Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoitsijat ja tupakoinnin lopettaneet! Kumpikampi kysymys teille!

Vierailija
15.01.2012 |

Kumpi kadehtii toistaan enemmän? Lopettanut tupakoitsijan tupakointia vai tupakoitsija tupakoinnin lopettanutta?

Itse lopetin 20 vuotta jatkuneen tupakoinnin viime kesänä. Olen ylpeä ja varma lopettamisestani ja äärettömän hyvällä mielellä onnistumisestani.

Meillä oli nyt viikonloppuna yövieraana muutama ystävä, jotka polttavat..

Jossain vaiheessa tuli tupakointi puheeksi ja nämä tuttavat kertoivat yrittävänsä myös lopettamista..joskus. Toivoivat etteivät olisi koskaan aloittaneetkaan mokomaa.. Ihmettelivät miten olen pystynyt siihen ja sanoivat olevansa kateellisia minulle kun minun ei tarvitse polttaa..

Muistin itsekin tuon tunteen tupakointiajoilta.

Samaan aikaan ja koko viikonlopun muutenkin minä taas olin niin kateellinen heille, kun voivat polttaa aina halutessaan ja saavat lähteä kahvin tai ruoan jälkeen tupakalle..Voivat nousta kahvien jälkeen taskuja hamuten ja mennä pihalle sauhuille. Siellä juttelevat mukavia ja minä sitten kyselen myöhemmin jonkun tupakalla keksityn jutun alkuperää. Olisin niin halunnut ja todellakin kateellinen heille, kun he pystyivät tupakalle lähtemään.

Sekä polttavat että tumpanneet, kertokaa ajatuksianne..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan mennä vaikket polttaisikaan. Seuran vuoksi. Jos yhtään helpottaa.

-ei koskaan polttanut-

Vierailija
2/10 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä teininä ja parikymppisenä ja lopettanut vuosia sitten. En kadehdi tupakoitsijoita tippaakaan, ennemminkin olen iloinen ettei itse tarvitse enää väkisin raahautua ulos tupakalle ja haista pahalle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan mennä vaikket polttaisikaan. Seuran vuoksi. Jos yhtään helpottaa. -ei koskaan polttanut-

Mutta ei siellä pakkasessa muuten vain puolen tunnin välein kukaan huvikseen seisoskele. Sen tietää vain tupakoitsija..ja tupakoinnin lopettanut näemmä =)

Vierailija
4/10 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä olisi niin mukava mennä tupakalle ja tuore tupakansavu tuoksuu todella hyvälle!:( Mutta mutta sitten ajattelen lapsiani, että kuinka ihanaa on, kun heillä on savuton äiti. Mietin myös sitä älytöntä riippuvuutta, kun parikin tuntia ilman tupakkaa oli todella vaikeaa. Ja kun kaikki pyöri tupakan ympärillä. Sitten vielä se, ettei nykyään saa edes polttaa missään ja on aika Ö-luokan kansalainen tupakka suussa. Ja vielä tietty terveydelliset syyt.

Vierailija
5/10 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertaa olen lopettanut (raskauksien takia). Silloin teki koko ajan mieli tupakalle. Kun sitten kummankin kerran jälkeen jatkoin tupakointia, tuli todella huono omatunto siitä miksen jatkanut lakkoa...eli samat ajatukset kuin sinulla, koskaan ei ole hyvä! :)

Vierailija
6/10 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana ollessa olin kateellinen kun en itse voinut polttaa.. nykyään minua oksettaa katsoa kun joku polttaa, ja olen ylpeä itsestäni sekä iloinen lapseni puolesta savuttomuudestani. ilmeisesti helpotus kävi siinä, kun raskauden jälkeen annoin itselleni luvan polttaa, jos teki mieli, mutta eipä enää onneksi ole tehnyt!

Vierailija
7/10 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelleen olen sitä mieltä, että tupakointi oli kivaa. Ehkä just sen sosiaalisen pointin vuoksi. Mutta eipä enää ole missään tilanteessa tarvetta sytyttää; joskin unia edelleen nään ja esim yhden tupakoivan ystäväpariskunnan kanssa iltaa istuessa olis mukava sauhutella, niin se on aina vaan hetkellinen ajatuksen tapainen ja haipuu saman tien. Eli jatka vaan savuttomalla linjalla; kun tarkemmin ajattelee niin ei ne tupakkapaikan jutut aina niin kaksisia ole.

Vierailija
8/10 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja väittäisin että kumpikin kadehtii toistaan samoissa määrin =)

Minulla on lopettamisesta vasta puolisen vuotta ja kaipaan lähes joka päivä tupakointi. Haluan ja kaipaan sitä, hullua haluta jotain mistä tulee paha olo ja pää kipeäksi...

Toisaalta, olen iloinen etten anna lapselleni huonoa esimerkkiä, haise pahalle ja laita vähiä rahojani taivaan tuuliin. Olen ylpeä lopettamisestani, enkä halua enää aloittaa uudestaan.

Mutta viimeksi tänään illalla ajattelin että voisin tupakoida silloin tällöin. Läpsin itseäni kuvainnollisesti ranteille hetken ja muistutin että sellainen ei ole ennenkään toiminut.

Hooh, tämä orja ei ole varmaan koskaan täysin vapaa...

Vierailija
9/10 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää tupakalle ja nauttikaa elämästänne. Itse en ainakaan haluaisi viettää elämääni kaivaten jotain mitä en muka saa joka on kuitenkin ihan sen kun ottaa tai ostaa vaan.

Vierailija
10/10 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä niille jotka eivät ole koskaan polttaneet.

Rakastan tupakkaa. Se on parasta aamuisin ja aina ruoan ja kahvin jälkeen.

Mutta mitä mä siitä hyödyn?

Rahaa palaa ja terveys menee.

Olen muutaman kerran yrittänyt lopettaa, mutta aina sitten lopulta sortunut taas polttamaan.

Usein mietin miksi edes aloitin. Kaduttaa.

Jos en olisi koskaan aloittanut niin ei minulla olisi mitään ongelmaa. Rakkaus tupakkaa kohtaan on liian suuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi