Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten ilmiantaa kelaa kusettava perhe?

Vierailija
12.11.2005 |

Tiedän perheen, joka saa kaikki yksinhuoltajalisät, asumislisän ym. vaikka molemmat vanhemmat asuu samassa taloudessa, mutta isä siis virallisesti muualla. Tiedän myös sen että järjestely on vain sen takia että saisivat enemmän rahaa. Mies käy töissä ja saa ihan hyvää liksaa, vaimo kotiäitinä.

Ongelma on se että tiedän tämän miehen etu- ja sukunimen, vaimon etunimen ja heidän lapsen etunimen. Niin ja asuinkunnanan. En siis tiedä tämän vaimon (avustusten saaja) sukunimeä enkä tarkkaa osoitetta.

Miten mun pitäis tehdä että ilmianto onnistuu (nimettömänä)?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita sinne kelaan ja kerro asiasi.

Vierailija
2/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekaantua toisten asioihin ja mistä sä voit niin tarkkaan tietää, mitä joku kelalta saa ja mitä ei. kannattaa vaan pitää huoli omista asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eihän se sua hakkaa, mitä se sulle kuuluu silloin.

Vierailija
4/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verorahoja menee paljon pahempiinkin asioihin. Mulle on ihan sama mihin mun verorahat menee. Jos joku kehtaa tehdä noin, niin tehköön. Typerämpää on leikkiä jotain salapoliisia ja kärtsätä toisia.

Kyllä kaikki saavat rangaistuksen teoistaan ennemmin tai myöhemmin ;)

Vierailija
5/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin hakkaajia voisi tähän verrata!!!!

t.3

Vierailija
6/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tarkastatko hänen läsnäolonsa (ex?)vaimonsa luona useinkin? ;) Sillä kysehän voi olla myös tilapäisistä järjestelyistä vaikkapa työn takia.

Mikäli mies on viallisesti kirjoilla muualla, pitää kai hänen siitäkin asumisesta jotain maksaa? Meinaan että tuskin joku vaimon yh-lisä tai asumistuki toisen asunnon kustantamisen rinnalla kovin paljon tekevät -- voi jäädä häviöllekin.

No, en tietenkään tiedä tilannetta. Mutta toivottavasti sinä tiedät ja aivan varmasti ennen kuin alat toimia.

Vierailija
7/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että näin.

Vierailija
8/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu ilmiannettiin ja hän joutu kelaan vaan kirjottaa kirjallisena että mies ei asu siel ja asia oli sillä selvä. mitään ei tutulleni tullut.

Ja hehän voivat sanoa et mies käy usein kattomassa lastaan, miten todistaa et mies muka asuis siel. Kai mies saa vaikka kuinka usein käydä lastaan kattomassa ja viettää öitä siel..

Joten turhaan vaivaudut jos ilmiannat ei siitä heille kuitenkaan mitään tule.

Vierailija
9/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verovaroille on muutakin käyttöä: vanhustenhuolto, sairaanhoito jne.

Vierailija
10/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka paikkaan tarvitaan sata ja yksi liitettä yms. Koska huijareita on niin paljon kaikkialla. Joskus ihan pikkuasiaa hakiessa tarvitaan paksu nippu hakupapereita.

Vierailija
11/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroin epäilyni ja että ottavat asiasta selvää jos se heitä kiinnostaa.

Tämä mies on kyllä itse kehunut miten helppo kelaa on huijata ja miten paljon sieltä saa rahaa pari paperia täyttämällä. Eikä ole kyse mistään työjärjestelyistä tms. Ovat tehneet tätä jo pitkään eivätkä sitä edes mitenkään peittele. Mies on kirjoilla vanhemmillaan, joten ei maksa " asumisestaan" mitään.

ap

Vierailija
12/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan veroja ja olen korkeasti koulutettu. Olen työskennellyt aina joko yksityisyrittäjänä tai palkallisena. Yrittäjillä on helvetillinen verotus. Mutta ärsyttää ihmiset, jotka ei osaa huolehtia omista asioista tai nähdä koskaan vikaa omissa toimissaan vaan kyttäävät ja arvostelevat jatkuvasti muita.

11

Vierailija
13/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kerroin epäilyni ja että ottavat asiasta selvää jos se heitä kiinnostaa.

Tämä mies on kyllä itse kehunut miten helppo kelaa on huijata ja miten paljon sieltä saa rahaa pari paperia täyttämällä. Eikä ole kyse mistään työjärjestelyistä tms. Ovat tehneet tätä jo pitkään eivätkä sitä edes mitenkään peittele. Mies on kirjoilla vanhemmillaan, joten ei maksa " asumisestaan" mitään.

ap

Vierailija
15/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on lapsiemme hyvä kasvaa kun joukossamme on sinunlaisiasi

Vierailija
16/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman muuta teollasi on vaikutusta meidän kaikkien elämään tulevaisuudessa

Vierailija
17/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisissa tapauksissa kun ei kuitenkaan tiedä mistä on oikeasti kyse jos ei itse kuulu tähän perheeseen.

Vierailija
18/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

virallisesti muuttaa yhteen?

Itse olen semmoisessa tilanteessa, että avioeroa on haettu ja erillään asutaan. Nyt kuitenki ollaan harkittu takaisin yhteen muuttamista ja mies usein oleilee meidän luona, vaikka hänellä on omakin asunto. En ole mikään kelahuijari, saan kyllä lapsilisään korotusta ja vähän asumistukea. Töissä käyn, enkä elä mitenkään herroiksi. Mies auttaa jos rahat käyvät vähiin. Rikastua näin ei voi.

En katso olevani mikään huijari sen takia, että yritetään miehen kanssa nyt katsoa, että onnistuuko yhteiselämä. Sekö se on fiksua, että nyt ilmoittaisin, että mies asuu täällä ja hän antaisi asunnon pois ja jos huomattaisiinkin esim. kuukauden päästä, ettei tästä tulekaan mitään, niin taas samat kelasotkut, asunnon etsimiset edessä???

Kun erottiin, jouduin 3 kk elämään lainarahalla, koska kela maksoi asumistuet yms. vasta 3 kk siitä kun muutin pois yhteisestä kodista. Joten siihen sotkuun en enää halua uudestaan.

Taidat haluta vaan kostaa exällesi. Jätä heidät rauhaan ja anna heidän yrittää rakentaa elämäänsä uudestaan ja jatka itsekin elämääsi äläkä yritä sotkea toisten elämää. Luuletko, että saat siitä hyvän mielen, et saa!

Vierailija
19/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten huijaustapauksiin pitäisi puuttua? Odotella vain että sattumalta kävisi ilmi?

Vierailija
20/31 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheiden tuet on niin hikiset, että tiedän paljon vastaavia juttuja. Meillä elellään rehellisesti ja köyhäillen, mutta aivan sama mulle, mitä muut tekee...Hohhoijaa, suomalainen kateus on niin ihanaista taas..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan