pelkään koliikkikuolemaa ihan järjettömästi :(
nytkin vauva on nukkunut jo monta tuntia ja mä en pysty rentoutuun ollenkaan kun koko ajan mietin sitä ja käyn sekunnin välein katsomassa hengittääkö se vielä. huh, sekoon... :(
Kommentit (6)
Mulla oli toi sama hetken aikaa toisen lapsen kohdalla.
koliikkilapset ei nuku tuntikausia...
Ehkä sua auttaisi kun pitäisit lasta nukkumassa samassa huoneessa missä itse olet. Lapset kun tahdistavat hengityksensä sen mukaan, mitä kuulevat huoneessa tapahtuvan, esim sun oman hengityksesi ja puuhastelusi. Ei sitten unohda hengittää...
Koliikissa huudetaan kivusta..relaa.
Minä pelkäsin myös, todella paljon enkä uskaltanut rentoutua. Joten ostin sellaisen babysense-laitteen, joka hälyttää heti jos lapsi lopettaa hengittämisen.
Se oli kyllä laite jonka ostamista en ole hetkeäkään katunut. Kummankin lapsen kohdalla hälytti kerran oikean hengityskatkon tullessa. Toki virhehälytyksiä on muutamia tullut kun levyt ovat siirtyneet patjan alla tai vauva aivan reunassa. Mutta ei se haittaa.
Maksavat noin 200-300 euroa.
hups, joo tarkoitin tietenkin kätkytkuolemaa...
se tekee mut levottomaksi, yölläkin heräilen monta kertaa tarkistamaan onko vauva kunnossa.. :/
ap
..kätkytkuolemaa?
Sitä minäkin pelkäsin, kun vauvat oli pieniä, mutta pikku hiljaa sitä oppii luottamaan, että kyllä asiat hyvin menee.