Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkeä ahdistaa. Miksi?

Vierailija
16.01.2012 |

MInulla on todettu nuorena rasitusastma, joka oli poissa vuosikaudet teini-iästä aina tuonne kaksvitoseen asti (nyt olen 30v). Raskauksien aikana (3kpl) henkeä alkoi ahdistaa silloin tällöin, viimeisessä raskaudessa sain käyttööni myös kortisonisuihkeen.

Kun vika raskaus oli ohi, loppui myös hengenahdistus.

Kuopus on nyt 2,5v vanha, ja tuota hengenahdistusta on ollut silloin tällöin. Minulla on edelleen Ventoline käytössä tarvittaessa, mutta nyt parin viikon ajan on ollut sellaista jatkuvampaa hengenahdistusta, että tarvitsen Ventolinea kolmisen kertaa päivässä.

Olen pudottanut painoa 10kg puolenvuoden aikana, mutta vielä on reilusti ylimääräistä (168cm/100).

Mistä tämä hengenahdistus"piikki" voisi johtua?

Kuukautisten aikana hengenahdistusta on ollut nyt muutaman vuoden, siksi tuo Ventoline-resepti on ollut voimassa ja olen hakenut suihkeen tarvittaessa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajallisesti osuisivat kyllä täysin yks yhteen, pakkasten tulo ja ahdistuksen paheneminen...

Mitään tutkimuksia minulle ei ole tehty sitten lapsuuden, raskausaikanakin äitipolin lekuri vain kyseli ja oireiden perusteella määräsi kortisonin.

Keuhkopolille on täällä päin yli puolenvuoden jono... vissiin pitäisi yrittää päästä jonoon, että tutkisivat.

Ei tämä sinänsä mua häiritse, koska on tuo Ventoline.

ap

Vierailija
2/3 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pientä yskää koko ajan ja ventoline apuna. Sitten tajusin että se olikin närästystä! kärsin siitä ensimmäistä kertaa elämässäni ja minulla se oireili tuolla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin minulla alkoivat närästykset elämäni ensimmäistä kertaa syksyllä!! Edes raskauksien aikana ei koskaan ollut närästystä.

Nuo närästyskohtaukset tulevat yleensä aamulla tai aamuyöllä. Ensin en tajunnut ollenkaan mitä se on, tuska oli aikamoinen... Tuntui selänkin puolella.

Vasta kun mies kehotti ottamaan Rennietä ja se helpotti tajusin, että närästystähän tämä on :).

Tämä ahdistus on kyllä selkeää ahdistusta, eli henki vinkuu enkä saa kunnolla vedettyä henkeä keuhkoihin asti.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän