Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette mustiksi maalatuista saunoista?

Vierailija
15.01.2012 |

Itse en ole innostunut tähän trendiin mukaan, musta se on keinotekoisesti savusaunan näköinen. Mitäs muut olette mieltä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se luo saunaan mukavan pimeän tunnelman. Mä pidän siitä, ja mun mielestä se ei enää ole trendi. Oli kuuminta hottia yli 5-vuotta sitten, koska meidän sauna on sen ikäinen ja muistan miettineeni niiden mustien seinien kanssa, että oonkohan mä ihan juntti kun näin jälkijunassa laitan mustat seinät. Mut ihan sama, hyvältä näyttää edelleen.

Vierailija
2/20 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lauteet tummanharmaaksi. Ihan sama onko trendiä vai ei. Näin saan lisäaikaa paneeleille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hämyisestä tunnelmasta, mutta mustaksi maalattu sauna ei vaan näytä mun silmään hyvältä. Kotisaunassa panen usein valot pois ja kynttilöitä lattialle, tosin meillä on kiukaassa lasiluukku ja jos on kovemmat tulet, saunassa on tosi valoisaa.

Ap

Vierailija
4/20 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole innostunut tähän trendiin mukaan, musta se on keinotekoisesti savusaunan näköinen. Mitäs muut olette mieltä?

sua kiinnostaa musta sauna ja haluaisit itsekin laittaa sellaisen. :) Et vaan uskalla ja siksi vähän tuolleen muka ovelasti kysyt että mitä täällä ollaan siitä mieltä, josko sitä kuitenkin uskaltaisi jos tarpeeksi moni sanoo että se on kiva ;)

Vierailija
5/20 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lauteet tummanharmaaksi. Ihan sama onko trendiä vai ei. Näin saan lisäaikaa paneeleille.

lauteita ei kannata käsitellä millään aineella, voi käydä niin että tuntuvat perkeleen kuumilta käsittelyn jälkeen, ja jos perse menee vähän pefletistä ohi, tulee palovamma. Nii.

Vierailija
6/20 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin se on mustunut 100 vuotta ihan itsekseen.

Vierailija
7/20 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sua kiinnostaa musta sauna ja haluaisit itsekin laittaa sellaisen. :) Et vaan uskalla ja siksi vähän tuolleen muka ovelasti kysyt että mitä täällä ollaan siitä mieltä, josko sitä kuitenkin uskaltaisi jos tarpeeksi moni sanoo että se on kiva ;)

en kyllä sisusta AV:n mielipiteiden mukaan! Ei kun tuli vaan mieleen, kun katselin yhden blogin kuvia ja halusin tietää, onko tämä asia, A) joka jakaa mielipiteitä, B) jinka kanssa olen yksin mielipiteineni vai C) josta suurin osa on mun kanssa samaa mieltä.

Ap

Vierailija
8/20 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paneeleille saa lisäikää myös värittömällä käsittelyllä. Kun tekee pohjatyöt hyvin ja käsittelee paneelit asianmukaisesti niin hyvä tulee myös värittömällä. Meillä juuri saunaremppa menossa, värittömällä aineella käsitellään koska mies ei tykkää mustasta, itse olisin halunnut sen koska tulee kivan hämyinen tunnelma. Ja lauteista ei tule polttavat kun ne käsittelee Supi laudesuojalla.

Vierailija
9/20 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minulla on musta sauna ja pidän siitä. Tosin se on mustunut 100 vuotta ihan itsekseen.

Ap

Vierailija
10/20 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei käytetä peflettiä ja siivota saunaa riittävän usein, menee lauteet aika äkkiä ruman näköiseksi. Tällaisia sitten yritään esim. ennen asunnon myyntiä stailata petsaamalla. Henkilökohtaisesti tämä on vähän ällöä.

Muuten tumma sauna on ihan kiva ja tunnelmallinen. Etenkin jos on jo alunperin tehty sellaiseksi.

Vierailija
11/20 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muutenkaan tykkää mustista tai tummista sisustuksista. Vaaleaa mulle kiitos tai vaalean puun väristä korkeintaan.

Vierailija
12/20 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä uusittiin seiniin vaaleat paneelit ja vanhat lauteet on nyt mustat. Tyylikkääksi on kehuttu.

Kokonaan tummaa en haluaisi.

Vierailija
13/20 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ollut siis alunperin savusauna ja siksi seinät on mustat ja ihan vieno savunhaju on vielä jäljellä. Tykkään!

Vierailija
14/20 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aidossa savusaunassa ne seinät näyttää hyvältä. Tai joku tunnelmallinen rantasauna.

Kerrostalossa tai modernissa omakotitalossa en tykkää.

Vierailija
15/20 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon! Pakko sanoa.

Vierailija
16/20 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon! Pakko sanoa.

meidän saunassa ole kyllä mitään "hyitä", vaan tunnelmallista ja hämyistä. Seinät on helmiäismustat, katto harmahtava/ruskea ja lauteet vaaleat. Ihana! Se oli tylsä ennen kuin tein sille tuon muutoksen.

Vierailija
17/20 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustaa saunaa ja itseasiassa aika monessa näyttää olevan jännittävän hämyisä tunnelma. Suorastaan ihastuttavaa!

Esim. http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/koti/ohjelmat/tila/muutos/kevat_2009/6…

JA

http://remonttireiska.tomstown.pointclark.net/files/2009/10/huvila_huus…

Suomalaisille tuntuu olevan pyhäinhäväistys, jos sauna on jotain muutakin, kuin puun värinen, perinteinen.

Vierailija
18/20 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon! Pakko sanoa.

meidän saunassa ole kyllä mitään "hyitä", vaan tunnelmallista ja hämyistä. Seinät on helmiäismustat, katto harmahtava/ruskea ja lauteet vaaleat. Ihana! Se oli tylsä ennen kuin tein sille tuon muutoksen.

En tykkää muutenkaan mustasta sisustuksesta. Se on jotenkin niin mielenkiinnoton ja tylsä.

Vierailija
19/20 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vertaa tätä:

http://static.wix.com/media/a04ae5b54b8ff00457bf9cc59c0219cd.wix_mp

ja tätä:

http://www.homeland.fi/photo_sauna.jpg?width=400&height=0

niin sanoisin kyllä, että mustassa on parempi tunnelma, vaikka ei tuo puunvärinenkään huono ole.

Vierailija
20/20 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tykkäsin todella paljon. Talo oli uusi ja sisustus muutenkin musta-valkoinen. Puun väri ei olisi sopinut sinne ollenkaan.