Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin valtio tukee yksinhuoltajaa...

Vierailija
13.01.2012 |

Olen kolmen lapsen yh ja onnellinen kaikesta saamastani tuesta, jota varallisuuden kartoittamiseksi yhteiskunnalta saan. Kunhan en muuta yhteen miesystäväni kanssa, säästän hoitomaksuissa 450e kuussa. Saan yh-korotuksia 150e kuussa. Tuolla summalla lyhentelen iloisesti asuntolainaani :)

Eikö tässä kuviossa mätä jokin?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli saan lapsilisiin sen korotusosan, lähes satasen siis. Ei se vielä ihmeitä tee, mutta hyvä raha sekin on. Ja sillä rahalla ei paljoa lainoja lyhennellä, eli mun mielestä mikään ei mätä.

Vierailija
22/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin kolmen lapsen yh, maksoin 70% päivähoidon täysmaksuista ja yksin vuokran, vaatteet ja kaiken. Kun muutimme miehen kanssa yhteen, päivähoitomaksut olivat 100% mutta talossa oli kaksi tulonsaajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen elatuksesta annetun lain mukaan vanhemmilla on velvollisuus elättää alaikäistä lastaan. Lapsella on oikeus riittävään elatukseen, joka käsittää lapsen kehitystason mukaisten aineellisten ja henkisten tarpeiden tyydyttämisen, lapsen tarvitseman hoidon ja koulutuksen sekä tästä aiheutuvat kustannukset (Elatuslaki 1 §).

Vierailija
24/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä en ole saanut lainkaan elatusapua, päätöksen tekoon on kohta mennyt 5 kk.

Saan asumistuen 64 euroa, maksan vuokraa yli 600 euroa.Lapsilisä korotuksineen yhdestä lapsesta sekä vammaistuki 200 euroa.

Korvauksia saan käteen 1240 euroa.

Isot lainat maksettavana, joten laskin, että saan kuukaudessa käteen kaikkinensa tällä hetkellä 1640 euroa. Ne menee viimeistä myöten vuokraan ja lainoihin sekä kännykkä ja nettimaksuun.

Ruokarahaa yritän haalia kokoon pitämällä kirpparia ja jonottamalla ruokajonossa. Surullista, toivottavasti pian saan töitä ja pian saan elatusapuakin.

Vierailija
25/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni on tyhmää yleistää ja mollata kaikki yh.t

ei läheskään kaikki yh.t saa tukia kuten ap !

monet tienaavat työllänsä senverran etteivät saa muuta kuin lapsilisään sen korotuksen.

Vain pienituloisimmat, yleensä työttömät ja opiskelijat, saavat muitakin tukia. Älkää hyvät ihmiset teilatko koko yksinhuoltajien porukkaa noiden vähä-osaisimpien takia ! Ja monet yksinhuoltajat ovat yh.ta vastoin omaa tahtoaan, eron takia, ei se välttämättä ole itse valittu osa !

Vierailija
26/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies on työssäkäyvä, vaikka tuo naurettava 150e tippuisikin. Miehen palkka olisi mukavasti siinä maksamassa puolet asumismenoista, sähkölaskusta, tv-luvasta, sanomalehdestä, kodinkoneista ym ym ym. Kai jokainen tajuaa, ettei tuo 150e korvaa toisen ihmisen ansiotuloja. Lisäksi useilla yh:lla etäisä ei todellakaan maksa kuin sen minimielarin jos sitäkään eli olet siinä suhteessa hyvässä asemassa.

Vierailija
27/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies on työssäkäyvä, vaikka tuo naurettava 150e tippuisikin. Miehen palkka olisi mukavasti siinä maksamassa puolet asumismenoista, sähkölaskusta, tv-luvasta, sanomalehdestä, kodinkoneista ym ym ym. Kai jokainen tajuaa, ettei tuo 150e korvaa toisen ihmisen ansiotuloja. Lisäksi useilla yh:lla etäisä ei todellakaan maksa kuin sen minimielarin jos sitäkään eli olet siinä suhteessa hyvässä asemassa.

ja muut menot kasvavat yhteenmuutossa, ja hyvässä lykyssä sillä uudella iskä-puolella on myös niitä omia lapsia, joihin menee myös rahaa. Lisäksi miehellä voi olla myös omat suunnitelmansa omille rahoilleen, joten helposti se on plusmiinus-nolla koko tilanne.

Vierailija
28/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yksinhuoltajia jotka käyvät töissä, sitten löytyy työttömiä,opiskelijoita jne.

Ja näissä tapauksissa pitää myös huomioida se että mitä mies tekee,onko työtön vai töissä, eli nämä yhteiskunnan tuet menee täysin tilanteen mukaan,ei ole mitään yhtä ainutta vaihtoehtoa.

Esim. minä 2 lasta työtön,

miesystäväni töissä, pieni palkka ja vouti vie omansa...

Ei mitään järkeä muuttaa yhteen, säästetään erillään asuessa n. 600e/kk.

Jos taas olisimme molemmat töissä,olisi jo kannattavampaa asua yhdessä.

Jos tilanne olisi niin päin että minä olisin töissä ja mies työtön, ei järkeä asua yhdessä, miehen työkkärit tippuisivat ja samalla tippuisi lapsilisän yh-korotus.

Ja näitä eri variaatioita löytyy paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi