tai vähemmän shokki, mutta maailma ei siihen kaadu! Ja mikä parasta, lapsiakin on hoitojen avulla mahdollista saada! Ja jos vielä jotain positiivista sanoisin, niin eipähän tarvitse miettiä ehkäisyasioita sitten joskus... Tämä siis mustaa huumoriani :)
Tsemppiä sinne ja toivottavasti testaat pikaisesti leikkauksesi jälkeen plussaa!
Terkuin,
figlio
Kiitos vastauksista!!! Ihana kuulla rohkaisevia sanoja:) Figlio, hienoa että olet saanut pienokaisen,toivottavasti yllän samaan. Nyt ne on sitten poistettu ne munanjohtimet!!! Jos jotain positiivista tästä täytyy etsiä niin eipähän enää tarvitse tehdä turhia raskaustestejä ja miettiä että oiskohan tää nyt kuitenkin raskausoire yms. tiedät varmaan mitä tarkoitan. Nyt ei ole enää sitä pienintäkään mahdollisuutta luomuraskauteen joten sitä ei tarvitse enää ajatellakaan. Katse sitten vaan tammi-helmikuun hoitoihin ja peukut sojottamaan taivasta kohti. Josko se pikkuinen sieltä tulisi sitten aikanaan...
Kiitos teille molemmille kun jaksoitte vastata!!!
Lilli: Pidän sinullekin peukkuja että se plussa sieltä tulla tupsahtaisi eikä leikkaukseen tarvitsisi edes mennä:)
halusin vielä lisätä, että munanjohdinten poistamisesta on tosiaan se etu, ettei tarvitse turhaan joka kuukausi miettiä, onko raskaana vai ei... Itselleni jatkuvat pettymykset (ennen munanjohdinten poistoa) olivat tosi rankkoja, varsinkin, kun lapsettomuutta kesti neljä vuotta ennen onnistunutta IVF:ää. Olin mestari " kehittelemään" erilaisia raskausoireita, eli korkealta tiputtiin joka kerta menkkojen alkaessa! Olihan se johdinten poisto alkuun shokki, kun ei enää pienintäkään mahdollisuutta ollut luomuraskauteen, mutta kuten joku tuossa sanoi, ei niitä munanjohtimia IVF:ssä tarvita.
Olen itse menossa IVF:ään viikolla 49, ja toivotaan meille molemmille plussaonnea tulevissa hoidoissa! Tsemppiä!