Ihanin kissarotu?
Niin, mikä on mielestänne viehättävin kissarotu niin ulkonäön kuin luonteenkin puolesta? Onko omaa kokemusta kyseisestä rodusta? Hyvät ja huonot puolet? Itsellä harkinnassa joku rotukissa niin olisi kiva kuulla mielipiteitä.
Kommentit (31)
rotuja on melkein yhtä monta kuin vastaajiakin. Jokaiselle jotakin. :) Suosituista roduista ainoastaan ragdollia ja mainecoonia ei vielä ole näkynyt.
kiltti,seurallinen,noutaa leluja eli vähän koiramainen.Ja kaunis kuin mikä.
rotuja on melkein yhtä monta kuin vastaajiakin. Jokaiselle jotakin. :) Suosituista roduista ainoastaan ragdollia ja mainecoonia ei vielä ole näkynyt.
Ragdoll ja Turkkilinen angora ovat omat suosikkini, tällä hetkellä kohta 2 v (vielä aika lapsi, toinen perheen ragdoll on vielä melkein 2 kertaa isompi :) ).
Helppohoitoisia ja seurallisia molemmat, angorat kissamaisempia, ragdollit koiramaisempia. tosi seurallisia molemmat rodut, ovat siellä missä ihmisetkin.
koiramainen, seurallinen ja helppo, lapsien ja koirien kaveri.
Brittiläinen, burma, balineesi, maine coon sekä ragdoll.
Mut kaikkein rakkain mulle on kyllä toi maatiainen (ja varsinkin punaiset), tälläkin hetkellä huushollis pyörii kaks maatiaisherraa.
Meillä on ollut kaksi. Aivan ihana rotu! Myös siamilainen kiinnostaisi, koska samantyyppinen ja vielä kauniimpi!
On todella seurankipeä ja lasten kanssa ihan joka asiassa mukana, jopa rumpujen soitossa :) Ja minun meikkipussissa istuu amauisin kun meikkaan ja yrittää pyydystää topsipuikkoja :)
Venäjänsininen on kaunis ja utelias kissarotu:3 Osallistuu mielellään perheen puuhiin ja on minusta aivan lumoava!
ihana sylikissa persialainen. Nukkuu sylissä kuin vauva. Kehrää kun sitä katsoo ja kuorsaa tyytyväisenä. Ihana! Haittapuolena voisi mainita, että vaatii hoitoa ja harjausta ja pesua. Ei tavallisen kissan tapaan saa itseään pestyä ja jostain kumman syystä tykkää kääräytyä nukkumaan likaisiin paikkoihin :) Lieventää hyvin hoitoviettiä, koska vaatii hoitoa, siinä missa kissamaisempi kissa huoltaa itse itsensä itsenäisest.