Miltä sinusta tuntuu nälkäisenä? Kuinka pitkä
ateriavälin kuuluu olla, että sinulle tulee nälän tunnetta? Mä kysyn tätä, koska minulle vasta selvisi, että kaikki ei toimikaan kuten minä eivätkä tunne kuten minä...
Minä siis tulen nälkäisenä pikkuhiljaa kärttyiseksi. Kun tunnen nälkää, olen jo liian nälkäinen. Silti ateriaväli ei saa venyä yli neljän tunnin, joten kovin kauaa en kestä ilman ruokaa.
Kommentit (13)
Yleensä syön kerran päivässä, joskus 9 aikaan illalla. En mä tiedä onko se nyt niin nälkä joka päivä. Ja se menee ohi suht nopeasti.
Nyt alkaa olla välillä maha kipeä, ja henkinen nälkä ärsyttävä, kun olen ruokaa syönyt tiistaina.
Mulla on tuollainen miesystävä, joka selkeästi näyttää siltä, ettei kestä olla 4 tuntia syömättä, tai siitä tulee sietämätön.
3 kertaa päivässä, klo 7, klo 12.30 ja klo 20. Yleensä ennen lounasta ja päivällistä tuntuu pientä nälkää lähinnä tyhjänä tunteensa vatsassa. Erityisen epämiellyttävää heikottavaa nälkää en ala tuntea ellei ateriaväli mene yli 12 tunniksi.
3 kertaa päivässä, klo 7, klo 12.30 ja klo 20. Yleensä ennen lounasta ja päivällistä tuntuu pientä nälkää lähinnä tyhjänä tunteensa vatsassa. Erityisen epämiellyttävää heikottavaa nälkää en ala tuntea ellei ateriaväli mene yli 12 tunniksi.
Lisäksi tarvitsen ainakin kaksi lämmintä ruokaa päivässä. Voi olla puuro ja päivällinen tai lounas ja päivällinen. Mutta muuten alkaa kärty haisemaan jos nälkä yllättää. Sen osaa jo ennakoida mieskin, jos sanon että alkaa olla nälkä niin osaa kyllä sirtää sitä minulta jollakin tapaa jos ruokaa ei olekaan ihan heti tiedossa.
Syön päivässä neljä kertaa, joskus viisi.
Musta tulee ensin kärttyisä, jo siis ennen kun mahassa tuntuu. Sitten alkaa tosiaan mahaan sattua ja heikottaa. Migreeni voi tulla kanssa.
Mä syön 5 kertaa päivässä. Raskaana ja imettäessä 6.
Jos haluaa pitää hyvän olon, niin kannattaa syödä ennen kuin mahaa korventaa. 6
silloin kun oikea ruoka-aika on. Jos tämä jää väliin, noin puolentunnin - tunnin sisään tulee kylmä hiki, alkaa kädet täristä, sitten jalatkin. Paniikkihäiriömäinen olo. EI kärttyisä sinänsä, muuten kuin siitä jos ei pääse istumaan kun ei jaksa enää seistä. Tästä kolmen neljän tunnin päästä alkaa vatsaa kivistää ja vääntää.
vatsassa olisi tyhjä olo, ikäänkuin nälkä kurnisi vatsaa. Sellaista oloa minulla ei ole lapsuuden jälkeen ollut.
Sen sijaan verensokerin laskusta tulevia oireita tunnen herkästi. Mitä pitemmäksi ateriaväli venyy, sitä todennäköisemmin oireita tulee. Tulee mm. heikotusta, vapinaa ja ärtymystä. Pahimmillaan tosi pahaa vapinaa ja tosi pahaa ärtymystä.
Jos on nälkä, saaatan hyvin olla syömättä vielä tunteja. En tule yhtään kärttyiseksi nälkäisenä, pikemminkin saan paljon aikaiseksi pienessä nälässä. Syötyäni energiataso laskee aina. Yhden lämpimän aterian syön päivässä.
silloin kun oikea ruoka-aika on. Jos tämä jää väliin, noin puolentunnin - tunnin sisään tulee kylmä hiki, alkaa kädet täristä, sitten jalatkin. Paniikkihäiriömäinen olo. EI kärttyisä sinänsä, muuten kuin siitä jos ei pääse istumaan kun ei jaksa enää seistä. Tästä kolmen neljän tunnin päästä alkaa vatsaa kivistää ja vääntää.
Silloin kun ateriat ovat kunnolliset, eli on riittävästi rasvaa ja proteiinia ja vain vähän hiilihydraatteja, nälkä tulee 8-10 tunnin kuluttua. Ei tule kiukkua, väsymystä eikä nälkä ole, sanoisinko agressiivista. Lähinnä ilmoitusluontoinen juttu että nyt alkaa energia olla vähissä, pitää tankata.
Leivän kyrsä tai pullaviipale kerhossa kahvitellessa sotkeekin pakan sitten ihan täysin.
en oo syöny vielä mitään. Mulla ei tule paha olo tai ala heikottaa siis kovin helposti. Vaikka mulla olisi kova nälkä (=pystyisin syömään paljon), tuntuu vaan siltä, että olisi kiva syödä jotain.
Normaalisti nälkäisenä mahani kurnii. Siis mahaan sattuu. N. 3 t on sopiva ateriaväli.
Jos olen todella nälkäinen, alkaa ajatus hämärtyä. On kirjaimellisesti "niin nälkä että näköä haittaa". Puhe takkuaa ja on tyhmä olo. Tälläinen tulee jo noin 4-5 tunnissa.
Jos tuosta mennään vielä ohi, niin nälkä menee ohi. Ajatuskin ruoasta oksetta. Syödä pitää ihan pakotetusti.
Syön siis usein. Olen normaalipainoinen (hoikka).