Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ostanut yksin kaikki vauvan tarvikkeet vaikka isä kuvioissa..

Vierailija
14.01.2012 |

Miten te olette onnistuneet jakamaan menot? Siis kaikki vaunut, pinnasängyn (vauvan mummi osti kyllä tämän), hoitopöydän, turvakaukalon, vaatteita, leluja... vielä olis itelle ostettava ainakin imetysliivejä ja rintapumppu, + pikkuroippeita (vaippoja ja tutteja, ja apteekkireissukin edessä)...

Kaikkiin näihin on mennyt n. 600€ ja olen maksanut ne kaikki omasta pussista. Miehelle olen vihjaissut että jos ostais vaikka pinnasängyn ylle soittorasian, hän toppuuttelee että eihän sillä mikään kiire ole, hän ostaa sit vähän myöhemmin... Laskettuun aikaan on pari viikkoa enää.

Tai en nyt oikeastaan halua painostaa mutta ihan yhtä lailla tämä lapsi on miehenkin... :/ Potuttaa välillä kun sairaslomallakin jouduin olemaan ja ekat äitiyspäivärahat tulee vasta just ennen laskettua aikaa... :s Pitäiskö pistää mies maksamaan yksin ens kuun vuokran? :p

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sillä soittorasialla oikeasti ole kiire. Sen ehtii kyllä. Mies voi sen käydä vaikka ostamassa sitten ko huomaa, että hui, se synty jo!

Mutta joo, sano siitä vuokrasta ja kerro paljonko sulla on mennyt jo rahaa. Ettei vaan käy niin, että huomaat jatkossakin maksavasi itse kaikki lapsen kulut... toki tuon olis voinu puhua jo silloin ko hankitte ne kamat.

Millaiset vaunut ostit?

Vierailija
2/15 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut (melkein) kaikki miehen lasten vaatteet ja tavarat meille. Suurin osa leluista on omia vanhoja lelujani lapsuudenkodistani, talvikenkiä metsästin huutonetistä jne. Mitähän mies on hommannut... Potan, joka oli kai alunperin jonkun toisen ostama, ja joitakin vaatteita. Minä ostin lasten joululahjatkin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostanut kotiin edes ruokaa...

Käytti palkkansa minne lystäsi.

Vuokraa sentäs maksoi,mutta puolet vaan.

Sikspä onkin eksä ny ja pärjään yh.nä paremmin;)

Vierailija
4/15 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiset ihmiset ne pariutuukin

Vierailija
5/15 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun me päätimme, että lapsi saa tulla jos on tullakseen niin aloitimme yhteiselle tilille säästämään rahaa, joilla sitten hankittiin kaikki tarvittavat lapselle. Eli molemmat laittoi joka kuukausi saman summan sinne tilille. Lopulta kumminkin teimme myös niin, että muutama kuukausi ennenkuin lapsi syntyi yhdistimme kokonaan tilimme. Eli meillä on nykyään yhteinen tili kun on kerran yhteiset menotkin. Paljon helpompaa näin! Ja meillä toimii, koska ollaan molemmat samanlaisia rahankäyttäjiä! Ei tarvi pelätä kummankaan puolelta mitään heräteostoksia ja osataan todella säästää pahanpäivän varalle! :)

Mutta jos haluatte pitää omat rahanne niin suosittelen, että avaatte yhteisen tilin, jonne laitatte tietyn summan kuukaudessa jolla ostatte lapsellenne tarvittavat tavarat ym. lapseen liittyvät. Olisi kannattanut tehdä tämä jo kun suunnittelitte yhteistä lasta...

Vierailija
6/15 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menevistä rahoista....

Ette ole alunperinkään vissiin sopineet miten elätte ja kustannatte elämisenne. Nehän on ihan perusjuttuja, kun ihmiset menee avioliittoon tai avoliittoon. Miten yleensä olette tähän asti jakaneet kulut?

Ja ihan suoraan sanottuna, jos rahat on vähissä, niin unohda joku vitun soittorasia!

Vierailija
7/15 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taikauskoinen. Edellinen vauva kuoli kohtuun, tälle ei ole hankittu mitään. Ja kaikki edelliselle etukäteen ostettu myytiin samantien pois.

Kyllä kaiken ehtii hankkimaan vauvan synnyttyä!

Vierailija
8/15 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miä saamarin vimma näiää naikkosilla on lisääntyä, kun siittiösolujen kantajat ovat mitä ovat?? Onneksi mulla kävi tuuri! Luojan kiitos!

Vierailija
9/15 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummo osti vaunut. Ostin siis pinnasängyn, hoitopöydän, patjan, peiton, lakanat, sen sängynreunapehmusteen, tuttipullot, tutit, vaatteet, lelut (sen, mitä niitä nyt on ostettu), tietenkin omat kamani, siis imetysliivit yms., turvakaukalon.. Mies osti vauvan huoneeseen kaapin, sellaisen kirjahylly-tyyppisen. Lapselle on ostanut kaksi paitaa, joululahjoiksi pehmolelun ja pari citymarket-vaatetta, jotka olivat alennuksessa. Pari kertaa mies on ostanut maidonkorviketta ja vaippoja.

Toisaalta hyvä näin, eipä tarvitse jakaa nyt tavaroita, koska kaikki on minun ostamaani. Ikävämpää on, että olen jäämässä hoitovapaalle ja mies ei ole enää pariin kuukauteen osallistunut asuntolainan maksuun. Toki maksan pelkkiä korkoja sitten, kun olen hoitovapaalla, mutta en olisi näin kallista kämppää ostanut, jos olisin tiennyt, että mies lipeää kaikista vastuistaan.. Muutimme siis muutama kuukausi ennen vauvan syntymää.

Vierailija
10/15 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin odotan esikoista, mutta ei meillä lasketa kuka on ostanut mitäkin. Molemmilla on omat tilit, mutta loppupeleissä rahat on kuitenkin yhteisiä. Toinen maksaa jotain ja toinen jotain muuta.

Minusta on ihan luonnollista, että jos ap:n tili tässä kuussa on kulunut vauvahankintoihin, mies maksaa sitten asunnon. Tai jotain muuta.

Vierailija
11/15 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos heille ei väännä sitä rautalangasta.

Mutta kun asian ottaa puheeksi, kannattaa olla varovainen, ettei mies ota nokkiinsa ja koe sitä syyllistämiseksi.

Meillä kuluja tuossa vaiheessa jaettiin aika lailla puoliksi. Se, mikä itseäni on myöhemmin harmittanut, on, että lapsen käynnit lääkäriin ja lääkärilaskut olen joutunut hoitamaan aika paljon itse. Isä siis ei niihin osallistu kovinkaan paljon. Jos hän käy lääkärissä lapsen kanssa, niin hän ei muista yleensä sitä, mitä lääkäri on sanonut ja neuvonut.

Monet tuttavat ja ystävät ovat sanoneet omista miehistään ihan samaa.

Vaikka siis etukäteen sovittaisiinkin, että lapsi on yhteinen ja hänestä huolehditaan yhdessä, niin usein se tilanne jotenkin vain ajautuu siihen, että äiti ostaa ne toivelelut, vaatteet yms., hoitaa lääkäriin viemiset ja mahdolliset harrastukset.

En tiedä, miksi.

Vierailija
12/15 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse asiassa myös kolmelle muulle lapselle - tosin pääosin kirpparilta. Ja tili on yhteinen (ja mies se päätulonsaaja) :D

Vierailija
13/15 |
15.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen äiti osti meille vaunut, muuten olen minä hankkinut lapsille kaiken; tarvikkeet, vaipat, ruoat, vaatteet. Tosin miehen vaatteetkin on pääosin minun maksamiani. Maksan myös aina kauppalaskut eli kaikki päivittäistavarat.

Toisaalta mies on aina maksanut suurimman osan asumiskuluista, vakuutukset ja muut suuremmat hankinnat. Kun hankimme ensimmäisen yhteisen asunnon - talon otimme yhteisen lainan jota maksamme yhdessä. Omarahoitus osuus tähän tuli lähes kokonaan mieheltäni eli käytännössä omistan talosta 50% vaikka mieheni on siitä maksanut noin 75%. :)

Meillä on omat tilit ja omat rahat ja oma tapamme jakaa kustannukset.

Vierailija
14/15 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten olen pyytänyt miestä ostamaan jotain muuta enemmän tai useammin. Tai olen sanonut, että nyt mulla on mennyt niin paljon rahaa, että voitko maksaa x laskut tms.

Itse asiassa ostan melkein kaiken myös miehen lapsille. Paitsi sängyt hän osti kyllä :D

Vierailija
15/15 |
14.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten jaatte kulunne? Oliko vauva vahinko? Piditkö lapsen miehen tahdon vastaisesti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme