Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka todennäköistä on että tulisin "heti" raskaaksi? Olen 32v kahden lapsen äiti.

Vierailija
08.06.2008 |

Mietin, että pitäisikö mieheltä laittaa "piuhat solmuun"...

Luulen, että jos on aiemmin tullut helposti raskaaksi, niin yleensä niin käy sitten jatkossakin. Näin ainakin meillä, mitä suurimmassa määrin :-)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen kuukautiskierto, esikoinen tärppäsi ensimmäisestä yrityksestä, pienempi muistaakseni kolmannesta kierrosta. 5- ja 3-vuotiaat.

Vierailija
2/15 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen samaa ikäluokkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokasta ja ekasta kierrosta. Kolmatta odotettiinkin sit 8 kiertoa... Ja ikää oli 30v. Aiemmissa ikää oli 22 ja 25 eli mulla kyllä ikä alkoi jo vaikuttaa raskautumiseen.

Vierailija
4/15 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisyys suunnilleen sama kuin edellisillä kerroilla.

Mulla tärppäs 29-vuotiaana 3. kierrolla, 32-vuotiaana 4. kierrolla. Seksiä oli n. kerta viikossa.

Vierailija
5/15 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap. mutta meillä on kolme lasta, joista eka ja kolmas ovat tulleet yrittämättä, mutta kiertojen ja ovislimojen tarkkailu ja silloin kondomin käyttö eivät ole riittäneet ehkäisyksi, vaan lapset ovat saaneet alkunsa tosi epätodennäköisinä aikoina. Keskimmäistä tehtiin pari kiertoa.

Tällä hetkellä lähinnä pelottaa, kun ei ole tarkoitus lapsia lisää ainakaan ihan vähään aikaan tehdä, että pitääkö mikään ehkäisy... Mirena mulle laitetaan kohtapuoliin.

T: 5-v , 2-v9kk ja 1,5kk ikäisten äiti.

Vierailija
6/15 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti menee kauemmin, kun edellisillä kerroilla.

Vierailija
7/15 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti joku juttu mikä jollekin voi olla ongelmallista/vaikeaa mutta itsellesi ei, suunnilleen samalta se tuntuu jos raskautuu helposti.

Vierailija
8/15 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten meillä kävi... No, on kuitenkin aika todennäköistä et 3 ekan kierron aikana tärppää teillä.

Vierailija
9/15 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai tuleeko sitä sellainen ihminen edes ajatelleeksi sen kummemmin?

Me "tehtiin" ensimmäistä 1,5 vuotta ja hoidoilla se lopulta saatiin. Ikää minulla ei ollut kuin 25 v ja silti oli vaikeaa. En myöskään ollut yli- tai alipainoinen, mutta minkäs sille mahtaa kun hormonit heittelee.

Vierailija
10/15 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se iän vaikutus ei oikeasti ole kovinkaan suuri, 35 ikävuoden jälkeen hedelmällisyys alkaa laskea, mutta käytännössä se näkyy niin, että lähemmäs 40-vuotiaana voi kestää pari kk kauemmin raskautua kuin silloin alle 30-vuotiaana.

Vierailija
11/15 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ensimmäisestä kierrosta. Sen jälkeen kolme raskautta myös alkaneet ensimmäisestä kierrosta ja ikää on ollut reilu kolmekymmentä. Kätilöt ovat sanoneet, että olen tilastollinen ihme.

Vierailija
12/15 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä nopeasta tärppäämisestä. Monella tutulla ja ystävällä on ollut vaikeuksia raskautua ylipäätään tai se on vienyt kauan aikaa, jopa vuosia. Olen omasta kokemuksestani äärimmäisen kiitollinen. Olen säästynyt pettymyksiltä mitä negatiivinen raskaustesti tuo ja toisaalta huolelta, että raskautuukohan sitä koskaan. Tiedän, että itse olisin ottanut sen hyvin raskaaksi ja siksi olen hyvin kiitollinen, etten ole sitä joutunut kokemaan ja samaan aikaan tunnen vilpitöntä myötätuntoa niitä kohtaan, jotka asian kanssa joutuvat elämään. Olen läheltä nähnyt, miten suurta inhimillistä tuskaa se aiheuttaa.

Vierailija
13/15 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietyllä asteella ymmärtää kuinka onnekas onkaan, eikä pitää asioita itsestäänselvyyksinä. :)

7

Vierailija
14/15 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta osaan todella arvostaa sitä, en pidä sitä itsestäänselvyytenä! Kiitollinen olen jokaisesta raskaudesta ja kaikista niistä neljästä lapsesta, jotka olemme saaneet syliin saakka.

Vierailija
15/15 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa pidä lapsiani itsestäänselvyytenä. Usein olen miehellekin sanonut, kuinka onnekkaita olemme, kun niin helpolla olemme siinä suhteessa päässeet. Seurasin erään ystäväni tuloksettomia lapsettomuushoitoja ja rahanmenoa ja tiedän, ettei meillä olisi ollut varaa sellaiseen ja se lisää entisestään kiitollisuuttani.