Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin kanssa menee hermot.. TAAS penkonu roskapusseja roskiksesta.

Vierailija
15.01.2012 |

ja lajitellu oikeisiin paikkoihin ja maitotölkit laittanut esille roskiksen päälle. Seinät täynnä lappuja miten pitää kierrättää ja mitä siitä on maailmalle hyvää.

Tiedä mitä se niistä roskiksista on löytäny ja lukenu.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lajitellu oikeisiin paikkoihin ja maitotölkit laittanut esille roskiksen päälle. Seinät täynnä lappuja miten pitää kierrättää ja mitä siitä on maailmalle hyvää.

Tiedä mitä se niistä roskiksista on löytäny ja lukenu.

ei tulis mieleenkään avata suljettua sekajätepussia, mutta lehtiroskiksesta siivoan kaiken sinne kuuumattoman pois, pahvilaatikot avaan, taitan ja laiten pahvinkeräykseen sekä poimin kaikki risat sähkölaitteet ja siirrän ser-astiaan. Siksi, että säästettäisiin jätekustannukseissa ja siksi, että jos oikealla lajittelulla säästyis pala puhdasta luontoa. Minä olen siis se, joka poimii pusikosta myös ne pantittomat tölkit palauttaen puhtaat tölkit automaattiin ja likaiset vien ser-astiaan.

Vierailija
2/22 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskat kuuluvat ihmisen yksityisyyden suojan piiriin. Ilmoita poliisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE OLIN MINÄ!!!

Saakeli olin hukannut yhden todella tärkeän asian ja hädissäni tongin myös lehtiroskiksen, josko sinne olisi joutunut lehtilaatikossa...

Samalla noukkisin kartongit pois kun ei siitä siinä tilanteessa vaivaakaan ollut.

Ja jätin ne kartonkilaatikon päälle jos vaikka joku olisi omansa tunnistanut.

Todella välinpitämättömiä ihmiset tuntuvat lajittelun suhteen olevan...

Mitä siihen lappuun tulee, luulen tietäväni kuka sen on laittanut, henkilökohtaisesti en hyväksy nimettömiä viestejä-vaikka niissä onkin asiasiältö oikea.

Vierailija
4/22 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskat kuuluvat ihmisen yksityisyyden suojan piiriin. Ilmoita poliisille.

Tällä palstalla neuvotaan soittamaan poliisille aina kun:

Jonkun koira haukkuu pihalla hetken,

pyykkinarulta on kadonnu yksi vaate

ja nyt kun naapuri lajittelee muidenkin jätteet.

Upeeta, luottamus yhteiskuntaan on siis suuri!

Vierailija
5/22 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo tonkiminen yhtään haittaa. Hyvä vaan, jos käyttöön menee.

Kaikki minkä tonkivat käyttöön on vain plussaa.

:D :D :D :D

Vierailija
6/22 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapuri kaivelee roskista jatkuvasti. Ei kuitenkaan lajittele, vaan penkoo huvikseen. On niin pirun utelias akka, tonkii myös paperiastiat huolella. Pariin kertaan nähnyt kun hiippailee roskapussien kanssa takapihalleen aamun pikkutunteina ja syynää siellä rauhassa kaikki kiinnostavat roskat läpi. Kyttäilee myös ikkunoista ja aidanraoista sekä utelee ja laulaa kaikki naapurien asiat. Se on todella rasittavaa, olen päätellyt että hänellä viiraa jossain.

Vierailija
7/22 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa?

Vierailija
8/22 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lajitellu oikeisiin paikkoihin ja maitotölkit laittanut esille roskiksen päälle. Seinät täynnä lappuja miten pitää kierrättää ja mitä siitä on maailmalle hyvää. Tiedä mitä se niistä roskiksista on löytäny ja lukenu.

Vierailija
9/22 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa seuraavalla kerralla roskikseen joku epämiellyttävä yllätys tai sitten vaikka pilamielessä ruoska, nahkavaljaat ja käytettyjä kortsuja.

Vierailija
10/22 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätteitäsi oikein?

Taloyhtiöissä on usein ihmisiä, joita harmittaa toisten laiskuus pakollisen lajittelun suhteen.

Älä myöskään laita salaisuuksiasi roskikseen niin, että niitä voi lukea. Revi silpuksi paperinkeräykseen esim. tiliotteet, laskut yms.

Vierailija
11/22 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos roskasi ei kestä päivänvaloa, vie itse suoraan kaatikselle.

Vierailija
12/22 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

roskapussiin jotain öljyä joka tahrii kaikki paikat. Sen luulisi vähentävän penkomisintoa.

Vierailija
13/22 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin nuori ja asuin kotona, naapurustossa huomattiin, että siivosin kaappejani. Sitten tekivät löytöjä mun roskista. Olin esimerkiksi heittänyt pois kameran filmin, jossa vanha päivämäärä. Naapuri kertoi, että hyvät kuvat siitä vielä tuli.

Asuimme kalliissa talossa, jossa vain 200 neliön asuntoja, joten ei ollut rahan puutetta, vaan yleistä keräilyn himoa. Sieltä oli kuulemma joltakulta löytynyt sarjakuvalehtiä, joita olivat myyneet antikkaan jne.

Vierailija
14/22 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppurit on sen takia keksitty. EI niitä ihan turhaan myydä.

Vierailija
15/22 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki minkä tonkivat käyttöön on vain plussaa.

Vierailija
16/22 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi tuhoan kunnolla esim. kaikki laskut ja vastaavat.

Lasten kakkavaipat jätän roskikseen 'auki' tahallaan naapurin kylääjälle kostoksi.

Kannattaa olla tarkkoina, ettei jätepapereihin joudu edim. asiakasnumeroita - näitä on käytetty väärin.

Vierailija
17/22 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta toinen lapsista on intohimoinen "dyykkari". Tästä viisastuneena hommattiin silppuri "arkoja" papereita varten jo pari vuotta sitten. Ja toki kierrätetään, kun siihen on järjestetty mahdollisuus.

Aikoinaan (ennen taloyhtiömme kierrätyslaatikoita) survoin kerran isoon jätesäkkiin kasan käyttökelvottomia vaatteita, normiroskat ja jotain itse silputtuja kuitteja, tiliotteita yms. ja päälle laitoin lapun "tässä ei ole mitään kiinnostavaa" ja kippasin sen roskikseen. Lapun laitoin, koska tiesin tonkijan iskevän. Okei, ehkä tyhmää ja provosoiduin hänen tonkimisvimmastaan.

Seuraavana päivänä säkki oli revitty auki + sisältö "katsastettu", ja roskakatokseen oli jätetty lappu "Yksittäinen perhe EI SAA tuoda kerralla näin paljon sekajätettä taloyhtiön roskikseen" :D Tällaista säädöstä ei siis oikeasti ole ollut, eikä ole nytkään ;)

Ja Etelä-Helsingissä asutaan.

Vierailija
18/22 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä ne MAITOPURKITKIN häviää palavien roskien joukossa eli mitään todellista hyötyä ei niiden lajittelusta ole!

Vierailija
19/22 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä ne MAITOPURKITKIN häviää palavien roskien joukossa eli mitään todellista hyötyä ei niiden lajittelusta ole!

Sekajätteenä ne ovat kaatopaikalla, jos energiajätettä kerätään, ne saatetaan toki polttaa.

Materiaalikierrätys on silti ensisijainen ja paras kierrätysmuoto, polttaminen vasta viimeinen tapa ennen kaatopaikkaa.

Vierailija
20/22 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mäkin ottanu roskiksesta esim. hyvän pehmolelun joka oli siinä päällä näkyvillä.

Miksi te viette sinne käyttökelpoista tavaraa??

Esim. metallia ei saa viedä, ei elektroniikkaa jne.

Kirppikset on olemassa ja ne tulee jopa hakemaan.

Ja jos laittaa nettiin ilmoituksen että jotain annetaan ilmaiseksi, taatusti tulee joku hakemaan!

Dyykkasin kerran myös hyviä Aku Ankkoja ja voin vaikka myydä ne! Samoin vanhanaikaisia lastenkirjoja.

Ja tyhmyydellä ei ole rajaa; eilen näin kun yks mies vei lavalle hyvän kukkatelineen, kiitos, olisin ottanut sen itselleni.

Täytyykö mun nyt kiivetä tuonne lavalle sitä hakemaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme