Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin valtio tukee yksinhuoltajaa...

Vierailija
13.01.2012 |

Olen kolmen lapsen yh ja onnellinen kaikesta saamastani tuesta, jota varallisuuden kartoittamiseksi yhteiskunnalta saan. Kunhan en muuta yhteen miesystäväni kanssa, säästän hoitomaksuissa 450e kuussa. Saan yh-korotuksia 150e kuussa. Tuolla summalla lyhentelen iloisesti asuntolainaani :)

Eikö tässä kuviossa mätä jokin?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka euro on liikaa jonka yhteiskunta maksaa. YH:t on yhteiskunnassa yksi syöpä laji. Lapsien teko on vapaaehtoista, ei kansalaisvelvollisuus. Lapsista ei yhteiskunnan pitäisi maksaa yhtään mitään.

Vierailija
2/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa sunkin elämässä mättää jokin ja aika pahasti. Ja ap:lle voin sanoa, että näin se kyllä on. Harva sitä etukäteen tietää, että tulee jäämään yksinhuoltajaksi. Itse olin neljän lapsen yksinhuoltaja ja pärjäsin ihan hyvin oman pienen palkkani, elatusapujen ja kelan tukien kanssa. Ja kun sitten rakastuin ja lopulta muutimme miesystävän kanssa yhteen niin tulot kasvoi ja tuet loppui. Mutta tulot ei oikeesti paljon kasvanu, ei miehelläni mikään huippu palkka ole ja nyt tuntuu, että on tiukempaa kun aiemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...Kunhan en muuta yhteen..."

Mättää :) Loinen, eli sinä.

Vierailija
4/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nyt et maksa hoitomaksuja, koska tulosi ovat pienet. Se on ihan oikein.

Väärin olisi, jos muuttaisit yhteen miesystäväsi kanssa ja hän joutuisi sitten maksamaan lastesi hoitomaksut, vaikka ei niiden huoltaja olekaan. Se olisi väärin miestä kohtaan.

Vierailija
5/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ko. asiaa. Varmasti kuitenkin mietin kerran jos toisenkin, ihan tämänkin seikan vuoksi.

Vierailija
6/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla provokatiivinen, vaikka onkin totta. Halusin vaan herätellä myös yksinhuoltajia, jotka usein valittavat saamansa tuen vähyyttä huomioimatta edellä mainittuja seikkoja.

Joku sanoi minua pienituloiseksi. Käteeni jää kuussa noin 2700e (sis. tuet). Lasten isä maksaa pieniä elareita, mutta puolet kaikista isommista kuluista, joten me pärjätään lasten kanssa paremmin kuin hyvin.

Vierailija
7/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma terve, mukava ja fiksu mies menetti entisen persoonansa päähän osuneen iskun seurauksena työpaikalla. Työtapaturman jälkeen mies sairastui henkisesti ja muuttui niin aggressiiviseksi ja täysin eri ihmiseksi että ero oli ainoa vaihtoehto. Mies on kokopäiväisessä laitoshoidossa todennäköisesti loppuikänsä. Olenko nyt yhteiskunnan syöpälaji, anteeksi: syöpä laji, kuten itse sen kirjoitit?

Vierailija
8/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on sen verran iso. Eli on ne enemmän yhteiskunnan syöpä jotka on kotona oli sitten yh tai kuka tahansa.

Vierailija
9/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan kuukaudessa vajaa 50 euroa korotusta lapsilisään ja siinä KAIKKI.

Vierailija
10/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidä tehdä kolmea lasta.

nimim. yhden lapsen yh

Vierailija
11/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh-avustuksia eikä ollenkaan sitä mitä ne tosiasiassa ovat, eli toisen vanhemman osallistumista lasten kuluihin. Joidenkin mielessä kai työssäkäyvän yh:n palkkakin on yh-avustusta.

Vierailija
12/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummiskin alle 40,-/kk/lapsi

Vierailija
13/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

provoilla ja nostattaa yhärivihaa näin viikonlopun alla kun miehen lapset on taas tulossa kylään. t. ap

Vierailija
14/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yksinhuoltajalle maksetaan jokaisesta lapsesta lapsilisään yksinhuoltajakorotusta 48,55 euroa." Saamani tuki on siis 145,65 euroa.

kummiskin alle 40,-/kk/lapsi

Vierailija
15/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, miksi kirjoittelet nimissäni, mutta itselläni on kolme lasta, olen yh ja haluan todellakin herätellä keskustelua siitä, kuinka hyvin meidän yksinhuoltajien asiat mielestäni on.

Vierailija
16/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihminen on itse vastuussa lastensa elättämisestä.

Jos tämä tuli sinulle yllätyksenä, ei hätää kakka on jo housuissa ja lapsesi tulee kärsimään lopun ikäänsä holtittomasta lisääntymisestäsi.

Että mua pännii ihmiset, jotka kuvittelevat, että yhteiskunnalla on VELVOLLISUUS pitää huolta, vaikka törttöilee itse.

Joo, lapset on tosi kivoja, mutta tulee myös kalliiksi.

Vierailija
17/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmen lapsen yh ja onnellinen kaikesta saamastani tuesta, jota varallisuuden kartoittamiseksi yhteiskunnalta saan. Kunhan en muuta yhteen miesystäväni kanssa, säästän hoitomaksuissa 450e kuussa. Saan yh-korotuksia 150e kuussa. Tuolla summalla lyhentelen iloisesti asuntolainaani :) Eikö tässä kuviossa mätä jokin?

Niin hän maksaisi puolet asumiskuluista jolloin lyhentäisit lainaa viellä reippaasti.

Miten muuten laskit tuon hoitomaksuissa säästämisen? Esim. 1 vanhemman ja 1 lapsen perhe maksaa hoitomaksuista korkeampaa prosenttia kuin 2 vanhemman ja 1 lapsen perhe. Eli itse en ainakaan säästä hoitomaksuissa yhtään mitään vaan maksan maksimin 250€, minkä maksaisin myös jos asuisin toisen aikuisen kanssa yhdessä. Ainut mitä valtiolta nyt saat tasoittamaan toisen aikuisen puuttuvia tuloja on 47€ yh-korotusta lapsilisään.

Vierailija
18/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, miksi kirjoittelet nimissäni, mutta itselläni on kolme lasta, olen yh ja haluan todellakin herätellä keskustelua siitä, kuinka hyvin meidän yksinhuoltajien asiat mielestäni on.

vajaa 50 € lapsilisän yh-korotusta enkä mitään muita tukia ja kasvatan lapseni täysin yksin. Jos haluat lietsoa kateutta tuota viittäkymppiä kohtaan niin ole hyvä vain.

Vierailija
19/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmen lapsen yh ja onnellinen kaikesta saamastani tuesta, jota varallisuuden kartoittamiseksi yhteiskunnalta saan. Kunhan en muuta yhteen miesystäväni kanssa, säästän hoitomaksuissa 450e kuussa. Saan yh-korotuksia 150e kuussa. Tuolla summalla lyhentelen iloisesti asuntolainaani :) Eikö tässä kuviossa mätä jokin?

Niin hän maksaisi puolet asumiskuluista jolloin lyhentäisit lainaa viellä reippaasti.

Miten muuten laskit tuon hoitomaksuissa säästämisen? Esim. 1 vanhemman ja 1 lapsen perhe maksaa hoitomaksuista korkeampaa prosenttia kuin 2 vanhemman ja 1 lapsen perhe. Eli itse en ainakaan säästä hoitomaksuissa yhtään mitään vaan maksan maksimin 250€, minkä maksaisin myös jos asuisin toisen aikuisen kanssa yhdessä. Ainut mitä valtiolta nyt saat tasoittamaan toisen aikuisen puuttuvia tuloja on 47€ yh-korotusta lapsilisään.

Vaikuttaa todella siltä ettei ap oikeasti ole yh vaan itseensä kyllästynyt ja turhautunut kotiäiti joka puuhailee näitä provoja tappaakseen jotenkin aikaansa.

Vierailija
20/28 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aapeellä varmaan tippuu,jos muuttaa miehen kanssa yhteen.En oikein ymmärrä,miksi tuo yh-korotuskin viedään,kun ei sillä miehellä ole velvollisuutta auttaa aapeetä taloudellisesti ja sitä vartenhan se korotus on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi