Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 3kk on täysimetyksellä ja kuukauden päästä olisi

Vierailija
16.01.2012 |

häät, joihin ei lapset ole tervetulleita. Opetanko vauvan pullollekin (äitini kyllä hoitaisi jos haluan) vaan jäänkö häistä pois?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tyssäsi, vauva oli 3kuukautta vanha kun lähdin kaasona ystäväni polttareihin, sitä ennen vauva oli ollut täysimetyksellä mutta kokeiltiin viikkoa ennen menoa että pullo kelpaa, vauva söi pullosta pe kello 16- la kello 20 ja heti tämän pullottelun jälkeen alkoi tissille karjuminen, vähän maistoi ja huusi naama punaisena. Maitoa kyllä olisi tullut mutta viikon väsyneen tissitaistelun jälkeen aloin antamaan pullosta pumpattua maitoa eikä lapsi enää rintää huolinut. Maidon tulokin tyrehtyi siitä parissa kuukaudessa vaikka säännöllisesti pumppasin. Eli ihan tasan tarkkaan voi imetys kärsiä satunnaisestakin pullottelusta! Yleensä ei varmaan vaikuta mutta kyllä näinkin voi käydä:(

Ja kuulostaa tuo tissillä karjuminen ihan normaleilta rintaraivareilta, joita tuossa iässä voi tulla, joten pullosta antaminen ei välttämättä ollut syynä.

Ei kukaan varmaan ole julistanut ettei voi tyssätä, mutta on liioittelua sanoa, että pullohörppy sotkee imetyksen.

Vierailija
2/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vauva oppisi pullolle, sun oma olo voi käydä tuskaisaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hyvissä ajoin pumppaisin ja kokeilisin, huoliiiko pulloa. Minusta on ihan tyhmää, jos lypsetyn äidinmaidon (tai d-vitamiinin yms) antaminen katsotaan katkaisevan täysimetyksen.

Vierailija
4/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vauva oppisi pullolle, sun oma olo voi käydä tuskaisaksi.

Kàsikäyttöinen pumppu käsilaukkuun.

Vierailija
5/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka oppisikin pullolle, oma olosi on oleva tukala. se on ikävä tunne kun tissit suihkuaa juhlakoltusta läpi.

Vierailija
6/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopulta häihin tai en. Mulla ei kyllä ole pulloista mitään negaa sanottavaa...

Vierailija
7/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä voit pumpata (koneella tai käsin) rinnoista maitoja pois.

Vierailija
8/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka muuten ei lapsia häissä olisikaan siis. Kohteliaasti voi kysyä.

Vierailija
9/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvasta riippuu että onko se "ei kiitos lapsia" vai vieras muiden joukossa.

Itse olen laiska, en jaksais puljata joidenkin pullojen kanssa vain siksi että jotkut urpot eivät halua että häävideolla kuuluu ala-ikäisen ininää.

Kai ne kutsujat voivat itsekin sen verran ymmärtää että alle puolivuotiaan luota ei noin vain poistutakaan?

Eri asia tietty on jos haluaisit itsekin vapaaillan lapsesta, tietty.

Vierailija
10/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsisi alkaa sotkemaan ilmeisen hyvin sujuvaa imetystä, olisi ikävää jos vauva pullon myötä alkaisi hylkimään rintaa. Toki jos imetys ei ole sinulle niin tärkeää että uskallat ottaa riskin niin mene. Meillä yksi lapsista sai vajaa viisikuisena pullosta lypsettyä maitoa vuorokauden minun sairaalareissuni ajan ja sen jälkeen hylki rintaa pari viikkoa kunnes taas alkoi maistumaan..pullosta sai helpommalla.

Vierailija
11/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvästi mainitaan ettei juhla ole tarkoitettu lapsille. Yritän siis pikkuhiljaa opettaa pulloa ja pumppailen sitten juhlissa. Katsotaan kuinka käy! AP

Vierailija
12/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos lapset eivät ole tervetulleita häihin niin se koskee myös imeväisiä. Mikä tässäkin on niin vaikeaa tajuta?

Vierailija
13/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvasta riippuu että onko se "ei kiitos lapsia" vai vieras muiden joukossa. Itse olen laiska, en jaksais puljata joidenkin pullojen kanssa vain siksi että jotkut urpot eivät halua että häävideolla kuuluu ala-ikäisen ininää. Kai ne kutsujat voivat itsekin sen verran ymmärtää että alle puolivuotiaan luota ei noin vain poistutakaan? Eri asia tietty on jos haluaisit itsekin vapaaillan lapsesta, tietty.

Joskus syynä tuohon ettei lapsia on se että on tarkoitus viettää sellaiset ryyppybileet että ei ole lapsille terveellinen ympäristö olla siellä seassa. Eihän imeväinen toki vielä ymmärrä mitään siitä menosta jos/kun äiti on selvinpäin ja turvallinen mutta semmoisissa häissä voisi kyllä pikkulapsen kanssa olla aika tukalaa ja tylsää olla silti. Itse olen ollut kerran tämmöisissä häissä, serkkuni häät enkä häntä kovin hyvin tuntenut ja oli yllätys että oli aika hurjat menot häissä...

Vierailija
14/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tottunut imettämään 3-4 tunnin välein, olet siellä häissä jo ennen ruokailua pumppaamassa maitoa pois. Oikeasti: onko kivaa, kun rinnat ovat kuin kaksi tiiliskiveä ja maitoa valuu...

Mutta jos vauva on ihan lähellä, voit käväistä välillä syöttämässä.

Vierailija
15/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikseen sanottiin jälkikäteen että olisit sä voinu vauvan ottaa mukaan kun olin jäänyt samasta syystä pois mitä ap pohtii...

Että joskus kannattaa kysyä. En uskaltanut kysyä ja jäin juhlista paitsi.

- se urpo joka kehtas ehdottaa kauniisti asiasta kysymistä...

Vierailija
16/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin pois häistä, yksien häiden takia en opettaisi pulloa.

Mutta voithan toki pumpata maitoa, opettaa pullolle ja häissä tyhjentää tisseistä pahimmat pois käsinlypsyllä tai ottaa pumpun mukaan....

Vierailija
17/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en nyt lähtisi väittämään, että pullokokeilu välittömästi pilaa imetyksen.

Itse imetin helposti hieman yli vuotiseksi (täys- 5-6kk) ja menin töihin kun lapsi oli 4kk (asun ulkomailla). Pumppailin siis missä sattuu, ja joi lapsi maidon rinnasta tai pullosta au pairin tarjoamana ihan yhtä halukkaasti, kunnes siirtyi lehmänmaitoon suoraan.

Vierailija
18/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä nyt tekisi? En kyllä haluaisi, että imetys tyssäisi tuohon. Menisin kuitenkin mielelläni häihin, kun on pitkäaikaisesta ystävästä kyse. AP

Vierailija
19/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsenvahti järjestyy. Jos maitoa tulee niin pumppaile vaikka pakkaseen maitoa jo valmiiksi niin saat annettua äidillesi mukaan jos et halua korviketta kokeilla. Mutta kannattaa jo alkaa pikkuhiljaa totuttelemaan sitä pulloa, ettei kaikki uusi tule samalla kertaa. Hyvin se menee ja hyvällä omalla tunnolla vaan häihin :)

Vierailija
20/27 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä annoin pojalleni ensin ihan vallan tissiä, sitten lapsi joutui pakonomaisesti pulloruokintaan pariksi kuukaudeksi ja sitten taas lähti imetys toimimaan ihan hyvin eikä vaatinut pulloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi